שאלה לרופא

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לרופא
    יוסי
    25/04/2010

    שלום רב לרופא
    אני בן 55 סובל מכאבי רגלים בזמן הליכה כמו כן אני גם סובל מאימפוטצניה בשל אותה בעיה יש לי הצרות בעורק של המפשעה בצד אחד של מה שאתם קוראים "המכנסים"ההצרות היא באורך של 5 מילימטרים כמעט תשעים אחוז הצרות כפי שאמרתי רק צד אחד צד שמאל בקיצור אני סובל מ pvd
    את המחלה גיליתי רק לפני חמש שנים ומאז אני לוקח תרופות כמו אספרין קרדוקסין ותרופה להורדת כולסטרול אני אדם בריא ואין לי מחלות אחרות לפיכך יש לי כמה שאלות בבקשה
    1 האם כדאי לעשות צינתור עם סטנד ?
    2 האם תתכן אימפוטנציה כאשר ההצרות היא רק בצד אחד של "המכנסים" האם ידועים לך מקרים כמו שלי הכוונה לגבי האימפוטנציה
    3 רציתי לדעת מה מדווחים חולים כמוני שעברו צינתור האם נפטרה בעית הרגלים הכואבות בזמן הליכה וכן בעית האמפוטנציה
    אני מודה לך מאוד על תשומת ליבך לשאלותיי
    בתודה ובברכה יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לרופא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נדרום ע"ש לריש

    ד``ר טל סולומון
    25/04/2010

    שלום יוסי,
    מה שאתה מתאר הנה תסמונת קלינית ע"ש לריש הכוללת צליעה לסרוגין (בד"כ עכוזים), אימפוטנציה ואלו בהעדר דפקים נמושים במפשעה.
    מחלה זו נובעת מהצרות/חסימה של עורק (עורקי) הכסל.
    עורקי הכסל הנם הפיצול האחרון של אבי העורקים בבטן ("המכנסיים" להלן). באגן, עורקי הכסל מתפצלים לעורק כסל פנימי וחצוני. העורק הפנימי מספק דם לאברי האגן (כולל איבר המין), החיצוני עושה דרכו לכיוון המפשעה ומשם לירך ולשוק.
    המחלה הטרשתית PVD פוגעת במקטע הררוטו-איליאקלי (אבי עורקים-כסל), ומידת הפגיעה מהווה את מידת התסמינים. ככל שהעורקים יותר מוצרים או חסומים, הרי שמידת הסימפטומים מתגברים. הצרות/ חסימת עורקי כסל פנימיים פוגעים בתפקוד המיני.
    בד"כ התפקוד המיני נפגע כאשר שתי העורקים חסומים, אך אין אחידות לדבר זה.
    לרוב, הטיפול מתמקד בשחזור אספקת הדם עורקי הרגליים (עורק כסל משותף וחיצוני), וזאת עקב מספר גורמים: 1. יש לברר אם אכן מדובר באימפוטנציה אמיתית, 2. האם המקור הוא מאספקת דם לקויה, 3. שחזור אספקת הדם מסייעת להשבת התפקוד המיני באחוזים נמוכים, 4. הטיפול בעורק הכסל הפנימי מורכב ועם אחוזי סיבוך גבוהים.
    טיפול הבחירה עבורך (לפי הנתונים) הוא מעקף מעורק הותין הבטני לשתי עורקי הירך.
    הניתוח כרוך באשפוז לא קצר וחזרה ממושכת לחיים הרגילים, אך התוצאה לטווח הארוך היא מצויינת, ואכן הכאבים ברגליים חולפים, מבחינת תפקוד מיני - הדבר יחסי, לא תמיד נקבעת מידת התפקוד המיני לפני הניתוח.
    טיפול מצויין גם הוא הטיפול בצנטור - דרך המפשעות חוצים את החסימה או ההצרות, מרחיבים את העורק המוצר בטרשת (דוחקים אותה לדופנות העורק), ומניחים תומכן - סטנט להחזקת העורק פתוח. מהלך זה נעשה בהרדמה מקומית, אשפוז קצר עם תוצאות מצויינות, אך התוצאה מחזיקה מעמד פחות זמן מאשר הניתוח.
    על מנת לקבוע איזה טיפול עדיף עבורך, אני צריך לראות את בדיקת ה CTA שלך, ולהכיר אותך מבחינת מצבך הכללי ומחלות הרקע שלך. לפי אלו מתאימים את הטיפול.
    למיקוד השאלה - צנטור עם הנחת תומכן הם פתרון מצויין לטווח המיידי והבינוני-ארוך, טיפול "קל" עם החלמה מיידית ואשפוז קצר. בעיית הרגליים נפתרת, האימפוטנציה חלקית בלבד.
    אופציית הניתוח היא מצויינת, ובהעדר התוויות נגד, הייתי מציע אותה לצעיר כמוך, עם תוחלת חיים ארוכה הזקוק לאספקת דם לרגליים לאורך שנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת לרופא שאלת המשך

    יוסי
    29/04/2010

    שלום רב לרופא
    קודם כול נהנתי מאוד לקרא את תשובתך ישר כוח גדול
    אך נותרה לי שאלה
    אם אני עושה את הצינתור בעורקי המפשעה ואז זרימת הדם תתחדש וכמות הדם שתעבור תהיה נורמלית במילים אחרות גם עורקי הכסל הפנימיים יקבלו את כול כמות הדם הנדרשת מדוע זה לא יפתור את בעיית האמפוטנציה הרי האמפוטנציה היא בגלל בעית דם אז לא ברור לי מדוע צנתור יפתור את הבעיה באופן חלקי מדוע לא באופן מלא העובדה היא כי אם אני לוקח את הויאגרה אז הבעיה נפתרת כמעט לחלוטין כלומר הבעיה היא של כלי דם מוצרים כי הויאגרה מרחיבה את כלי הדם
    אם מכונת ה-cta ,תראה כי זרימת הדם טובה הן בעורקי הכסל הפנמיים וגם החצוניים אז לא אמורה להיות כול בעית אמפוטניה כך אני חושב מה דעתיך?
    אנע יוצא מתוך הנחה כי אין לי בעיות אחרות שגורמות לאמפוטניציה
    אני במצב בריאותי טוב ואין לי מחלות אחרות
    אני מודה לך מאוד על תשומת ליבך לשאלותיי
    אני מאחל לך בריאות טובה ואריכות מים יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד``ר טל סולומון
    30/04/2010

    שלום יוסי.
    נושא האימפוטנציה הוא נושא מורכב ולא תלוי רק בזרימת הדם. כאשר הציר העורקי פתוח, יש יותר סיכוי שלא תהיה אימפוטנציה, אך זה לא חד משמעי.
    כמו שציינתי, מעטים המקרים בהם מחדשים ישירות זרימת דם לעורק הכסל הפנימי. אם יישפרו את הזרימה אל היורק הפנימי, בפתיחת העורק המשותף, כנראה שתמצא שיפור בזקפה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו