מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- נכות עקרת בית וכושר השתכרותנירה02/09/2014
האם אשה שמקבלת קצבת נכות של עקרת בית בשעור 65% יכולה לעבוד בעבודה קלה ואם כן האם יש מגבלה לגבי הסכום שהיא יכולה להשתכר?
תודה, נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות עקרת בית וכושר השתכרות - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש17/09/2014שלום נירה
על פי חוק לרון ניתן לעבוד.
את גובה השכר בדקי במוקד הביטוח לאומי.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמי אבטלה בעת עבודה במשרה חלקיתקרין27/08/2014
שלום,
האם אני זכאית לדמי אבטלה כאשר אני עובדת במשרה חלקית המכניסה פחות מדמי האבטלה? דמי האבטלה שלי צריכים להיות כ-4k והמשרה החלקית תכניס כ-2k.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמי אבטלה בעת עבודה במשרה חלקית - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר07/09/2014שלום,
תוכלי לקבל את ההפרש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז נכות עזרהיואב24/08/2014
שלום לכולם אני בן 38 לפני כ 7 שנים חוויתי התקף 1 בחיי והתעוררתי בבית החולים לאחר בדיקות אצל מומחה(נוירולוג) זה מספר שנים הובחן לי פרוגרסיב מיוקלוניק אפילפסיה .לפני ההתקף עבדתי במשמרות תחת לחץ ללא שינה כמעט כ8 שנים.כרגע יש לי חוסר איזון בגפיים התחתונות ורעידות קלות בידיים כמובן זיכרון ניתקע לשנייה וכו.משכורתי לא ניפגע לאחר ההתקףלפני זמן מה פניתי לחברת ליבנת פורן כדי להעזר בה למימוש זכויותי אך לאחר כ5 חודשים נ של טיפול נימסר לי שהרופאים שלהם לא מצאו קשר סיבתי של התנאים שעבדתי לפרוץ המחלה(נימסר לי שזה כנראה גנתי).אני מחפש אם מישהוא יכול להמליץ על מאמר כזה או אחר שמוכיך קשר זה וגם על חברה שתוכל לעזור לי במימוש זכויות לקבלת נכות.אשמח לקבל כל עזרה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוז נכות עזרה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר07/09/2014שלום,
אני מציעה לך לגשת למשרד עורכי דין המתמצאים בתחום הביטוח הלאומי לפגישת ייעוץ
אשמח לסייע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנסיה מוקדמתאיגור משה24/08/2014
שלום
לאחר שפוטרתי מעבודה בגיל 65 יצאתי לפנסיה מוקדמת ממבטחים ותיקה חבר בותקה משנת1966 ומביטוח לאומי קצבת נכות 60% משוקללת 70%
שאלתי העם אני צריך לשלם ביטוח בריאות וביטוח לאומי וכמה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנסיה מוקדמת - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש17/09/2014שלום איגור
ביטוח לאומי מקוזז מהגמלה שאתה מקבל.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקופה לצורך חישוב שכר יומינורית23/08/2014
שלום רב,
באתר ביטוח לאומי כתוב:
"שיעור דמי האבטלה ליום מחושב באחוזים מהשכר היומי הממוצע שלך ב-6 החודשים האחרונים שקדמו ל-1 בחודש שבו החלה תקופת האבטלה."
אני מפוטרת החל מה 5 לספטמבר, אבל נוסעת לחו"ל ואוכל להתייצב לראשונה רק ב 30 לספטמבר (היום האחרון בחודש).
האם לצורך חישוב השכר היומי לדמי אבטלה, יסתכלו על משכורות חודשים מרץ עד אוגוסט (6 חודשי עבודה) או שיקחו את אפריל עד סוף ספטמבר (כולל 25 יום שבהם לא היתה לי הכנסה) והם יהיו חלק מהחישוב לשכר יומי ויקטינו לי את דמי האבטלה החודשיים ?
תדה רבה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקופה לצורך חישוב שכר יומי - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר07/09/2014היי,
עדיף לך לגשת לחתום ולהגיש תביעה לאבטלה בה יחשבו לך את חודשי העבודה שעבדת
ואז תקבלי תקופת זכאות לחתום וכשתחזרי תמשיכי לחתום , כך תשמר לך זכאותך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זכאות לדמי אבטלה כאשר חותם "באיחור"משה20/08/2014
שלום רב,אני עובד ברצף לפחות 3 שנים, בשכר חודשי.
פוטרתי ותאריך פיטורין הוא תחילת ספטמבר.
אני מעוניין לטוס לטיול ל 3 חודשים ולהתחיל לחתום בשירות תעסוקה רק כשאחזור.
1. האם נדרשים 360 ימי עבודה בפועל (ללא חגים וסופ"שים) מתוך 540 הימים האחרונים לצורך קבלת דמי אבטלה ? או שהכוונה היא לתקופת "ברוטו" של 360 יום ?
2. לצורך העניין האם מדובר ב 540 ימים "ברוטו" ?
3. האם נכון כי במידה ואני מתחיל לחתום 3 חודשים מתאריך הפיטורין, אזי עדיין יש לרשותי 360 ימי עבודה (שנה ברוטו) ב 540 ימים האחרונים (שנה וחצי ברוטו) ואם אחתום כל 136 הימים להם אני זכאי (רווק בן 42) אז אקבל דמי אבטלה עבור כולם ? או שהמקרה בעייתי ועדיף לוותר על הטיול ולהתחיל לחתום מעכשיו ?
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זכאות לדמי אבטלה כאשר חותם "באיחור" - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר07/09/2014שלום,
ניתן להתחיל לחתום על מנת לשמור זכאות לאבטלה , כמו כן יש להגיש תביעה לביטוח לאומי
כאשר התביעה תאושר, יוקצב לך הזמן בו אתה יכול לחתום ולאיזו תקופה , בד"כ זה זמן ארוך יותר מהתקופה לה את ה זכאי וכך תוכל לטוס לחו"ל לחזור ולהתחיל לחתום שוב .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזי נכות + נכות עבודה כללית?שרון13/08/2014
שלום,
לפני כ15 שנה הייתי בחופשה באירופה ועבדתי שם תקופה קצרה בעבודה לא רשמית כמנקה בהוסטל כשבתמורה לעבודתי הוענקו לי מקום לינה ומזון אך לא קיבלתי כסף.
כחודש לאחר שחזרתי משם לארץ (והייתי עדיין מובטל), אובחנה אצלי מחלת ראות קשה ואושפזתי ונותחתי ונכרתה לי חלק מהריאה וניתנו לי 20% נכות לצמיתות עקב הכריתה.
הרופאים טענו אז שנדבקתי במחלה זו בעת שעבדתי בהוסטל באירופה והמחלה הפכה לפעילה רק כשהגעתי לארץ.
ראוי לציין שבכל התקופות, שילמתי את דמי הביטוח הלאומי בארץ.
1. האם לפי תאור התרחשויות זה, אני זכאי להכרה כנפגע עבודה או להכרה בנכות כללית?
2. בנוסף, אני סובל מחסימה קשה בנחיר אחד באף שגורמת לי להפרעה ניכרת, והבנתי שזה מעניק לי 10% נכות נוספים. האם זה נכון?
3. האם לפי המתואר מעלה, ה30% נכות המצטברים, מעניקים לי איזה סכום חודשי מביטוח לאומי?
4. בנוסף, אני מאמין שיש לי נכות נשימתית פסיכולוגית כי הרי אני סובל גם מקשיי נשימה בגלל הנכות בריאה וגם מקשיי נשימה בגלל החסימה באף ואלה שתי סיבות שמשפיעות על הנשימה ויש להן אפקט מצטבר על הנשימה והרבה פעמים אני סובל מקוצר נשימה עקב כך. על כן, האם יש אפשרות שאקבל על נכות נשימתית פסיכולוגית זו עוד 10% (או יותר לפי דעתכם?) שיעניקו לי את ה40% במצטבר שיעניק לי דמי נכות?
אשמח לתשובות מפורטות על כל סעיף כדי להבין את כל התמונה.
בתודה גדולה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזי נכות + נכות עבודה כללית? - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש15/08/2014שלום ירון
ראשית אחרי 15 שנה זה יהיה קשה אוד להוכי שזו תאונת עבודה ומעבר לכך כספים ניתן לקבל עד שנה אחורה - נפגע עבודה.
בנכות כללית ניתן לקבלל אם עוברים רף רפואי ויש פגיעה ביכולת להשתכר.
בכדי לדעת זכאותך יש לראות את החומר הרפואי.
לשאלתך 30% לא מזכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה חגים מקדימים קצבה?חיה מהצפון05/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
- תמיכה בלימודים לתואר.שיר05/08/2014
שלום. בתי נמצאת בתהליך מול הביטוח הלאומי. היא קיבלה 39 אחוזי נכות עקב קיבוע עקמת.היא סטודנטית,סיימה שנה ראשונה בהצטיינות. מתקשה ללמוד ולעבוד בו זמנית. כעת לאחר שהייתה אצל עובדת סוציאלית באגף שיקום,נאמר לה שהשלב האחרון הוא אבחון לראות אם היא מתאימה לתואר בו בחרה להתמחות.מהו האבחון הזה? ומה ניתן לעשות במידה ולא תעבור אותו? האם הוא אוביקטיבי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לעזרה, לא קיבלתי תשובה.
