הרגשת בדידות וחיים שנעלמו

מנהל הפורום

פרופ` דניאל לומברוזו
פרופ' דניאל לומברוזו
לקביעת תור אצל פרופ' דניאל לומברוזו ללא פרסום בפורום
 
  • הרגשת בדידות וחיים שנעלמו
    ישראל
    16/02/2017

    אני כמעט בן 30. לפני כחמש שנים קיבלתי התקף חרדה תוך כדי יציאה עם בחורה ששקלתי להתחתן איתה.. מתחילת התיכון הרגשתי רתיעה מהשתתפות במפגשים חברתיים מסויימים.
    עם השנים זה החמיר והגיע לשיא בהתקף חרדה הנ"ל. היו לי עוד התקפי חרדה ספורים, חלק מהם באירועים משמעותיים.
    כבר תקופה שאין לי התקפי חרדה, אבל אני מרגיש שמעגל ההימנעות סוגר עליי. כל החברים מפעם לא ממש מתקשרים איתי בעקבות צינון הקשר מצידי. אני ממעט להשתתף באירועים-חברתיים וגם משפחתיים. ועוד...
    האם חרדה חברתית זו גזרה שצריך לקבל ולהפנים שאין ממנה מוצא?!
    חיי פשוט נהרסו כליל בשנים שחלפו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה והמנעות

    ד''ר דניאל לומברוזו
    27/02/2017

    שלום ישראל,
    מתנצל על האחור במענה וזאת עקב חופשה. לעצם הבעיה שהעלית: התקפי החרדה שעברת בעבר וקשייך החברתיים בגיל הנעורים, הוליכו אותך ל"תגובת התגוננות" שהיא ההמנעות. זוהי תגובת ההגנה השכיחה ביותר במצבי חרדה. הבעיה היא שיש לתגובה זו נטיה להתגבר ובמהלך הזמן עלולה להיווצר התרחקות חברתית וצימצום הקשרים החברתיים עד כדי נתק חברתי ובדידות. זוהי התמונה שאתה מתאר, מצב שהוא לכאורה ללא תקנה. אך, אין זו גזירה שאין ממנה מוצא. אומנם אתה "מגדל" את החרדה מגיל צעיר אך מעולם לא נסית לטפל מקצועית בבעיה. גם היום אתה עדיין צעיר וניתן לטפל ולשנות את כיוון הדברים ודי בהצלחה. אך התהליך חייב להיות בליווי מקצועי של פסיכולוג קליני, רצוי אחד שאמון על הגישה הקוגניטיבית התנהגותית, ואני מתכוון לגישה הטיפולית ולאו דוקא לטכניקה של CBT, ועל ההבדל בפעם אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו