מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקת דופלר עורקים.שוש27/09/2010
שלום רב,
אני סובלת לאחרונה מכאבים ברגל במיוחד בהליכה. לאחר פניה לכירורג כלי דם, נשלחתי לבדיקת דופלר עורקים.
ברצוני לציין שאני בת 59 רזה ומעשנת . לאחר לקיחת אספרין הכאבים פחתו.
קבלתי את תוצאות בדיקת הדופלר, אני מבינה שיש בעיה ברגל שכואבת לי.
אשמח לתשובתכם לגבי פענוח הבדיקה. (הביקור אצל כיררוג כלי דם הוא לאחר החג).
התשובה של הבדיקה היא.
רגל ימין- זרימה עורקית תקינה במנוחה ולאחר מאמץ. במנוחה 1.00 ולאחר מאמץ 0.90 .
רגל שמאל- הודגמה הפרעה המודינמית בינונית בעורקי שוק עקב הצרות משמעותית בעורק פופליטאלי בחלקו האמצעי.
במנוחה0.90 ולאחר מאמץ 0.55.
האם יש סיכונים לפי תשובות הבדיקה?
אשמח לתשובתכם,
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרשת עורקים, צליעה לסרוגין.
ד``ר טל סולומון28/09/2010בוקר טוב שוש,
לפי התיאור שלך את סובלת מטרשת עורקים קלה-בינונית בעורקי הרגליים.
חשוב לי לציין כי גלגול כל המקרה מבוסס על מה שכתבת, אך ייתכנו פרטים נוספים חשובים מאוד שאיני יכול לדעת, וישנו הרבה דברים מבחינת אבחון וטיפול!
בהנחה שאינך סוכרתית, שאין לך כאבים ברגליים במנוחה ואת ללא פצעים איסכמיים (פצע המגיח עצמונית מחוסר אספקת דם), את סובלת משקיעת חומרי שומן בדופנות עורקי גופך, אשר מידת ההצרות והחסימה של העורקים לא ידועה לי, וגם לא היקפן. דהיינו, קשה לי לאמוד האם הצרות בעורק היא 40% או 80%, וגם לא אם מדובר בחסימה מלאה. כמו כן איני יכול לדעת את אורך המחלה ובאם היא ממוקמת או מפושטת, אך הנחה טובה שלי כי מדובר עתה במחלה ממוקמת ומידת ההצרות/ חסימה אינם קשים.
חשוב שתדעי כי התוויה להמשך בדיקות אבחון ו/או טיפול נובעות באופן ישיר מתלונותיך וממצאי הבדיקה הגופנית שלך - דהיינו, תוצאות הדופלר הן רלוונטיות ברגע של קבת החלטה טיפולית, ולא הן המדד לצורך בטיפול כלשהו. ההחלטה תנבע ממידת הכאב שלך, מידת הפגיעה באורח חייך או הסכנה לרגלייך או לחייך.
הטיפול יכול להיות בכמה צורות - 1. הדרך ה"לא פולשנית" - תרופות (אספירין ומפחית שומני דם), טיפול בגורמי הסיכון - הפסקת עישון לאלתר והליכה מרובה.
2. אפשרות לצינטור טיפולי בעורקים המוצרים, 3, ניתוח מעקפים לעורקי הרגליים.
כמובן שתיאור הדברים הוא מהקל אל הכבד, ובהנחה שהסבל שלך הוא "רק" כאב בעת הליכה, לא נשקפת סכנה לרגלייך, והטיפול שאת צריכה לעבור הוא כרשום בסעיף 1.
יש הסתייגות גם לאמירה זו, וההחלטה להמשך ברור או טיפול צריכה הערכת כירורג כלי דם - אשר אני ממליץ להיוועץ בו .
שוש, לסיכום: את סובלת מתהליך של סתימת עורקים, אשר נובעת בחלקה מתהליך מולד, משולב עם תהליך מואץ עקב העישון (לך ככל הנראה אין גורמי סיכון מואצים נוספים) . הרפואה לא יודעת להפוך את התהליך ו"לנקות" את העורקים מהרבדים השקועים בו, אך בצורה מסויימת ניתן להאט את התהליך (לא לעצור ולא להפוך את הגלגל), ולהרחיק את התוצאות של חסימות עורקים - זאת עם הטיפול התרופתי, הפסקת עישון והליכה מרובה. כאשר דברים אלו "נכשלים", יש את הדרך הפולשנית שבה ניתן לפתוח סתימות באופן מכני - צנטור והרחבות, או עקיפת החסימות הנ"ל. פעולות אלו (חשוב שתדעי) הן תלויות זמן, כלומר מעקף או פתיחה בצנטור מוגבלות במשך הזמן שהן נשארות פתוחות, וזה רק עניין של זמן עד ש"תיקונים" אלו ייסתמו, כך שתזמון הטיפול הזה הוא בקורלציה למידת הסבל שלך או הסכנה לגפה, והיא תהיה בעדיפות טיפולית "אחרונה". כדי לקבל את ההחלטות הנ"ל ולתכנן את המשך המעקב אחריך, את צריכה להיוועץ עם כירורג כלי דם.
בריאות מלאה,
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרשת עורקים
שוש28/09/2010בוקר טוב ד"ר סולומון,
תודה על תגובתך המהירה והמורחבת.
יום טוב וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחג שמח
ד``ר טל סולומון28/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
פקקת ורידים עמוקה נרחבת ברגל שמאל
פקקת נרחבת וחיסון קורונה האם הפקקת תחזור
האם הטיפול התרופתי לפקקת ורידים הוא לכל החיים
כאבי רגליים בתנועה ובמנוחה ותחושת זרמים
קם בבוקר עם כפות ידיים אדומות
כאב קבוע ברגל חסימת כלי דם
שאלה על בעיה כלי דם
מה הסימנים של טרשת עורקים ברגליים
איך מאבחנים אם יש טרשת עורקים
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