שיר07/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה בלימודים לתואר. - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש07/08/2014שלום שיר
האבחון אובייקטיבי ובדרך כלל משקף כישורים.
תמיד ניתן לשוחח עם עובדת סוציאלית, זה גמיש ונגיש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות לאדם עובדחיים03/08/2014
שלום וברכה
אני חולה אונקולוגי לאחר ניתוח וטיפולים .
בכל התקופה השתדלתי להמשיך לעבוד חלק כחופש חלק כמחלה וגם היום עובד .
הגשתי תביעה לב"ל ונדחה מאחר ואני עובד.
קיבלתי הכרה מב"ל לצורך מס הכנסה כנכה 100% לפטור ממס ואף קיבלתי בגין זה תו חניה נכה.
כאשר אני מברר בטלפון בב"ל , אני לא מוכר אצלם כנכה מאחר ולא מקבל קצבה , במס הכנסה כן מוכר.
אני רוצה להיות רשום בב"ל כנכה 100% אם גמלה 0 מאחר ואני עובד.
זה חשוב לי , מה צריך לעשות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכות לאדם עובד - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש06/08/2014שלום חיים
האם נדחית בביטוח לאומי עקב הענסות כבר בהתחלה או שעברת ועדה רפואית?
עקרונית כדי להיות מוכר לצורך נכות כללית יש לעמוד בבשני קריטריונים מצטברים : אחוזי נכות רפואיים מעבר לרף הנדרש ואי כושר עבודה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלוואה למקבל קצבת נכותחיה מהצפון03/08/2014
שלום. האם ביטוח לאומי נותן הלוואה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלוואה למקבל קצבת נכות - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש08/08/2014שלום דוד
ישנן הלוואות לזכאים לאחוזים בניידות ויש אופציה להוון גמלאות של נכות מעבודה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ההלוואות הן רק לרכב?
שרון13/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ההלוואות הן רק לרכב? - תגובה
עו``ד אימבר גולן פרטוש15/08/2014אכן כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצבת נכות .חיה מהצפון03/08/2014
שלום. האם חודש זה מקדימים את הקצבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצבת נכות . - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר04/08/2014לא מקדימים את אוג
אך הקצבה של ספטמבר תשולם ב22/9/14* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונית27/07/2014
שלום,
במהלך עבודתי נפגעתי וחליתי.
סיימתי לעבוד וכעת אני בפנסיה מוקדמת, אני לא עובדת כיום.
בקרוב אהיה בת 60. גיל הפרישה שלי הינו 62.
האם יש מגבלה על הגשת תביעה לנפגע עבודה עד גיל 60?
או שאני יכולה להגיש את הבקשה גם לאחר שימלאו לי 60?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
עו``ד מורן כהן בלסטקר27/07/2014שלום,
יש להגיש את התביעה לפני קבלת קצבת זקנה
אך אם אדם עדין עובד אז הוא יכול להגיש את התביעה לנפגעי עבודה ללא קשר לקצבת זקנה .
כמו כן חשוב להגיש את התביעה לנפגעי עבודה בהקדם האפשרי , מכיוון שיש לכך השלכות על התביעה
אני ממליצה על ליווי עו"ד המתמחה בתחום ,
אשמח לסייע
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת עבודה נכות זמניתטל20/07/2014
שלום,
נקבעה לי נכות זמנית עד 2016, 50% רפואית נפשית ו100% תפקוד, אני מקבל קצבה מלאה עם תוספת.
רציתי לשאול מה יקרה במצב שבו אתחיל לעבוד במשרה חלקית?
האם אבדק שוב?
אם כן, מתי?
האם יורידו לי מהאחוזים / קצבה?
בנוסף אמורה להיות לי ודעת סל שיקום בחודשים הקרובים, האם זה ישפיעה עליה בצורה כלשהי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לעזרה
טל27/07/2014?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצבת זקנהשרית19/07/2014
שלום,
אישה שנולדה בשנת 1955 והיא נשואה ואיננה עובדת בימים אלו. מה התנאי על מנת שתקבל קצבת זקנה ? האישה עבדה מידי כמה חודשים ולא באופן רצוף במהלך חייה. אודה לקבלת התנאים ומהי קצבה זקנה חלקית, מה גובהה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

