מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אקנה בגיל 20גבריאל22/03/2013
שלום ,
אני מגיל 15 בערך סובל מפצעי בגרות ,שלפעמים גם נהיים לבנים.
חשבתי שאם סיום גיל הבגרות הדבר יעלם אבל לא.
כל פצע בגרות שנעלם לי מפצה את מיקומו פצע חדש במקום אחר בפנים.
יש לי אפילו צלקת קטנה בגלל האקנה בפנים.
בכל מקרה ,אני שוטף את הפנים פעמיים ביום עם סבון פנים , אני מנסה שלא לגעת בפנים ועדיין זה לא עובר לי.
אני שוקל להתחיל טיפול תרופתי אך שמעתי שהוא מזיק מאוד לכבד וגם אני רואה שהוא מאוד מאוד ממושך .
מה תמליץ לי לעשות? והאם הטיפול התרופתי מעלים את האקנה לכל החיים או שזה יכול לחזור ואז אצטרך להתחיל שוב טיפול תרופתי.
תודה מראש על התשובה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקנה בגיל 20 - תגובה
איריס לוי08/07/2013שלום רב וברוך הבא לפורום,
לצערי האקנה היא לא רק נחלתם של הצעירים והיא עלולה להתפתח בכל גיל, לכן חשוב מאוד לטפל באקנה בזמן, כדי למנוע החמרה של הדלקת וגרימת צלקות וסימנים בעתיד.
עלינו לזכור, שצלקות אקנה נגרמות כאשר הדלקת הנמצאת לא רק בדרמיס העליון (שכבת העור השנייה המכילה בעיקר רקמת חיבור) אלא גם בדרמיס הבינוני והעמוק והיא איננה נעצרת ללא טיפול מתאים. לטיפול המהיר בנגעי האקנה ישנה חשיבות רבה במניעת צלקות סימנים וכתמים.
איזוטרטינואין Isotretinoin היא תרופה הדומה במבנה הכימי לוויטמין A ונמכרת בישראל תחת השמות המסחריים רואקוטן וקוראטן. הטיפול מיועד לפצעי בגרות שלא הגיבו לטיפול עם תכשירים טופיקליים מריחתיים. זו התרופה, שחוללה מהפכה רצינית בטיפול באקנה, פצעי הבגרות - למרות יתרונותיה של התרופה, היא אחת האופציות האחרונות שרופאים מציעים לטיפול באקנה וזאת בגלל תופעות הלוואי הרבות והרציניות שלה.
כשמטפלים באקנה בתכשירים מקומיים סיסטמטיים, אחת הבעיות העיקריות היא מידת ההצלחה הטיפולית. הפסקת הטיפול עלולה לגרום להחזרת האקנה. ואכן מחקרים קליניים מצביעים על העובדה שלמעלה מ-40% מחולי האקנה, פצעי הבגרות, בני נוער ומבוגרים שנטלו רואקוטן הופיעה התפרצות של הפצעים לאחר תום נטילת הכדור.
היות וטיפול עצמי שגוי ו/או לא זהיר עלול לגרום לנזק עתידי רב עד כדי צלקות וכיעור הפנים, אמליץ לך לפנות לקוסמטיקאית מקצועית, פרא רפואית המתמחה בטיפול בעור אקנתי, אשר תאבחן את התופעה, תמליץ על הטיפול הנכון בעזרת התכשירים הנכונים תדריך אותך לטיפול עצמי יום יומי נכון ותדע לכוון אותך אם ובאיזו תדירות עליך לעבור טיפול קוסמטי יסודי יותר בהתאם לסוג העור ומצבו. לצערי לא ניתן לשפר את מצב האקנה רק ע"י שטיפת הפנים בסבון.
ולאקנה שאינה מגיבה אמליץ לשלב טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL - קרן אור, טיפול המומלץ ע"י רופאים ומתבסס על טיפול מערכתי יעיל במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה P. ACNE ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן.
טכנולוגיית IPL יעילה לא רק בהשמדת הבקטריה אלא גם באיזון יצור הסבום (השומן) בבלוטות החלב, כיווץ הנקבוביות והבהרת הכתמים (חומים/אדומים) הנלווים לעור אקנתי.
אחד מהיתרונות העיקריים בטיפול בטכנולוגיית IPL היא ההחלמה המהירה. למעט אדמומית נקודתית ולעיתים תחושת רגישות קלה שחולפת אין כל כאב או אי נעימות וניתן לחזור מיד לשגרה.
ולשאלתך, ישנם מוצרי-מדף רבים לטיפול באקנה, תרופות מרשם וטיפולים לא מעטים, המבחר מבלבל ואין תוכנית טיפול אחת שתתאים לכל אחד. לצערי, לפעמים יש ללמוד מהי השיטה או שילוב השיטות הטוב ביותר עבורנו דרך תהליך של ניסוי וטעייה, התמדה וסבלנות. בכל מקרה, לא ניתן להבטיח שהאקנה תעלם לכל החיים, כמו כל דבר בחיים...!
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי,
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטן לא משפיע כללליטל19/03/2013
שלום רב, אני לוקחת רואקוטן מזה 4 וחצי חודשים. אני בת 22, התחלתי במינון של 20 מ"ג ליום עליתי במינון כל חודש עד שבחודשיים האחרונים אני במינון של 70 מ"ג ליום. מראה הפנים שלי ללא שינוי כלל, עדין יש לי פצעים ובעיקר הרבה הרבה שחורים שמהם אני סובלת שנים ארכות, אין לי אופציה לנקות את פני מהשחורים ומהנקודות הלבנות הבולטות עקב הרואקוטן. ראוי לציין כי אין לי אקנה חמור, יש לי אקנה די קל, אבל רוב פני מכוסות שחורים ו"לבנים"..יחד עם פצעים פנימיים ולעיתים 2-1 מוגלתיים. ניסיתי כבר הכול, משחות, אנטיביוטיקה, קוסמטיקטאיות וכלום לא עזר. וגם לא הרואקוטן!...למה הוא לא עוזר לי? אני תמיד שומרת על הייגינה, אני לוקחת גלוגלת היש קשר? מה ניתן לעשות כדי להיפטר מהפצעים והשחורים הרבים?? אשמח מאוד לתשובה!! תודה רבה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזדהה עם כל מילה שרשמת
עדן04/04/2013מצבי היה דומה.
הפסקתי את הכדורים לאחר 6 חודשים, מיד התחילו להופיע שוב פצעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIPL בזמן ראוקוטן
ליויה21/08/2013האם מותר לשלב טיפול IPL במקביל לטיפול בראוקוטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדפריןקרין05/03/2013
שלום רב,
אני משתמשת באדפרין יותר משנה לסירוגין בגלל אקנה קל, המשחה עוזרת לי מאוד אבל תהיתי אם יכול להיות שהיא גורמת לשיעור בפנים? לא היו לי שערות על הפנים ובחודשים האחרונים זה השתנה, מה אפשר לעשות בנושא? דברים טבעיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אדפרין - תגובה
יפית כהן15/03/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במעלה הזרועליהי17/02/2013
יש לי פצעים אדומים עם ראש לבן במעלה הזרוע. זה אקנה? מה לעשות?
אני מתביישת ללכת עם גופיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
במעלה הזרוע - תגובה
יפית כהן15/03/2013ליהי שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא איבחנתי את עורך ואת הסימפטומים המופיעים במעלה הזרוע
אציין כי התופעה אשר הנך מתארת יכולה להיות קרטוזיס פילאריס (Keratosis Pilaris).
התופעה נגרמת כתוצאה מתהליך התקרנות לא תקין של תאים בדופן זקיק השערה. הסימפטומים הנראים על פני העור במיוחד בחלק העליון של הזרוע הינם גבשושיות אדומות או לבנות. מניסיוני הטיפול בהפרעת עור זאת מבוסס על מריחה של תכשירים רפואיים וקוסמטים בשילוב עם טיפול בקליניקה הקוסמטית/רפואית. לעיתים נרשם ע"י רופא משחת רטאוית או לוקסיד (רטינואיד- נגזרת של ויטמין A). מניסיוני עוזר מאד אך חשוב להימנע מחשיפת הזרועות לשמש. בנוסף, שימוש של תכשירים המכילים חומצה גליקולית בפורמולציה מיוחדת ו/או חומצה סיליצילית שהינה חומר קרטוליטי העוזרת לפתיחת זקיקי שיער הסתומים, אשר גורמים ליצירת הפצעים והגבשושיות האדומות.
לשאלות נוספות ניתן ליצור עימי קשר באפן אישי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראוקוטן לחודשיים שלושה?ישראל05/02/2013
ביתי סובלת שנים מפצעים, לאחרונה הציעו לה לקחת ראוקוטן, נאמר לה שצריך לקחת את זה חצי שנה ושבתקופה זו אסור להיות בהריון.
מסיבות אישיות היא לא יכולה להתחייב לזה, אבקש לשאול אם יש אפשרות שהיא תתחיל לקחת, כאשר יתכן שתפסיק לאחר חודשיים שלושה. האם יש סיכוי שזמן קצר מחצי שנה יעזור לפצעים, האם הפסקה לפני חצי שנה יכולה להזיק משהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ראוקוטן לחודשיים שלושה? - תגובה
יפית כהן06/02/2013ישראל שלום וברוך הבא לפורום,
בהתייחס לשאלתך ובהסתייגות כי לא איבחנתי את עור הפנים של בתך אציין ראשית, כי רואקוטן הינה תרופה הניתנת בד"כ למצבים הבינוניים הקשים של אקנה ו/או במצבים בהם לא נראתה הטבה או שיפור בתרפיות טיפול תרופתיות או מערכתיות אחרות.
כמו כן, רואקוטן נרשם תדיר ע"י רופאים למצבים בהם מאובחנת בעור הפנים פעילות יתר של הפרשת בלוטות החלב הניראת על פני העור כריבוי גבשושיות קטנות צהבהבות על עור הפנים. מניסיוני, במצבים בהם מאובחנת גם היפראקטיבציה של בלוטות החלב רואקוטן במיקרים רבים אכן מביא לשיפור ניכר ביותר.
כמו לכל תרופה גם לרואקוטן ידועות מס' תופעות לוואי. אחת מתופעות הלוואי הידועות הינה טרטוגניות קרי, היווצרות מומים בולד עם הינה נלקחת במהלך הריון על כן זו הסיבה שתרופה זו אסורה לשימוש חד משמעית במהלך ההריון!
התרופה ניתנת בד"כ לתקופה של מס' חודשים במינון אשר נקבע בד"כ בהתאם למשקל הגוף, גיל, מצב תפקודי הכבד, חומרת האקנה וכמובן היסטוריה רפואית ותרופות הניטלות במקביל.
בדיקות דם לצורך בדיקת שומנים בדם ותפקודי כבד נערכות טרם נטילת התרופה ובמהלך התקופה של נטילת התרופה ולאחריה שכן, רואקוטן יכול לגרום לעלייה של אינזימי כבד דבר המצריך בד"כ הפסקה של התרופה.
שיפור והטבה בפצעים ובנגעי העור ניראים מניסיוני בד"כ רק אחרי מס' חודשים של שימוש. עוד אציין כי ההטבה המתקבלת הינה אינדווידואלית ביותר וכמובן תלויה במצב האקנה ובגורמים המשתנים מחולה לחולה. אדגיש בנוסף, כי במיקרים רבים במהלך החודש הראשון ויותר לנטילת התרופה ניראת במיקרים רבים אפילו החרפה הן במצב הנגעים והן ברמת היובש האופינית מצב המכונה Xerosis.
על כן, לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול את התרופה מתוך מחשבה להפסיק הטיפול תוך חודשיים או שלושה חודשים. עוד אציין כי לבטח לא הייתי ממליצה להתחיל ליטול התרופה ולהפסיקה מבלי להתייעץ עם הרופא המטפל!
לסיום אציין, כי במידה ומתכננים הריון יש צורך לחכות כשלושה חודשים מרגע הפסקת התרופה. בארה"ב לדוגמא ההתוויה הינה לחכות כחודש ימים אך בישראל בד"כ ההמלצה הינה למקדם בטחון ארוך יותר.
לשאלות נוספות ניתן להתייעץ עימי טלפונית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ממש חשובה! מיואשת כבר....קרן03/02/2013
מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד היו לי בעיות בעור הפנים.
כרגע הבעיה העיקרית שלי היא נקבוביות פתוחות ומאוד בולטות לעיין.
לפי מה שהקוסמטיקאית שלי אומרת יש לי עור פנים שומני ולכן יש לי נקבוביות. שזה הגיוני.
אני קוראת בכל מקום שברגע שיש לי נקבוביות פתוחות אי אפשר לסגור אותם בחזרה.
איזה סוג של סבון פנים יכול להיות מושלם עבורי?? לא דווקא מותגים.... אבל משהו שבאמת יכולה לעזור לי להעלים אותם (לפחות שלא יהיו נראים כל כך לעין)
אני מתחתנת עוד ארבעה חודשים ואני מרגישה זוועה שאני לא מוצאת את הסבון המתאים לי!
מבקשת עזרה במהרה!
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה ממש חשובה! מיואשת כבר.... - תגובה
איריס לוי03/02/2013שלום רב קרן וברוכה הבאה לפורום,
תינוקות וילדים הינם בעלי עור צח, חף מכל נקבובית, אחיד ובוהק והנה, מבוגרים רבים ואף נוער סובלים מעור מפריש, שומני, נקבוביות פעורות לעיתים מתלווים אף בפצעים ופצעונים,
מקור השינוי היא המערכת ההורמונלית המשפיעה על עור פנינו, על גודל הנקבוביות, עובי העור וכמות הפרשת השומן.
אי אפשר לכווץ או לסגור נקבוביות. זהו מצב נתון, בדרך-כלל גנטי, הנוצר כאמור עקב שינויים הורמונאליים. ניתן לשפר את המצב ע"י קילופים וגם זאת באופן חלקי. שימוש בתכשירים המכילים חומצה אלפא ליפואית, משפרים את המצב בשימוש לאורך זמן.
בטיפול בעור שומני חשוב להקפיד על ניקוי עדין של העור. יש לזכור כי ניקוי יתר לא ימנע הפרשת סבום (שומן) מבלוטת החלב ואף יכול להחמיר את המצב.
שימוש פעם ביום – בערב בסבון ניקוי עדין, יסיר את השומן העל עורי. מי פנים, המכילים ריכוז נמוך של חומצה סליצילית לשימוש פעמיים עד 3 בשבוע, יעזרו לשמור על מראה נקי של העור. החומצה הסליצילית, שייכת למשפחת הבתא הידרוקסי אסיד, והינה בעלת יכולת טובה להמיס שומן. אין להרבות בשימוש, כדי למנוע ייבוש יתר וגירויים.
לצערי לא ניתן לכווץ נקבוביות בעזרת סבון.
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי,
בהצלחה, ומזל טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה ממש חשובה! מיואשת כבר.... - תגובה
יפית כהן08/02/2013קרן שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהתייחס לשאלתך וכפי שכבר נכתב בפורום, גנטיקה ואף גיל נמנים מבין הגורמים העיקריים להיווצרותן של נקבוביות פעורות ומורחבות. בעור פנים עבה ושמן בד"כ נבחין במרקם עור נקבובי יותר. גיל, נזקי עור הנגרמים מחשיפה לשמש והמתבטאים בפגיעה בסיבי האלסטין בעור. כמו כן, סתימת הנקבובית ע"י הפרשת חלב מוגברת, לכלוך והנשלת תאי עור הנראים על פני העור כקומדונים כל אלו תורמים להרחבת גודל וקוטר הנקבובית.
אציין בנוסף כי במקרים רבים ניתן לראות נקבוביות פעורות ומורחבות בעורות עם היסטוריה של אקנה או במצבי עור עם אקנה פעיל שכן אז נקבוביות מורחבות אלו יכולות להיות חלק מצלקות פוסט אקנתיות הנקראות גם "חטטים".
שיפור במרקם העור ועידון הנקבוביות בעור ניתן להשיג ע"י כל פרוצדורה אשר ביכולתה לגרום לייצור סיבי הקולגן בשכבת העור האמצעית היא הדרמיס.
אחת הפרוצדורות החדשניות בתחום זה הינו שדרוג של טכנולוגיה הידועה בשם Microneedling. הפרוצדורה בעבר התבססה על רולר המכיל מחטים מיקרוסקופיות באורכים שונים בקוטר של כ- 0.25 מ"מ.קיימים סוגים שונים של רולרים באורכי מחטים שונות. גלילת המחטים על פני העור גורמת לפציעה מיקרוסקופית מבוקרת בעור וכתוצאה מפעילה מנגנוי ריפוי שונים הגורמים ליצירה של סיבי הקולגן בעור.
כיום שודרגה הפרוצדורה למכשור אלקטרוני המטפל באופן נקודתי הן בצלקות פוסט אקנתיות והן בנקבוביות המורחבות. תוצאה ניראת בד"כ אחרי מס' חודשים.
כמו כן, הנני שמחה לעדכן כי בקרוב יעלה אתר האינטרנט החדש שלי בו תוכלי למצוא מאמרים נוספים בנושא זה. כמובן שאעדכן את כתובתו בהקדם.
לשאלות נוספות, ניתן ליצור עימי קשר.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטןקרן29/01/2013
מצב האקנה שלי הוא בינוני. רופא העור שלי הציע לי לקחת רואקוטן. לפני זה לא חשבתי לקחת כי לא חשבתי שבכלל ירשו לי במצב שלי... אבל הרופא שלי הוא קצת מוזר, והוא טוען שכל המשחות והכל זה חרטא (ציטוט שלו) ושום דבר חוץ מרואקוטן לא עוזר. המצב שלי הוא שיש לי בערך ארבעה חמישה פצעים וחוץ מזה יש לי הרבה כתמים בצידי הפנים, ואני לא יודעת אם רואקוטן זה מה שיעזור לי במקרה הזה והרופא לא בדיוק עונה על שאלות שאני שואלת אותו. אני לא יודעת אם לקחת רואקוטן!! עזרה בבקשה? (:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רואקוטן - תגובה
איריס לוי03/02/2013שלום רב קרן וברוכה הבאה לפורום,
כדור הרואקוטן Roaccutane מיועד ומומלץ לחולים עם אקנה חמורה שלא חלפה או לא הגיבה לטיפול בתכשירים אחרים כולל אנטיביוטיקה. התרופה פועלת על ידי צמצום פעילות בלוטות החלב בעור, הפחתת הייצור של השמנים הטבעיים של העור (חלב) ושל החלבון הקרני (קרטין) הנוצר בשכבות החיצוניות של העור, גורמת להשמדה של הראשים השחורים "קומודונים" ופועלת נגד דלקת וזיהום של העור כתוצאה מנגעי האקנה.
רואקוטן, הינה תרופה עוצמתית שתופעות הלוואי שלה לא קלות כלל.
לא סתם מצווים כל אלו הנוטלים כדור רואקוטן לעבור בדיקות דם ותפקודי כבד בתדירות גבוהה.
מחקרים קליניים מצביעים על העובדה שלמעלה מ-40% מחולי האקנה, פצעי הבגרות, בני נוער ומבוגרים שנטלו רואקוטן הופיעה התפרצות של הפצעים לאחר תום נטילת הכדור. נקודה נוספת וחשובה הרואקוטן לא מבהיר כתמים להפך, לעתים הוא גורם לכתמים נוספים שלא תמיד מתבהרים עם הזמן, כפי שרופאים טוענים.
ובהסתייגות שלא ראיתי במה מדובר, בשלב ראשון הייתי ממליצה לך לבצע הערכה/בדיקה אנדוקרינית על מנת לשלול פעילות הורמונלית עודפת. התסמינים הקלאסיים של התסמונת כוללים אקנה ועודף בהורמוני מין זכריים (אנדרוגניים) המביאים לשיעור יתר מחזור שאינו סדיר. התסמינים הללו שונים בין נשים באופן משמעותי ובמידת חומרתם .
טיפול הורמונלי דוגמת גלולות למניעת הריון נמצאו יעילים לטיפול באקנה בנשים אשר לא הגיבו לתרפיית טיפול שגרתית. הן מפחיתות את ההורמונים שמשפיעים על קצב יצור החלב (השומן) בעור וברב המקרים, ניתן להבחין בשיפור מראה הפנים. יש סוגים שונים של גלולות למניעת הריון אך לא כולן מתאימות לטיפול באקנה. חשוב להתייעץ עם הרופא לקבלת הטיפול המתאים.
גם במקרה של אקנה קלה ניתן לקבל חוות דעת רפואית נוספת או לפנות לייעוץ לקוסמטיקאית פרא-רפואית המתמחה בטיפול בעור אקנתי והבהרת כתמים.
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי,
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
רואקוטן - תגובה
יפית כהן08/02/2013קרן שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא איבחנתי את עור פנייך, אציין כי רואקוטן הינה תרופה הניתנת בד"כ למצבים הבינוניים והאקוטיים של אקנה. ו/או למצבי אקנה אשר לא הגיבו לתרפיות טיפול רפואיות או פרוצדורות אסתטיות שונות.
למרות שלתרופה זו ידועות תופעות לוואי אופייניות אציין כי לעיתים נרשמת התרופה גם למצבים של אקנה קל אך המינון שניתן הינו 10מ"ג או 20 מ"ג ליום פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע ובכך מקטין משמעותית את תופעות הלוואי הידועות כדוגמת יובש קיצוני המכונה גם Xerosis.
באשר לכתמים בצידי הפנים, חשוב מאד לאבחן את צבעם האם הינם אדומים או חומים?
מה היא סיבת הופעתם? וזמן הימצאותם בעור? שאלות אלו ואחרות וכמובן אנמנזה המבוצעת בעור באשר לסוג הכתם ועומקו בעור מבוצע ע"י מכשיר מיוחד, מאפשרת להתאים פרוטוקול טיפולי המותאם אישית למצב העור ולסוג ומצב הכתמים.
טיפול בכתמים אדומים בעור שונה מהטיפול הניתן לכתמים כהים!
אציין כי רואקוטן אינו מיועד לטיפול בכתמים או בפיגמנטציה שלאחר פצע או דלקת.
כתמי עור אלו בשפה רפואית נקראים (Post Inflammatory Hyperpigmentation).
פיגמנטציה ו/או כתמי עור אדומים נוצרים לידיעה כללית כתוצאה מהפרשה לאזור הפצע המודלק של חומרים מחוללי דלקת כדוגמת לויקוטריאנים וטרומבוקסנים. וכן, מייצור מוגבר של פיגמנט המלנין המגן על עורנו בעת חשיפה לשמש(תופעת השיזוף).
חומרת הפיגמנטציה והופעת כתמים חומים באזורים בהם היו קיימים פצעים אדומים תלוייה קשר הדוק בעוצמת הדלקת ומשכך, אם אכן מופיעים בעור פנייך כתמים אדומים אשר טרם הפכו לכתמים חומים מומלץ להקדים ולטפל במרכיבים אנטי דלקתיים המעודדים ריפוי של רקמה ואשר אינם מייבשים או מעודדים קילוף והשלה של תאים.
כמו כן, אמליץ לך להימנע מחשיפה לשמש ו/או להשתמש במסנני קרינה המותאמים לעורות הרגישים שכן, שמש יכולה להחמיר את הכתמים האופייניים.
לשאלות נוספות ניתן ליצור עימי קשר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיורטן בשילוב חומרים פעילים חיצונייאליסה26/01/2013
שלום רב,
אני בת 20, וסובלת מאקנה מספר שנים. ניסיתי טיפולים קוסמטים אך ללא הצלחה.
לאחרונה הייתי אצל רופא עור, והוא רשם לי קיורטן, ובזמן הזה גם קניתי ערכה מהקוסמטיקאית.
הסבון, המסכה והמי פנים מכילים חומרים מאוד אגרסיבים ופעילים, כגון:
2.0% salicylic acid
1.0% chamomile extract
0.5% hamamalis extract
0.2% cinnamomum zeylanicum bark extract
האם השילוב של הערכה מהקוסמטיקאית אם הקיורטן לא יגרום ליותר נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיורטן בשילוב חומרים פעילים חיצוניי - תגובה
איריס לוי30/01/2013שלום רב,
בהתוויה של התרופה רשום לא להשתמש במוצרים שמיבשים את העור. במידה ואין רגישות אדמומיות או גירוי יתר בעור ניתן וחשוב להמשיך ולשמור על ניקיון העור.
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי,
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
קיורטן בשילוב חומרים פעילים חיצוניי - תגובה
יפית כהן03/02/2013אליסה שלום וברוכה הבאה לפורום,
קיורטן ורואקוטן הנן תרופות הנירשמות בד"כ למצבים בינוניים עד קשים של אקנה ו/או למצבים בהם האקנה לא הגיב לתרפיות טיפול שונות.
