תוצאות בדיקת דופלר עורקים.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות בדיקת דופלר עורקים.
    שוש
    27/09/2010

    שלום רב,
    אני סובלת לאחרונה מכאבים ברגל במיוחד בהליכה. לאחר פניה לכירורג כלי דם, נשלחתי לבדיקת דופלר עורקים.
    ברצוני לציין שאני בת 59 רזה ומעשנת . לאחר לקיחת אספרין הכאבים פחתו.
    קבלתי את תוצאות בדיקת הדופלר, אני מבינה שיש בעיה ברגל שכואבת לי.
    אשמח לתשובתכם לגבי פענוח הבדיקה. (הביקור אצל כיררוג כלי דם הוא לאחר החג).

    התשובה של הבדיקה היא.
    רגל ימין- זרימה עורקית תקינה במנוחה ולאחר מאמץ. במנוחה 1.00 ולאחר מאמץ 0.90 .
    רגל שמאל- הודגמה הפרעה המודינמית בינונית בעורקי שוק עקב הצרות משמעותית בעורק פופליטאלי בחלקו האמצעי.
    במנוחה0.90 ולאחר מאמץ 0.55.
    האם יש סיכונים לפי תשובות הבדיקה?
    אשמח לתשובתכם,
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרשת עורקים, צליעה לסרוגין.

    ד``ר טל סולומון
    28/09/2010

    בוקר טוב שוש,

    לפי התיאור שלך את סובלת מטרשת עורקים קלה-בינונית בעורקי הרגליים.
    חשוב לי לציין כי גלגול כל המקרה מבוסס על מה שכתבת, אך ייתכנו פרטים נוספים חשובים מאוד שאיני יכול לדעת, וישנו הרבה דברים מבחינת אבחון וטיפול!
    בהנחה שאינך סוכרתית, שאין לך כאבים ברגליים במנוחה ואת ללא פצעים איסכמיים (פצע המגיח עצמונית מחוסר אספקת דם), את סובלת משקיעת חומרי שומן בדופנות עורקי גופך, אשר מידת ההצרות והחסימה של העורקים לא ידועה לי, וגם לא היקפן. דהיינו, קשה לי לאמוד האם הצרות בעורק היא 40% או 80%, וגם לא אם מדובר בחסימה מלאה. כמו כן איני יכול לדעת את אורך המחלה ובאם היא ממוקמת או מפושטת, אך הנחה טובה שלי כי מדובר עתה במחלה ממוקמת ומידת ההצרות/ חסימה אינם קשים.
    חשוב שתדעי כי התוויה להמשך בדיקות אבחון ו/או טיפול נובעות באופן ישיר מתלונותיך וממצאי הבדיקה הגופנית שלך - דהיינו, תוצאות הדופלר הן רלוונטיות ברגע של קבת החלטה טיפולית, ולא הן המדד לצורך בטיפול כלשהו. ההחלטה תנבע ממידת הכאב שלך, מידת הפגיעה באורח חייך או הסכנה לרגלייך או לחייך.
    הטיפול יכול להיות בכמה צורות - 1. הדרך ה"לא פולשנית" - תרופות (אספירין ומפחית שומני דם), טיפול בגורמי הסיכון - הפסקת עישון לאלתר והליכה מרובה.
    2. אפשרות לצינטור טיפולי בעורקים המוצרים, 3, ניתוח מעקפים לעורקי הרגליים.
    כמובן שתיאור הדברים הוא מהקל אל הכבד, ובהנחה שהסבל שלך הוא "רק" כאב בעת הליכה, לא נשקפת סכנה לרגלייך, והטיפול שאת צריכה לעבור הוא כרשום בסעיף 1.
    יש הסתייגות גם לאמירה זו, וההחלטה להמשך ברור או טיפול צריכה הערכת כירורג כלי דם - אשר אני ממליץ להיוועץ בו .
    שוש, לסיכום: את סובלת מתהליך של סתימת עורקים, אשר נובעת בחלקה מתהליך מולד, משולב עם תהליך מואץ עקב העישון (לך ככל הנראה אין גורמי סיכון מואצים נוספים) . הרפואה לא יודעת להפוך את התהליך ו"לנקות" את העורקים מהרבדים השקועים בו, אך בצורה מסויימת ניתן להאט את התהליך (לא לעצור ולא להפוך את הגלגל), ולהרחיק את התוצאות של חסימות עורקים - זאת עם הטיפול התרופתי, הפסקת עישון והליכה מרובה. כאשר דברים אלו "נכשלים", יש את הדרך הפולשנית שבה ניתן לפתוח סתימות באופן מכני - צנטור והרחבות, או עקיפת החסימות הנ"ל. פעולות אלו (חשוב שתדעי) הן תלויות זמן, כלומר מעקף או פתיחה בצנטור מוגבלות במשך הזמן שהן נשארות פתוחות, וזה רק עניין של זמן עד ש"תיקונים" אלו ייסתמו, כך שתזמון הטיפול הזה הוא בקורלציה למידת הסבל שלך או הסכנה לגפה, והיא תהיה בעדיפות טיפולית "אחרונה". כדי לקבל את ההחלטות הנ"ל ולתכנן את המשך המעקב אחריך, את צריכה להיוועץ עם כירורג כלי דם.
    בריאות מלאה,
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרשת עורקים

    שוש
    28/09/2010

    בוקר טוב ד"ר סולומון,
    תודה על תגובתך המהירה והמורחבת.
    יום טוב וחג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חג שמח

    ד``ר טל סולומון
    28/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו