מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- שאלהAdam06/03/2015
שלום
האם הסעיף הזה שולל את הקצבה הריטרואקטיבית או מתייחס רק לתקופה העתידית??
לפי סעיף 366 (א)3 לביטוח לאומי (קרה מקרה המזכה לגמלה וקיים אותה שעה חוב של דמי ביטוח העולה על 36 חודשים, לא תינתן גמלה לא בכסף ולא בעין).
זה מה שהיה כתוב במכתב שנשלח אלי מהביטוח לאומי אבל בסופו של המכתב כתוב (עליך לפנות למחלקת הגביה ולהסדיר את תשלום החוב, הסדר זה יזכה אותך בקצבת נכות מהראשון לחודש בו נעשה ההסדר).
תודה :))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש28/04/2015שלום
המוסד לביטוח לאומי לא ישלם רטרו אם קיים חוב וישתמש בהחזר לכיסוי החוב
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשלום קצבה ריטרואקטיבית לעובדAdam05/03/2015
קיבלתי זכאות ריטרואקטיבית. האם משלמים קצבה ריטרואקטיבית למי שהיה עובד במשכורת 2000 ש״ח. ניכות כללית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשלום קצבה ריטרואקטיבית לעובד - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש07/03/2015שלום אדם
תלוי מאוד בגובה החוב ובתקופה, בכל מקרה כדאי לגשת להסדיר את החוב, לבקש להוריד ריביות והצמדה.
ניתן לבקש לפרוס לתשלומים קטנים ואז לא יפגע בקצבה.
לעניין תשלום הרטרו בדרך כלל נלקח לטובת החוב.
גש לסניף.
בהצלחה
אשמח לסייע במידת הצורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשלום קצבת ניכות ריטרואקטיביתAdam03/03/2015
האם משלמים קצבת ניכות ריטרואקטיבית למי שהיה לו חוב בביטוח לאומי לאחר הסדרת החוב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתן לקבוע זכאות ריטרואקטיבית
Adam03/03/2015האם הוועדה קובעת זכאות ריטרואקטיבית בל תשלום ריטרואקטיבי בגלל שיש חוב בביטוח לאומי צריך לציין שקבעו לי זכאות שנה אחורה אבל לא שילמו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר להפעלת תקנה 15קס01/03/2015
אני נפגע עבודה ומאז לא חזרתי לעבודה באופן מלא , הלעתי למומחה שיביא לי חוות דעת פרטית אבל הוא לא רשם לי המלצה לתקנה 15 ,האם יש לזה חשיבות בחוות דעת פרטית מטעמי ?או שמי שמטפל בזה זה העורך דין מטעמי כדי לקבוע תקנה 15 ואין לזה משמעות בחוות הדעת הפרטית מטעמי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר להפעלת תקנה 15 - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש03/03/2015שלום
בתקנה 15 יש להראות שיש ירידה משמעותית בהכנסות עקב הפגיעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיוני כדאי שעו"ד יגיד לועדה
מיכל באומן04/03/2015עד כמה שאני יודעת חשוב שעורך דין יעלה בועדה את תקנה 15..זה משהו שיש לו הרבה כללים וצריך ממש לדעת להיתמצא בזה .אם אתה צריך המלצה לעו"ד טוב אתה יכול לפנות לעו"ד דוד פייל, אני מכירה אותו כבר המון זמן מאז שהוא טיפל באבא שלי, כל תקנה שהיתה הוא הכיר אותה וידע איך לטפל בזה, אם תרצה עוד פרטים אני אתן לך... בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לנכות כלליתלי26/02/2015
שלום רב,ברצוני להגיש תביעה לקצבת נכות כללית ויש לי שתי שאלות:
1. למיטב הבנתי, לצורך הגשת תביעת נכות, על הכנסת התובע להיות נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע במשק (כ4100 שח), בהנחה שאין ליקוי רפואי חמור, במשך 90 יום לפני הגשת התביעה. השאלה היא האם סכום זה כולל דמי הבראה? אני אמורה לקבל דמי הבראה בחודש יולי ב"ה וסכום זה יעלה את המשכורת הרבה מעבר לסכום הנ"ל..האם זה יגרום לדחיית התביעה על הסף ועלי לחכות שלושה חודשים נוספים לאחר מכן או שסכום זה אינו מחושב כחלק מהכנסה שוטפת?
2. בקשר לחוק לרון, האם הוא תקף רק למקרה של אובדן כושר בשיעור של 100% או שגם במקרה שנקבע אובדן כושר חלקי (60-74%) והמשכורת גבוהה ממה שנקבע בחוק (כ-4000 ש"ח) תופחת קצבת הנכות בהתאם? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לנכות כללית - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר01/03/2015שלום,
במידה וקיבלת הבראה בתקופה זו - צרפי מכתב הסבר לתלוש
חוק לרון תקף גם באובדן כושר חלקי
באתר הביטוח הלאומי יש עלון "כמה מותר לך להרוויח ולהמשיך לקבל קצבה"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה -רופא תעסוקתילי25/02/2015
שלום,
לצורך הורדת אחוזי משרה בעבודה עקב בעיה רפואית, דורש המעסיק אישור מרופא תעסוקתי. שאלתי היא מה קורה במקרה שלמרות האישורים הרפואיים רופא תעסוקתי של הקופה נותן חוו"ד שאינה לטובת החולה או קובעת שכושרו לעבוד אינו נפגע(אני סובלת מבעיה לא מוכרת ורופאים שאינם מהתחום אינם מבינים בד"כ את הקשיים איתם מתמודדים החולים במחלה זו) האם זה עשוי לפגוע בי אח"כ במסגרת הליך תביעה לנכות כללית לביטוח לאומי? האם עדיף לפנות מראש לרופא תעסוקתי פרטי והאם חוות דעתו תתקבל באותה מידת אמינות כמו כזו של רופא מהקופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה -רופא תעסוקתי - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר01/03/2015שלום,
אתה יכול להביא חוות דעת פרטית אך הרופא לא חייב לאמץ אותה ,
כתבת שיש לך מחלה שהיא לא מוכרת , אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד התמחה בתחום על מנת שתוכל לממש את זכויותיך מול המוסד .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זימון לוועדהחיים08/02/2015
הנני מקבל קצבת נכות מלאה לצמיתות כבר מספר שנים
כרגע יושב בבית לאחר שנפצעתי בתאונה בבית לא בעבודה .ברצוני להגיש תביעה לדמי תאונה
האם קיים סיכוי שאוזמן לוועדת נכות כללית
בגלל תביעתי לדמי תאונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים
yoyo15/02/2015למה לא עונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזימון לוועדה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר01/03/2015ביטוח לאומי רשאים לזמן אותך לבדיקה מחדש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
yoyo01/03/2015קודם כל תודה על התשובה
שנית מה לדעתך הסיכוי שזה יקרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש03/03/2015קשה לדעת..
לא אמור להיות קשר בין השניים.
ללא קשר יכולים לזמן לבדוק אם חל שינוי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרת מצב?מתן04/02/2015
שלום רב, מתן ואני בן 30.
אז ככה, היתי היום בשיחה עם עורכת דין לגבי הגשת החמרת מצב לביטוח לאומי נכות כללית.
יש לי מחלה נירולוגית כרונית שניקראת CMT, היא מתבטת בחולשה של הרגלים והידים.
לפני 12 שנה הגשתי תביעה לנכות כללית וניידות, שם נתנו לי נכות רפואית 72 ואי כושר 65 לצמיתות עד היום, בנוסף הגשתי ניידות ונתנו לי 40 אחוז.
בוועדה לנכות כללי לפני 12 שנה נתנו לי ככה:
20 אחוז צהבת שכיום הברתי מכך לגמרי.
30 אחו עקב עיוות של כף הרגל.
50 אחוז פרפלגיה מחלה נירולוגית ממנה אני סובל בדרג בינוני.
מאז לא הגשתי החמרת מצב.
מאז חלפו 12 שנים וחלה החמרה במצבי הרפואי.
לפני שנה וחצי הגשתי נידות לביטוח לאומי ונתנו לי 80 אחוז עקב המחלה הנירולוגית שהחמירה.
בנוסף לפני 4 חודשים הגשתי לוועדה לפטור ממס הכנסה שהינה תואמת לועדה של נכות כללית( זה היה בעצת עורך דין על מנת לודוק את אחוז נכות רפואית).
קיבלתי 92 נכות רפואית ופטור ממס הכנסה לצמיתות.
דבר זה מעיד על כך שחלה החמרה וכך אני גם מרגיש מאוד.
הסעיפים לפטור הינם:
80 אחוז פרפלגיה בסעיף נירולגיה ( לפני 12 שנה נתנו לי 50 אחוז שזה בינוני, פה נתנו לי 80).
40 אחוז חולשה ביד שמאל.
30 אחוז חולשה ביד ימין.
כך בבירור לפני שיחה עם עורכת הדין אני זכאי למעל 65 אחוז אי כושר במידה ואני מגיש החמרת מצב, מה שלא עשיתי 12 שנים אחורות ובכך יש לי קושי כיום לעבוד, לעמוד מעל חצי שעה ולכתוב או לפתוח בקבוק עקב המחלה.
אנשים שאני מכיר עם אותה מחלה יש להם 100 אחוז נכות.
שאלות:
1) לפי עורכת הדין אני זכאי לא פחות מ-75 אי כושר, האם זה נכון שביטוח לאומי חייב להתאים את אחוז נכות רפואית לאי כושר?
2)כיום אני עובד בעבודה לא ממש נוחה בכך שאני נאלץ לעמודידי פעם וקשה לי לעמוד, דבר שניראה במקום העבודה וברצוני לעזוב את העבודה על מנת להתקדם בתביעה מול ביטוח לאומי, ממה שהבנתי בביטוח לאומי יבינו יותר את מצבי כאשר אני לא יעבוד, האם יש משקל לתביעה במידה ואני עובד או שלא ? אני תמיד רוצה לעבוד אבל מתקשה בכך ולמצוא גם עבודה תואמת ליכולתי.
3)לפי שיחה עם עורת הדין שאמרה לי שאין סיכוי שיבטלו לי את הקיצבה, במיקרה הקיצוני יחזירו אותי ל-65 אי כושר.
בנוסף לכל הסעיפים, ישנם עוד שני סעיפים שלא רשמתי אותם בכך שבוועדה של מס הכנסה לא הכלילו אותם, שהם מהווים יחד עוד 30 אחוז, צילעה על צידי הרגלים ואצבעות פטיש.
מה דעתכם עלי לעשות?
ברצוני בכל מיקרה לעזוב את העבודה ולהתמקד בתביעה.
אני תמיד מדווח לביטוח לאומי על הכנסותי.
האם ישנו שינוי מההותי חוץ מקיצבה חלקית או מלאה וסיוע בשכר דירה והנחה בארנונה.
כלומר מה ההבדלים בכך בין 65 אי כושר ל0 75 או 100 אי כושר?
תודה רבה, אשמח מאוד לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החמרת מצב? - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר01/03/2015שלום,
קיבלת ייעוץ משפטי מפורט לגבי מצבך ע"פ מה שתיארת ,
ההבדל בין 75 אי כושר ל65 הוא לעניין התשלום , מעל 75 אי כושר מקבלים גמלה מלאה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועדות הביטוח לאומי -האם חייב עו"ד?מ.יעקובי01/02/2015
רציתי לדעת , במידה וקשה לי להתבטא ולהסביר את מצבי , האם ניתן להיות מיוצג בועדות ע"י מי שיש לו ידע במשפטים או עורך דין לשעבר , ז"א להיות מיוצג בועדה ע"י אדם בעל ידע שאינו כרגע בעל רשיון בעריכת דין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועדות הביטוח לאומי -האם חייב עו"ד? - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר12/02/2015סביר להניח שבוועדה לא יתנו לו לייצג ואתה תאלץ להסביר ולפרט לגבי מצבך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי שאפשר אבל לא כדאי מניסיוני...
מיכל באומן19/02/2015תראה בעקרון לא נראה לי תהיה בעיה, אבל מניסיוני הנורא עם הועדות האלה (מקווה שאתה מתכוון לועדות רפואיות) כדאי לבוא עם מישהו שיש לו גם רישיון לערער אח"כ הבנתי שעושים מלא בעיות למישהו שמגיע לבד..בכל אופן תעשה מחקר מקיף מאד לפני שאתה מגיע לועדה כי צריך היכרות ממש עמוקה עם ההתנהלות שלהן, וזה הפלום בללכת עם עורך דין בת גיסתי הלכה עם עו"ד מהממת בשם אושרה מהמשרד שמתמחה ברשלנות רפואית פייל משהו שהיתה הרבה שנים בועדות האלה והיא סידרה אותה ממש. אז המלצתי זה אם כבר ללכת עם מישהו שמכיר את התחום. שיהיה בהצלחה ורק בריאות, ומה שלא יהיה לא כדאי לוותר!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצמאי ושכיר בו זמניתליאור25/01/2015
אני שוקל לפתוח עוסק מורשה במקביל לעבודתי כשכיר.
מבחינת ביטוח לאומי, איך מחושב התשלום אם:
1. ההכנסה שלי כעצמאי נמוכה משמעותית (פחות מ- 50%) לעומת ההכנסה שלי כשכיר?
2. במידה ובחודש מסויים אין לי הכנסות כעצמאי, איך מחושבים דמי הביטוח לאומי לתשלום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצמאי ושכיר בו זמנית - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר25/01/2015שלום,
ביטוח לאומי ממשיך לגבות בהתאם להכנסותייך בתלוש המשכורת .
לעצמאים החישוב שונה , הוא מתבסס על הצהרת הכנסה שלפיה מחושב דמי הביטוח , בסוף שנה בדוח השנתי עושים חישוב מדויק .
בכל מקרה אני מניחה שאתה פותח עוסק מורשה ונעזר בשירותי רו"ח , הוא ידאג לדיווח ולתשלום מול הביטוח הלאומי .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
ליאור25/01/20151. אם אין לי עדיין הכנסה כעצמאי, על פי מה יקבעו דמי הביטוח הלאומי? הרי יש לשלמם כל חודש?
2. על פי התשובה אני מבין שגם בחודש שבו לא תהיה לי הכנסה מעבודתי כעצמאי יתכן ואצטרך לשלם מכיסי למרות אי ההכנסה?
3. מה המשמעות לכך שעצמאי לפקודת מס הכנסה שונה מעצמאי לפקודת ביטוח לאומי? הבנתי שיש הגדרות שמציינות שעצמאי הוא רק מי שבתנאים כאלה ואחרים אינו עובד מכסה מסוימת של שעות והכנסה מסוימת כך שהוא פטור מביטוח לאומי כעצמאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר25/01/20151. דמי הביטוח יקבעו ע"פ הצהרה צפויה של הכנסה חודשית
2. נכון , בסוף שנה בדוח , תקבל החזרים במידת הצורך .
יש לעבוד לפחות 20 שעות בשבוע על מנת להיות עצמאי ע"פ הגדרה של ביטוח לאומי ,
אני שוב מציעה לך להתייעץ עם רו"ח או לגשת למחלקת גבייה בסניף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפרצת בגזע המוחרוחמה22/01/2015
ניגשתי כבר לועדת עררים והם לא התיחסו בכלל למיפרצת רק לדברים אחרים מדוע לא מכירים במיפרצת שהתפרצה וסלילים בה ועדיין יש מפרצת חדשה המתחדשת מתוכה
תוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפרצת בגזע המוח - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש22/01/2015שלום רוחמה
קשה לדעת מבלי לראות את הפרוטוקול והחומר הרפואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת פרוטוקול
רוחמה27/01/2015שאלה רק אם מפרצת בגזע המוח עם דימום והכנסת סלילים בה מוכרים בביטוח הלאומי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת פרוטוקול - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש28/04/2015מקנה אחוזים באם יש לזה השפעות תפקודיות
החלטת הוועדה המפורטת היא פרוטוקול
שם ניתן לראות מדוע לא התייחסו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בשלילת הבטחת הכנסהמ.יעקובי20/01/2015
אני עובד במורה מחליף בבית ספר בשכר נמוך ומקבל השלמת הכנסה , היות וההצהרה של מעביד היא תעסוקה של 15 שעות בשבוע הייתי פטור מלחפש עבודה בלשכה . בחודש האחרון בעקבות חופשת חנוכה לא הגעתי ל 15 שעות בשבוע וקיבלתי הודעה מביטוח לאומי על שלילת הבטחת הכנסה ובנוסף אני צריך להחזיר להם כסף , האם ניתן לערער על קביעה זאת היות ואני עובד בבית ספר בו לעיתים יש חופשות ארוכות ? או שאין לי מה לעשות ובגלל שאני לא עברתי את 15 שעות שבועיות כנדרש זה מעוגן בחוק ולמעשה אין טעם גם ללכת לערער על כך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בשלילת הבטחת הכנסה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר21/01/2015השלילה היא בעבור אותו חודש שלא עמדת בתנאים- אין טעם לערער כי לא עמדת בדרישות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכתב מרופא מטפללימור12/01/2015
שלום,
אני סובלת מחרדות.אני רוצה להגיש בקשה לקצבת נכות זמנית.
טופלתי על ידי פסכיאטר פרטי.הייתי אצלו פעמיים והייתה גם התכתבות במיילים.
אני לא מוכנה בשום אופן לחזור לרופא הזה.אני גם כך במצב נפשי לא פשוט והוא עשה לי נזק. בפעמיים האחרונות הלכתי לרופאה מהקופה.
יש לי מכתב שהרופא הזה כתב לי את האבחנה.אבל לא מעבר לזה.
האם אני יכולה להגיש כך את תביעת הנכות?
הרי ממילא הביטוח הלאומי עושה את הבדיקות שלו ואף מזמן לוועדה.
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכתב מרופא מטפל - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש21/01/2015שלום לימור
לגשת לוועדה עם מסמך אחד ולא עדכני זה לא כדאי.
צריך מסמכים עדכניים וטיפול רציף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת תלוייםשי31/12/2014
ברצוני לשאול שאלות לגבי תוספת תלויים:
האם ההכנסות הבאות מקוזזות מתוספת התלויים(כמו הכנסות משכר דירה וכו'):
1.עזרה כספית מההורים מידי פעם
2. משיכה של קרן השתלמות באופן חד פעמי.
במידה ולא איפה אני יכול לראות את זה בחוק או בפסק דין בנושא?
שאלה השנייה שיש לי במידה ויש לי בת זוג ידועה בציבור שאני מקבל תוספת תלויים עבורה, ויש לה ילדה שחיה איתנו (לא ילדה שלי) , האם אני זכאי ע"פ חוק עבורה גם תוספת תלויים? (יש לציין שהידועה שלי בציבור מקבלת מזונות עבורה מביטוח לאומי).
שאלה אחרונה: במידה ויש לי רווחים מניירות ערך לדוגמא של 10,000 שח, לפי החוק מקוזז לי מתוספת התלויים, האם הקיזוז הוא לאותו החודש, או למספר חודשים וכו'?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת תלויים - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש21/01/2015שלום שי
אינך זכאי לתוספת עבור הילדה של בת הזוג.
עזרה מההורים ופתיחת קרן השתלמות לא נחשבת הכנסה ולא שוללת תלויים.
תכנס לאתר הביטוח לאומי ותראה את הקריטריונים לקבלת תוספת תלווים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא עזב את הארץ בלי להודיעארי28/12/2014
שלום
אבא שלי עזב את הארץ לתמיד לפני שנתיים וחצי. מכיוון שהוא לא ידע שצריך להודיע אז הוא פשוט נסע ולא הודיע לביטוח לאומי שהוא יורד מהארץ.
לא היו לו קצבאות . אבל מן הסתם הוא גם לא שילם כלום מרגע העזיבה. לא ביטוח לאומי ולא ביטוח בריאות. הפחד שלנו שיווצר שם איזשהו חוב ובסוף ישלחו אותו לאשתו לשעבר או לנו הילדים. אני יודעת שמטבלות לו הזכויות וזה לא העניין . מה שמדאיג אותנו זה שילבישו עלינו איזשהו חוב שלו עקב אי הודעה על עזיבה ואי תשלום של ביטוח לאומי
אשמח לקבל הבהרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבא עזב את הארץ בלי להודיע - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר21/01/2015החוב שייך לאביך, כשיחזור לארץ ויבקש לקבל קצבת זקנה סביר להניח שיקזזו לו את החוב מהקצבה שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