הן קיורטן והן רואקוטן מכילות מרכיב פעיל זהה שהינו נגזרת של ויטמין A המכונה Isotretinoin.
אחת מתופעות הלוואי הידועות לתרופות אלו הינו יובש קיצוני בפנים ואף בגוף הבא לידי ביטוי גם בשפתיים יבשות ובקועות.
הפרוטוקול הטיפולי לטיפוח ושמירת בריאות העור במהלך נטילתן של תרופות אלו הינו הרוויה וליחוח העור. עור יבש בצורה אקוטית ולאורך זמן גורם להפעלה של מנגנונים המשפיעים על אקפוליאציה המתבטאת בקילופים בעור ומשכך עיכוב בתהליך ההחלמה של העור.
לא מומלץ להשתמש במהלך הטיפול בתכשירים אשר מייבשים עוד יותר את עור הפנים או תכשירים המכילים מרכיבים שיש ביכולתם לגרות את העור!
חשוב ביותר להשתמש בסבונים שאינם מסירים את השומנים הטבעיים בעור.
מומלץ סבונים עם מרכיבי לחות ללא SLS.
בהסתייגות שלא ראיתי את אותם תכשירים בהם הינך משתמשת אציין כי הרשימה החלקית של מרכיבים אשר ציינת אינה מכילה חומרים אגרסיבים כדוגמת
chamomile extract שהינו חומר מרגיע, 2.0% salicylic acid שהינו חומר נוגד דלקתיות, בעל תכונות קרטוליטיות הגורם להנשלה טובה יותר של תאי העור.
hamamalis extract-מרכיב אנטי דלקתי הידוע כאסטריג'נט קרי, חומר מכווץ העוצר אף דימומים.
כמובן שחשוב להימנע מחשיפה לשמש ולא לשכוח מסנני קרינה!
לשאלות נוספות ניתן ליצור עימי קשר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 23 - אקנהענת21/01/2013
האם זה תקין שבגילי עדיין אסבול מאקנה? זה לא אופייני רק לגיל ההתבגרות?
אני מקפידה על ניקויי יומיומי עם סבון פנים ומים וטיפול אצל קוסמטיקאית פעם בשלושה חודשים בערך.
המצב לא חמור אבל זה עדיין מפריע לי. מה אפשר לעשות? (אני לא רוצה לקחת כדורים כמו ראוקוטן. הבנתי שהם מאוד חזקים ויש להם תופעות לוואי).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 23 - אקנה - תגובה
איריס לוי22/01/2013אקנה יכול להתפתח בכל גיל...!
שלום רב ענת וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא ראיתי במה מדובר, לסובלים מאקנה, פצעי הבגרות, אין דבר מטריד וגורם לסבל יותר מהפצעים ומהכתמים המופיעים על הפנים, הגב הזרועות ולעתים אף על החזה. אין זה מן הנמנע שתופעות האקנה יופיעו גם במקומות אחרים בגוף .
80% מגילאי שנות העשרה ומאוחר יותר גם נשים וגברים סובלים מהתופעה בדרגות חומרה שונות, מה שהופך את הבעיה מבעיה פיזית – פיזיולוגית לבעיה חברתית. מעבר להשפעה האסתטית על העור ישנה גם השפעה על הדימוי העצמי , השלכות חברתיות והתנהגויות המהוות מטרד ומקור לסבל פיסי ורגשי כאחד, מבוכה רבה וחוסר בטחון .
האקנה, פצעי הבגרות, הינה למעשה דלקת בלוטות החלב וזקיקי השיער בעור. ברוב המקרים מקורה של תופעת האקנה בחוסר איזון הורמונלי בגוף, הנפוץ בעיקר בתקופות השינויים ההורמונליים האופייניים לגיל הנעורים. אולם, חשופים לתופעה לא פחות נשים וגברים בגיל מבוגר יותר, בתקופות של עצבנות וחרדה (למתחים נפשיים השפעה ניכרת על האיזון ההורמונלי).
שימוש בתכשירים קוסמטיים המכילים מרכיבים שומניים (אקנה קוסמטיקה) ומוצרי שיער לטיפול ועיצוב השיער אף הם עלולים להביא ליצירת קומודונים ואפילו נגעים מוגלתיים, שינויים הורמונליים, בעיות של עודף רעלים בגוף, כולסטרול, תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול, גנטיקה חיידקים ועוד.
בגיל מבוגר, מומלץ לבצע הערכה/בדיקה אנדוקרינית על מנת לשלול פעילות הורמונלית עודפת. התסמינים הקלאסיים של התסמונת כוללים אקנה ועודף בהורמוני מין זכריים (אנדרוגניים) המביאים לשיעור יתר. התסמינים הללו שונים בין נשים באופן משמעותי במידת חומרתם .
גלולות למניעת הריון נמצאו יעילות לטיפול באקנה בנשים. הן מפחיתות את ההורמונים שמשפיעים על קצב יצור החלב (השומן) בעור וברב המקרים, ניתן להבחין בשיפור מראה הפנים. יש סוגים שונים של גלולות למניעת הריון אבל לא כולן מתאימות לטיפול באקנה. חשוב להתייעץ עם הרופא לקבלת הטיפול המתאים.
ולאקנה שאינה מגיבה לטיפולים הקונבנציונליים אמליץ על טיפול בטכנולוגיית IPL (טיפול המומלץ ע"י רופאים)– המתבסס על טיפול מערכתי יעיל במיוחד לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה P. ACNE ללא גרימת נזקים או תופעות לוואי כלשהן.
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי, בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני חשבתי
גלי24/01/2013שזה אופייני רק לגיל ההתבגרות אבל ברגע שהתחילו לי הפצעים ושאלתי את הרופא הבנתי שזה יכול להופיע גם בגילאים מאוחרים יותר. גם אני לא רציתי לקחת ראוקוטן כי זה באמת כדור חזק וגם הבנתי מחברה שלי שצריך כל פעם לעשות בדיקות דם כדי לראות שזה לא פוגע בכבד...מה אני צריכה את זה?!? דווקא הגאולה הגיעה מרופאת הנשים שלי שנתנה לי גלולות פמינט ואמרה שזה יכול לעזור לי - וזה אכן עזר! המצב השתפר פלאים! תתייעצי עם רופאת הנשים שלך לגבי הגלולות..ובלי שום קשר חשוב מאוד לנקות את הפנים בסבון ללא סבון, לנקות עם מי פנים על בסיס מים ושתדעי לך אני שמתי לב שתזונה מאוד משפיעה על מצב העור אז אולי כדאי שתמעיטי במזונות שומניים מידי. מקווה שעזרתי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקנה
נועה28/01/2013גם לי יש מקרה דומה ואני מפעם לפעם מנסה דברים חדשים. בתקופה האחרונה אני מנסה מוצר של מכבי שנקרא פייס קאר ובסה"כ אני די מרוצה. צריך להתמיד עם זה אבל זה עובד די טוב לדעתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה, בנזמיציןדורי13/01/2013
שלום.
אובחנה אצלי אקנה בינונית לפני כמה חודשים, מאז אני מטופל מזה 3 חודשים בבנזמיצין ג'ל, אנטיביוטיקה דוקסילין 100mg פעם ביום, ופעם בשבוע טיפול "פוטותרפיה".
המצב בקושי זז, הטיפול היה אמור להיות ע"פ הרופא שלי שווה ערך לכדורי רואקוטן, זה היה אמור להיות תחליף.
ראשית זה בא בגלים- יש שבוע יבש יחסית ושבוע נוראי ושמוני, ושנית אחרי 3 חודשים כמעט ואין שינוי! באמת לא קרה כלום והזמן סתם בוזבז.
יש לי חצ'קונים על הלחיים בלבד, אבל עמוקים מאוד שכבר מזמן לא כואבים ולא אדמומיים אבל אפשר ממש להרגיש באצבע שיש משהו קשה עמוק בפנים כבר כמה חודשים. פעם בכמה זמן יוצא באותם אזורים ספציפיים פצעים קטנים חדשים. יש ירידה מזערית אולי בקצב היציאה שלהם מאז תחילת הטיפול.....
שלישית כל בוקר צריך חצי שעה לגרד את המשחה בנזמיצין מהפנים, היא נדבקת וקשה מאוד.
אני חייב עזרה היות והקיץ מגיע בקרוב!!!
תודה
דורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה
מרים16/01/2013היי דורי,
אל תדאג, קודם כל הדברים האלה עוברים. עצם העובדה שאתה בלחץ לא מועיל כל כך לתהליך הריפוי.
אני רוצה להסביר לך משהו. אני עובדת בתחום מלא זמן ויש לי תוצאות טובות על האקנה. המקור של הבעיה היא השחור, מה שנקרא בשפה מקצועית הקומידון. כל עוד שלא מוצאים את השורש הזה, הבעיה תחזור. זהו המקום בו מתרבים החיידקים שגורמים לדלקות (פצעים). אתה צריך טיפול פנים, בנוסף לפוטוטראפיה, ע"מ לשחרר את כל השחורים. אם אתה עושה את זה באופן יסודי ובצורה סדירה, אתה כן תראה שיפור. מבטיחה לך!בהצלחה
מרים מורה לקוסמטיקה, אפילציה ואיפור.
קוסמטיקאית מומחית בהסרת שיער ואקנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטמותתהל03/01/2013
האם אקנה יכולה להופיע על הפטמות?? יש לי מעין גבשושיות עם ראש לבן עליהן. כיצד מטפלים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטמות - תגובה
איריס לוי17/01/2013שלום רב תהל וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא ראיתי במה מדובר, ישנם מצבים שאקנה מופיעה באזור השדיים, לא נתקלתי ב-12 שנות עבודתי בתחום בפצעים או "גבשושיות עם ראש לבן" המרוכזים ממש על הפטמות ומאובחנים כפצעי אקנה, לכן אמליץ לך לפנות לייעוץ לרופא עור או קוסמטיקאית פרא-רפואית המתמחה בטפול בעור אקנתי ולקבל אבחנה מדויקת להמשך טיפול.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ראוקטן לאחר קיורטןחסוי14/12/2012
לקחתי כבר חודשיים קיורטן 20מ"ג
החודש שהייתי אצל הרופא הוא רשם לי מרשם לראוקטן ולא לקיורטן
רציתי לדעת אם יש בעיה לנטול תרופה אחת אחרי השנייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נטילת ראוקטן לאחר קיורטן - תגובה
יפית כהן16/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטילת ראוקטן לאחר קיורטן - תגובה
איריס לוי23/12/2012שלום רב וברוכה הבאה לפורום,
רואקוטן Roaccutane קיורטן Curatane שייכות לקבוצת, נגזרות ויטמין A, תרופות קראטוליטיות המיוצרות ע"י שתי חברות שונות המשווקות אותה תרופה, אותה גברת בשינוי אדרת.
שתי התרופות - רואקוטן וקיורטן מכילות בדיוק (אבל בדיוק) את אותו חומר פעיל: Isotretinoin, כך שלשתיהן אותו אפקט בדיוק. מיועדות לטיפול בפצעי בגרות קשים שלא הגיבו לטיפולים אחרים ולכן אין בעיה ליטול אותן אחת אחרי השנייה על פי מרשם רופא.
התרופה פועלת על ידי צמצום פעילות בלוטות החלב בעור, הפחתת הייצור של השמנים הטבעיים של העור (חלב) ושל החלבון הקרני (קרטין) הנוצר בשכבות החיצוניות של העור, גורמת להשמדה מוחלטת של הראשים השחורים "קומודונים" ופועלת נגד דלקת וזיהום של העור כתוצאה מנגעי האקנה.
הטיפול באיזוטרטינואין מומלץ בחולים עם אקנה חמורה שלא חלפה לאחר טיפול בתכשירים אחרים כולל תכשירי אנטיביוטיקה.
חשוב לדעת שגם מי שנטל את התרופה לא בהכרח ייפטר מהאקנה, מאחר ונצפו מקרים בהם האקנה חזר גם לאחר נטילת התרופה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקות אקנה- צריכה ייעוץ דחוףהילה10/12/2012
יש לי צלקות באיזור הלחיים
אני חייבת לציין שהצלקות לא עמוקות אבל הן נראות כמו נקודות(אדומות, ו4 מהן חומות-אדומות..)
אני לא מעוניינת בטיפול בלייזר ובכל מיני מכשירים אחרים.
השאלה שלי כזאת- איזה משחות מומלצות יש לטיפול?
אני מרגישה שהצלקות לא חמורות בעומק שלהן ויספיק לי למצוא את המשחה הטובה שתעלים אותן...
איך המשחות קלו-קוט ורט-אוויט?
אני חייבת לציין שאני משתמשת בקלו-קוט כבר חודש ולא רואה שיפור מיוחד...זה הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צלקות אקנה- צריכה ייעוץ דחוף - תגובה
יפית כהן14/12/2012הילה שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא ראיתי ואבחנתי את עור פנייך אציין כי הטיפול בצלקות אקנה הינו מערכתי ומושתת על פרוטוקול טיפולי המתבסס על תרפיית טיפול רב גוונית ואשר אינה מתבססת רק על תכשיר אחד ואסביר למה אני מתכוונת:
באשר לצלקות אקנה ודרכי הטיפול בהן הפרוטוקול הטיפולי נבנה בהתאם לסוג הצלקת. קיימות מס' סוגי צלקות כשהפופולריות ביותר בקרב הסובלים מאקנה הינן צלקות אטרופיות הנקראות גם "חטטים" ונגרמות כתוצאה ממחסור או איבוד רקמת העור.
חומרת הצלקת וסוג הצלקת תלויה במס' משתנים וקשורה קשר הדוק לעוצמת התגובה הדלקתית ומשכך הרס שנגרם לרקמת העור, עומק הצלקת קרי, האם היא ממוקדת בשכבת העור העליונה האפידרמיס או בשכבת העור האמצעית היא הדרמיס וכמובן הזנחה/ טיפול לא נאות ו/ועיכוב בטיפול ובמיוחד כשמדובר באקנה עם פצעים מוגלתיים
ו/או במקרים הקשים המאופינים בנגעים ציסטים ונודולרים הסיכוי להצטלקות הינו גבוה ביותר!
דלקתיות הממוקמת בעומק העור והמשתרעת מעבר לאזור זקיק השערה קרי, בלוטת הזיעה ושכבת השומן גורמת במיקרים רבים להרס ופגיעה בשכבת השומן בעור וכתוצאה להתפתחות צלקות עמוקות ביותר!
צלקת הממוקמת ברקמת העור העליונה האפידרמיס ו/או בשכבת העור האמצעית העליונה הדרמיס (Superficial Dermis), נראת על פני העור ככתם/פיגמנטציה וכאדמומיות לא תקינה בעור כפי שמופיע כנראה בעור פניך בהתייחס לתיאורך.
ברפואה צלקת זו מכונה: Macular Erythematous
כתמים חומים שלאחר דלקת נגרמים כתוצאה מייצור של פיגמנט המלנין (האחראי גם על השיזוף),וכן מייצור של חומרים מחוללי דלקת מסוג לויקוטריאנים וטרומבוקסינים.
בשפה רפואית הכתם החום או האדום נקרא: פיגמנטציה שלאחר הדלקת או
(Post Inflammatory hyperpigmentation).
בהתייחס לשאלתך טיפול בצלקת מחד, ומאידך טיפול בכתמים החומים אדומים מחייב התייחסות מיוחדת גם לסוג וצבע עורך.
הכללים המנחים בטיפול בפיגמנטציה שלאחר הדלקת הינם:
א. טיפול בהתפרצויות של הפצעים עד לשיפור והטבה במידה ואילו עדיין קיימות.
ב.הימנעות משימוש בתכשירים המגרים את העור כדוגמת: אלכוהול, מי פנים וטונרים המכילים הממליס (witch hazel),ותכשירים המכילים בישום
ג. שימוש במסנן קרינה הינו חובה. מומלץ לבחור מסנני קרינה שאינם כימיקלים קרי,
Titanium Dioxide ו/או Zinc Oxide
ד. סבלנות, סבלנות ושוב פעם סבלנות! הטבה ושיפור בכתמים ניתן לראות בד"כ תוך חודש ועד אפילו חצי שנה ויותר!
מרכיבים בתכשירים לטיפול בפיגמנטציות שלאחר דלקת הינם רבים ומגוונים כדוגמת
רטינואידים (רט-אוויט, לוקאסיד), הידרוקינון, חומצה אזלאית, חומצה קוז'ית,
חומצה סיליצילית בנוסף, אציין מניסיוני בטיפול בצלקות ופיגמנטציות כי פרוצדורות אסתטיות המשלבות פילינגים המכילים חומצות פירות נותנים מענה מצויין הן לשיפור ועידון מרקם העור והצלקת והן לשיפור הטבה וריפוי של הדלקת/הפיגמנטציה האופינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצלקות אקנה- צריכה ייעוץ דחוף - תגובה
איריס לוי31/12/2012שלום הילה וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא ראיתי במה מדובר, פצע דלקתי בעור אם הוא בינוני או קשה משאיר אחריו כתמים ואפילו צלקות, החומרה של הכתמים קשורה גם לנטייה הגנטית לתהליך ריפוי הפצע.
כתמים הם ריבוי מלנין שנוצר בעור כתוצאה מפצעים. לעתים נוצרים כתמי פיגמנטציה על אותם אזורים הנגועים בפצעי אקנה. בקוסמטיקה הישראלית, ישנם מוצרים שנותנים מענה של כמעט 100% להבהרת כתמי הפיגמנטציה שנותרו, ניתן לטפל ולעבוד עמם גם בקיץ בתנאי שמורחים קרם לחות עם מסנן קרינה גבוה.
אני ממליצה לך להשתמש ב- CLEAR protector oil-free SPF32 של החברה הישראלית "אנא-לוטן". ג'ל שקוף נטול שומן נספג בקלות ובמהירות כשהוא משאיר על העור מעטה הגנתי דקיק ובלתי נראה. החשוב מכל לפני חשיפה לשמש למרוח קרם/ג'ל לחות אם מסנן קרינה גבוה. המרכיבים המצויים בקרם מספקים לעור לחות ומהווים מחסום כנגד נזקי הסביבה. שימוש עיקבי במסנני קרינה עם רכיבים המגנים נגד קרינת UVA הוא קו ההגנה הראשון נגד פיגמנטציה.
אופן השימוש בתכשירים להבהרת הכתמים:
לאחר ניקוי הפנים עם סבון:
1. מי פנים לעור פגום – מסדרת התכשירים של "חביבה ריבקין" NBC עם המכסה הסגול Lotion For Blemished Skin " "- תכשיר היפו אלרגני לניקוי מושלם של עור הפגום מפיגמנטציה, כתוצאה מכתמים ותוצאות לוואי מפצעים שהגלידו.
אופן השימוש: פעמיים ביום בוקר ערב, פד/צמר גפן יבש לשפוך מעט מהחומר ולשפשף את המקומות הבעייתיים (כתמים, חומים אדומים). מספר פעמים לא לשטוף ולא להוריד להמתין לייבוש כ-30 דקות לא לשטוף ולא להוריד על זה...
2. מי פנים - מסדרת התכשירים של "קארט" אקספולושן - תכשיר ייחודי הנועד לטפל בכל סוגי העור גורם להאצת והתחדשות התאים, שיפור בפיגמנטציה, חיזוק ומיצוק העור.
אופן השימוש: פד/צמר גפן לשפוך מעט מהחומר מדי ערב להספיג ולעבור בתנועות קלות על פנים נקיות, שוב לא לשטוף ולא להוריד להמתין לייבוש כחצי שעה...על זה:
3. קרם הבהרה של החברה הישראלית "רויאל קאר" "Bleaching " -
אופן השימוש: בערב לפני השינה - למרוח מספר טיפות של הקרם על כל האזורים הבעתיים ולעסות בתנועות עיסוי עם הידיים את הקרם עד לספיגתו המלאה, עד לתחושה יובש על הפנים, שוב לא להוריד ולא לשטוף. קרם ההבהרה ניתן למריחה גם ביום.
עוד אמליץ לך על טיפול פילינג בבית, של פעם בשבוע. פעולת הפילינג: הנשלת תאי עור מתים, וטשטוש מראה הכתמים. פילינג על בסיס חומצות אלפא קומפלקס, מהחברה הישראלית "הולילנד", מכיל חומצות אלפא הידרוקסיות טבעיות המופקות מפירות בנוסחא ייחודית ופעילה, לחשיפה ולחידוש של עור צעיר ובהיר יותר. הפילינג מזרז את תהליך התחדשות העור, גורם לייצור מוגבר של סיבי קולגן ולשיפור מראה העור.
את כל התכשירים ניתן לרכוש בכל מכון קוסמטי או קוסמטיקאית שעובדים עם החברות הישראליות המצוינות למעלה וזה עובד...! עם סבלנות והתמדה...!
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעי בגרות בצווארעדי29/11/2012
יש לי על הצוואר ומעלה הרבה פצעי בגרות ואני כן משתמשת בתרחיץ פנים קבוע.
חיכיתי הרבה זמן שזה יעלם אבל זה ממשיך להופיע בתדירות רבה.
תודה על העזרה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעי בגרות בצוואר - תגובה
יפית כהן16/12/2012עדי שלום וברוכה הבאה לפורום,
בהסתייגות שלא איבחנתי את עור פנייך אציין מניסיוני כי תרחיץ פנים לבדו בד"כ אינו
מספיק למניעת הופעת הפצעים ו/או ריפויים.
הטיפול באקנה הינו מערכתי ואינו מתבסס רק על תרפיית טיפול אחת. חסרים לי פרטים נוספים על מנת שאוכל להתייחס בפרוט יתר בתשובתי קרי,
מה הוא גילך? האם אובחנת ע"י רופא עור? במידה וכן,האם נרשם לך טיפול תרופתי ?
מהוא תרחיץ הפנים שבו הינך משתמשת?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצעי בגרות בצוואר - תגובה
איריס לוי25/12/2012שלום רב עדי וברוכה הבאה לפורום,
פצעי הבגרות מופיעים בעיקר באזורי הגוף העשירים בבלוטות חלב, בלוטות שומן. אזורים אלו כוללים את הפנים, החזה, הכתפיים העורף והגב. אולם, אין זה מן הנמנע שאותם פצעים, פצעונים, פצעי הבגרות יופיעו גם במקומות אחרים בגוף כמו, על הישבן הירכיים והמפשעות.
אני מניחה שאת ילדה בגיל ההתבגרות ובגיל ההתבגרות אין כמעט הבדל בין נערים לנערות בעצם היותם חשופים לתופעה, בצורה בה מופיעים הפצעים או בנזקים העלולים להיגרם עקב הזנחה או טיפול לא נכון.
כשם שלא ניתן לעצור את ההתבגרות ואת הפרת האיזון ההורמונאלי האופיינית לתקופת ההתבגרות, כך לא ניתן למנוע את תופעת הפצעים, פצעי הבגרות. אולם, מודעות לבעיה, טיפול נכון במוקדים המוגלתיים מיד עם הופעת התופעה ובמהלכה, ותזונה נכונה בתקופת השינויים הפיזיולוגיים וההורמונאליים עשויים להקל משמעותית את הסבל מהתופעה ולמנוע נזקים קוסמטיים ונפשיים לעתיד.
הטיפול האופטימלי בפצעי הבגרות הנו שילוב של טיפל יום יומי עצמי וטיפול תקופתי ומעקב של קוסמטיקאית מקצועית פרא-רפואית המתמחה בטיפול בעור אקנתי.
היות וטיפול עצמי שגוי ו/או לא זהיר עלול לגרום לנזק עתידי רב, עד כדי צלקות וכיעור הפנים, מומלץ לפנות קודם כל לקוסמטיקאית (או במקרים מסוימים לרופא עור) אשר יאבחנו את התופעה, ימליצו על הטיפול הנכון בעזרת התכשירים הנכונים ואף ידריכו אותך לטיפול עצמי יום יומי נכון.
קוסמטיקאית מוסמכת ומקצועית תדע גם לכוון אותך אם ובאיזו תדירות עליך לעבור טיפול קוסמטי יסודי יותר.
לצערי לא ניתן לטפל/להעלים את פצעי הבגרות רק עם תרחיץ פנים.
הטיפול החיוני ביותר משך כל תקופת הופעת המוקדים השומניים והדלקתיים הנו השמירה על ניקיון העור עם התכשירים המיוחדים והמתאימים לטיפול בפצעי הבגרות!
תפקידם של התכשירים המיוחדים לטיפול בפצעי הבגרות, לנקות את העור ביסודיות, להקל על הרחקת המוקדים המוגלתיים וה"ראשים השחורים" (קומודונים), ליצור "סביבה חומצית" שתגן על העור מפני התפתחות חיידקים, לאחות את הפצעים ולטפח מחדש את העור.
ייחודם של תכשירים אלו בהיותם מבוססים על חומרים טבעיים אנטיספטיים בשילוב עם חומרים פעילים דוגמת: קמפור, מנתול, תחמוצת האבץ ועוד. בחירת התכשירים הנכונים לטיפול בפצעי הבגרות תיעשה ע"י אנשי המקצוע בהתאם לסוג העור ומצבו.
כתבות נוספות ומידע רב בנושא ניתן למצוא באתר הבית שלי,
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקנה סביב הפה.מקס18/11/2012
שלום, אני בן 23 סובל מאקנה בערך במשך שנתים. האזור שסובל מהבעיה הוא בעיקר סביב הפה. כל כמה חודשים, מופיעות ציסטות נורא כואבות בדיוק באותם מקומות ליד הפה, מה שמנפח לי מאוד את האזור וגורם לכאבים,שלא נדבר שהאזור אדום מאוד ולא אסטטי.
מיניצוקלין עוזר לי מאוד לטפל בבעיה, אך כל כמה חודשים הבעיה חוזרת שוב. ואני שוב לוקח מיניצוקלין וזה עוזר. וכך פעם אחר פעם.
לאחרונה , שמתי לב שהמיניצוקלין עוזר לי פחות ופחות. ראקוטאן אני לא רוצה לקחת כי אני מתעסק בספורט באופן קבוע, ( לא מקצועיי , חדר כושר, ריצות וכ"ו) והרופא הסביר לי שבזמן הטיפול בראקוטאן אסור לעסוק בספורט.
א. יש עוד תרופה שדומה למיניצוקלין שאני יכול לנסות ?
ב. אחרי איזהשהו גיל /זמן האקנה מפסיקה?
ג. יש פתרון אחר? האקנה שיש לי הוא מקרה נורא פרטני אני חושב, כי הוא לא מופיע לי על הלחיים והצוואר וחלקי גוף אחרים ( ואם כן ממש קצת ובטח לא ציסטות ) וזה תמיד באותם מקומות. מה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקנה סביב הפה. - תגובה
איריס לוי19/11/2012שלום רב מקס וברוך הבא לפורום,
כשאקנה נעשה יותר חמור, האופציות שעומדות לרשותנו פוחתות. הרבה דרמטולוגים רואים אקנה ציסטי כסוג החמור ביותר של אקנה מזיק, ומודים שהאופציות הטיפוליות מוגבלות לתרופות אורליות כמו רואקוטן או אנטיביוטיקות מסוג סולפה - שתיהן אופציות מהימנות, אבל לא נטולות סיכונים ולא תמיד עוזרות.
אקנה ציסטי, בין אם כרוני או זמני, הוא אחד מהסוגים המתסכלים ביותר של אקנה. הפצעים נראים נורא, הם כואבים במגע, והם לא מגיבים בד"כ לקרמים המיועדים למריחה על העור.
ההתפרצויות מושפעות מפעילות הורמונאלית. מסיבות לא ידועות, בלוטת השומן בעור נעשות רגישות ומגיבות בייצור יתר של סבום (שומן). השומן המיוצר הוא כה רב, עד שלמעשה בלוטת השומן עצמה נעשית "דחוסה" ותפוחה, ומוקשית כאשר כמות השומן רבה, בלוטת השומן "מתבקעת" ומתפרצת מתחת לעור. זה גורם לזיהום חיידקי, אקוטי וגירוי ומוביל לאדמומיות וכאב של אקנה ציסטי. ההרס הזה מתחיל עמוק בעור – בדרמיס - ומסיבה זאת הוא מסתיים הרבה פעמים בצלקות.
ולכן, לאחר כל השנים עם כל הניסיונות ועם כל התכשירים שלא הועילו, הייתי ממליצה לך על טיפול פוטותרפי בטכנולוגית IPL - קרן אור, טיפול המומלץ ע"י רופאים, ההורס את החיידקים בצורה סלקטיבית.
הטיפול בפוטותרפיה באמצעות מקורות אור יעיל ואטרקטיבי לטיפול באקנה דלקתית ומהווה אלטרנטיבה לטיפול מקומי באמצעות תרופות ומשחות שלא נתנו מענה מספק לריפוי הנגעים.
התקדמות הטכנולוגיה כיום, מאפשרת להגיע לתוצאות לא רק בטיפול אלא גם בתופעות הנלוות לאקנה, בריפוי, הבהרה ושיפור משמעותי בצלקות.
הידעת, כי תכשירים למריחה כמו: רטין A, אדאפרין, בנזואיל, פראוקסיד וחומצה סליצילית, כדור אנטיביוטיקה (מינוציקלין) וגם רואקוטן לא עובדים על שורש הבעיה - חיסול חיידקי האקנה! וזו אחת הסיבות שאותם פצעים, פצעונים, פרונקלים וציסטות חוזרים ומופיעים לאחר סיום הטיפול בכדורים ואף שבים ומתפרצים בגילאים מאוחרים ומבוגרים יותר - אקנה בגיל מבוגר..!
בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL - קרן אור - ניתן להרוס באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה P.ACNE ולקבל שוב, עור חלק, ונקי מפצעים, פרונקלים, ציסטות וכתמים.
התוצאות מוכיחות כי ב - 99% מהמקרים נרשמה הצלחה בטיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – הטיפול הפחית את הסבל, ריפא את הפצעים ומנע צלקות וכתמים לאורך זמן.
הטיפול שניתן הינו אישי ופרטני על ידי בלבד, כטיפול מערכתי, פנימי וחיצוני בשילוב תוספי תזונה העובדים על הסימפטום ותכשירים פרא-רפואיים המותאמים אישית לשימור המצב .
ומנסיוני הרב בטיפולים פוטותרפיים בטכנולוגיית IPL- לא תאמין...אך הציסטות נעלמות לגמרי. ניתן לקבל טלפון להתקשרות מלקוחות מרוצים.
לפרטים נוספים הנך מוזמן ליצור עימי קשר ישירות לנייד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אקנה סביב הפה. - תגובה
יפית כהן22/11/2012מקס שלום וברוך הבא לפורום,
מינוציקלין (Minocycline) ודוקסיצקלין (Doxycline) הינן אנטיביוטיקות ממשפחת הטטראציקלינים. אנטיביוטיקות אלו ובמיוחד מינוציקלין נרשמות פעמים רבות לטיפול באקנה מאחר ומעבר לפעילותן בהריגת חיידק ה- P.acnes, ידוע כי עיקר פעולתן נעשת גם בהפעלה של מנגנונים אנטי דלקתיים ובכך יעילותן!
מנגנונים אלו הינם:
א.דיכוי פעילותם של קבוצת אינזימים מסוג Matrix metalloproteinases
אינזימים אלו מעורבים בהתהוות דלקת וגורמים לפרוק (degradation)של סיבי חלבון הקולגן בעור.
ב.דיכוי או הפחתת יצור של מרכיב בשם Nitrice Oxide.
Nitric oxide- גורם להרחבה של כלי דם ומשפיע על דלקתיות.
ג.וויסות או דיכוי פעילות של ציטוקינים(סוג של חלבונים) הידועים כמעוררי דלקת והידועים בשם:(Tumor necrosis factor alpha, Interleukin-1 beta ).
ד.פעילות אנטי אוקסידנטית כנגד פעילות כמותקטית של תאי מערכת החיסון הנקראים נטרופלים (Neutophil Chemotaxis),פעילות זו מביאה להיווצרותם של רדיקלים חופשיים ההרסניים לתאי העור.
כמו לכל תרופה, גם לאנטיביוטיקות ידועות תופעות לוואי כדוגמת עמידות של חיידק
ה- P.acnes כתוצאה משימוש ארוך טווח (במינוציקלין קצת פחות אופייני). זו בד"כ אחת הסיבות לאפקטיביות של האנטיביוטיקה בקורס הטיפולי הראשון לעומת קורס שני או שלישי המתבטא בהפחתת היעילות!
על כן, מומלץ לעיתים לשלב טיפול מריחתי של מרכיב אנטיבקטריאלי בשם בנזואיל פראוקסיד (Benzoyl Peroxide). לחומר זה ידועה פעילות בקטריוצידית המתבטאת בהריגת חיידק ה- P.acnes ובנוסף פעילות קרטוליטית וקומדוליטית המתבטאת במניעת
היווצרות קומדונים. ובנוסף, ידועה לו פעילות אנטי דלקתית המתבטאת ביצירת רדיקל חופשי שהינו מולקולת חמצן הפוגעת בחלבוני החיידק ובכך קוטלת אותו.
פגיעה בחיידק מונעת שרשרת של תהליכים דלקתיים הנוצרים כתוצאה מפעילות החיידק.
בנזואיל פראוקסיד קיים בתכשירים רבים ובריכוזים שונים ללא מרשם רופא. מומלץ שימוש בתכשירים למריחה על העור כדוגמת קרם או ג'ל מאשר תכשירים נשטפים כדוגמת סבונים.
למעשה, מחקרים רבים ממליצים לשלב חומר זה עם נטילת האנטיביוטיקה שכן זה מונע את עמידות החיידק לאנטיביוטיקה ולמעשה החומר מחזק את פעילותה!
אוסיף עוד כי תכשירים המכילים בנזואיל פראוקסיד הניתנים במרשם רופא
מכילים פורמולציות המקדמות את חדירות החומר ליעד המטרה קרי, בלוטת החלב וזקיק השערה מבלי לגרום לתופעות לוואי הידועות עם השימוש בחומר זה כדוגמת: אדמימות ועיקצוצים.
בהסתייגות שלא איבחנתי את עור פניך אציין מניסיוני בטיפול במצבים אקוטים של אקנה
כי פרוצדורות קוסמטיות בקליניקה בשילוב פילינגים המכילים בין היתר חומצה סיליצילית מיטיבים מאד במצבים הבינונים והאקוטים ביותר!
חומצה סיליצילית הינה חומצה המסיסה בשומן ולכן חדירותה ליחידת בלוטת החלב מעולה ובכך יעילותה! לחומר זה ידועות תכונות קומדוליטיות ובנוסף פעילות אנטידלקתית. פעילות זו נעשת ע"י דיכוי יצירה של חומצה ארכידונית. חומר ממנו בתהליך מסויים נוצרים תוצרים מחוללי דלקת! למוטב אציין, כי חומר זה ידוע גם כחומר "אנטי אייג'ינג" מהמעלה הראשונה המחדש ומשפר את מרקם העור!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אקנה סביב הפה. - תגובה - תגובה
יפית כהן22/11/2012המשך לתשובתי,
אציין בנוסף כי ציסטות שהנן פצעים תת עוריים עמוקים הנרפאות אחרי זמן רב מותירות לעיתים כיסי חלב אשר עם הזמן מתייבשים. אי ניקוזם של כיסי חלב אלו עלול לגרום להישנות הופעתן של הציסטות בדיוק במקום הופעתן הקודם, על כן, במקרים מיוחדים מבוצעות פרוצדורות רפואיות בטכניקות מיוחדות לניקוז חלב זה. אדגיש כי הניקוז נעשה ע"י איש מקצוע מומחה לעניין ואין הכוונה "לחיטוט" או סחיטה של הפצעון הנעשה חדשות לבקרים ע"י רבים מבני הנוער ומבוגרים כאחד!
תשומת לב נוספת בכל פרוצדורה טיפולית יש לתת לכתמים האדומים/חומים הנותרים על פני העור עם ריפוי הציסטות. מניסיוני הרב, ציסטות הן בפנים והן בגב מותירות לעיתים פיגמנטציה, על כן בחירה נכונה של תכשירים והתאמה אישית של מרכיבים הייעודים לכך בהתאם כמובן לסוג העור חשובה ביותר!
כפי שציינתי פעמים רבות הטיפול באקנה הינו מעין "ניסוי וטעיה" שכן, יש מיקרים המגיבים לסוג טיפול מסויים ואילו אחרים המגיבים לסוג טיפול שונה או שלא הגיבו בכלל
ומאחר ואקנה הינה הפרעת עור מולטי פקטוריאלית/ רב סיבתית, בכל מקרה תרפיית הטיפול במיוחד במצבים הקשים של אקנה חייבת להיות מושתתת על טיפול מערכתי הכולל לא רק את קטילת החיידק אלא ובנוסף, פעילות אנטי דלקתית, דיכוי או הפחתה של הפרשת בלוטת החלב ונירמול תהליך ההתחדשות של תאי זקיק השערה.
לשאלות נוספות ולהתייעצות אישית תוכל ליצור עימי קשר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקנה סביב הפה. - תגובה
איריס לוי24/11/2012שלום רב מקס,
בהמשך לתשובתי, ישנם מוצרי-מדף רבים לטיפול באקנה, וגם תרופות מרשם לא מעטות. המבחר מבלבל, ואין תוכנית טיפול אחת שתתאים לכל אחד. לצערנו, לפעמים יש ללמוד מהי השיטה או שילוב השיטות הטוב ביותר עבורנו - דרך תהליך של ניסוי וטעייה.
השיקולים הנוספים בבחירת הטיפול באקנה תלויה בגיל המטופל, בדרגת הנגעים, בחומרת המחלה, בנטייתה לגרום לצלקות בעור וכתמים פיגמנטריים.
אנטיביוטיקה סיסטמית (בבליעה) כגון טטראציקלין, אריתרומיצין, מינוציקלין ודוקסילין יעילה יותר מאנטיביוטיקה מקומית. בנוסף לפעילות כנגד החיידקים, לאנטיביוטיקה פעילות נוגדת דלקת באופן ישיר. גם במתן סיסטמי קיים חשש להתפתחות עמידות של החיידקים ולכן מומלץ לא להמשיך טיפול באנטיביוטיקה יותר מ-4 חודשים. כיוון שהאנטיביוטיקה אינה מטפלת בבעיית השורש אלא רק מרגיעה את הסימפטומים, עם הפסקת האנטיביוטיקה עלולים לחזור הפצעונים ולכן יש להמשיך עם טיפול מקומי.
הטיפול הסטנדרטי באקנה ע"י תכשירי חיטוי שהנם תכשירים קוטלי חיידקים הניתנים לרכישה ללא מרשם רופא קיימים בצורות שונות, משחות תרחיצים וקרמים.
בנזואיל פראוקסיד - Benzoyl Peroxide מוכר בשוק בשמות מסחריים כפנאוקסיל, בנזק, אוקסי אקנה-דרם או קלירקס בנזואיל-פראוקסיד. פעולתו העיקרית הינה כנגד הפרופיוניבקטריום אקנה (חיידק המעורב בהתפתחות פצעי הבגרות). הוא בעל פעילות גם לשחרור פקקי החלב התקועים בתעלות זקיקי השערות. ניתן לשימוש באקנה קל ובינוני.
אדפלן Adapalene – מוכר בשם המסחרי אדפרין. בדומה לחומצה רתינואית הוא נגזרת של ויטמין A ופועל לשחרור פקקי חלב התקועים בזקיקי השערה. יעילותו בסילוק פקקי חלב (קומדונים) .
חומצה רטינואית Retinoic Acid - מצויה בשמות מסחריים שונים: רתין, A- רטהויט, לוקסיד או אירול.הינה נגזרת של ויטמין A. פעולתה העיקרית הינה בשחרור פקקי חלב התקועים בתעלת זקיק השערה.
חומצה אזלאית Acid Azelaic - מוכרת בשם המסחרי סקינודרם. זהו תכשיר בעל פעילות קומדוליטית (משחרר קומדונים) ואנטי חיידקית חלשה.
חלק מהתכשירים הינם בעלי יכולת לפתוח סתימות של הזקיקים. תופעת לוואי ידועה היא פגיעה בעור עצמו, יובש, גירוי ואודם, ולכן יחד עם התכשיר יש המוסיפים שימוש בתכשירים אנטיביוטיים לשימוש חיצוני. כגון אריתרומיצין וקלינדמיצין התוקף את חיידקי האקנה. האנטיביוטיקה אינה פותרת את הבעיה מהשורש - היא אינה מקטינה את הפרשת החלב וההצטברות השומנית, אלא רק מונעת זיהום. בנוסף, חיידקי האקנה נעשים עמידים יותר משנה לשנה לסוגי האנטיביוטיקה החדשים.
ולכן במצבים הקשים של אקנה שאינה מגיבה מומלץ הטיפול הפוטותרפי בטכנולוגיית IPL (טיפול המומלץ ע"י רופאים)– המתבסס על טיפול מערכתי יעיל במיוחד, לצמצום ואף להשמדת חיידקי האקנה P. ACNE השמדת הבקטריה ואיזון יצור הסבום (השומן) בבלוטות החלב, כיווץ הנקבוביות והבהרת הכתמים הנלווים.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

