מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אכילת פרלינים עם ברנדיורד05/09/2017
שלום,
אני בשבוע 17 ואכלתי היום 4 שוקולדים (בגודל של פרלינים או קצת יותר קטנים) שאח"כ הסתבר לי שיש בהם גם ברנדי. אני בדר"כ ממש מקפידה אבל שכחתי לוודא ברכיבים שאין אלכוהול והיה כתוב על האריזה שוקולד מריר. האם זו כמות שיכולה להוות סיכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוקולד מריר
ד``ר אריה לידור05/09/2017שלום לך
אין כל סיבה לחשש
בברכה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקשויות בבטן שבוע 31עינת05/09/2017
אני בשבוע 31
לפעמים אני מרגישה חלק בבטן שמתקשה וקצת בולט (איפה שממוקם הישבן של העוברית)
תמיד חשבתי שזה בגלל שהיא נמתחת וקראתי לזה תנועות עובר.
אבל עכשיו הבנתי שזה יכול להיות "התקשויות של הרחם" ושזה כמו צירים מוקדמים.
איך אני יכולה לדעת אם זה העוברית שנמתחת או צירים מוקדמים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקשויות
ד``ר אריה לידור05/09/2017שלום לך
מומלץ שתבצעי מוניטר עוברי כדי לוודא באם מדובר בצירים או לא
בברכה
ד"ר לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע 31
ד``ר אריה לידור05/09/2017שלום לך
מציע שתבצעי ניטור עוברי כדי לדעת האם מדובר בצירים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לרעל עכברים בשכונהרעות04/09/2017
שלום ,
אני בשבוע 3 וחמישה ימים .
היום בבוקר הרחתי ריח מוזר כשיצאתי מהבית . וראיתי מודעה בכניסה לבניין בו אני מתגורת שפיזרו רעל בשכונה .
התקשרתי למוקד התברואה העירוני ונאמר לי שמדובר ברעל עכברים - זה לא ריסוס ,לטענתם זה מן מלבנים ששמים בפתחי ביוב וניקוזים .
שאלתי היא האם עלול להיגרם לי נזק מנשימה של החומר ? האם מומלץ לא לשהות בבית לכמה ימים ?
הריסוס בוצע אתמול ורק הבוקר שמתי לב לשלט - האם מכך שישנתי בבית עלול להיגרם איזשהו נזק לעובר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעל
ד``ר אריה לידור05/09/2017שלום לך
אין כל סכנה במידה ולא נחשפת לחומר ישירות ( אכילה, מגע)
בברכה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי בריאות העובר עקב נזקים סביבתייםליאן03/09/2017
היי .אני בשבוע 15. מסתבר שישב לידי במשרד בחור (2 משמרות ) שבשעות הבוקר עובד ברפואה הגרעינית (מזריק לאנשים חומר רדיואקטיבי לפני מיפוי לב ועצמות ) . החשש שלי היה שהוא בעצמו גם מהקרין עקב חשיפה לחומרים, לאחר התייעצות עם משרד הבריאות שנותן יעוץ לנשים בהריון נאמר לי שאין לי מה לחשוש והוא לא מזיק וכמובן אין סכנה לעובר. איך עלי לדעת שהכל בסדר עם העובר והוא מתפתח באופן תקין ואין חלילה מומים או כל דבר אחר בעקבות הקרינה . ? מחר יש לי סקירת מערכות מוקדמת. אם וכאשר הבדיקה תצא תקינה אני יכולה להיות רגועה והחרדות לא ילוו אותי בתקופת כל ההריון כי נראה לי שאתמוטט ככה . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חששות
ד``ר אריה לידור04/09/2017שלום לך
תגובת מזקד הבריאות לפנייתך מאששת את הפגת חדשותייך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר על בדיקות combos בהריוןטלי03/09/2017
שלום רב. הרופא שלי בחו"ל ואשמח לתשובה ממנה אוכל להבין תוצאות.
Rbc Phenotype (antigens התוצאה שיצאה: Lu(a)negative פנוטיפ
Coombos Indirect -
panel התוצאה שיצאה: Positive נמצאו נוגדנים מסוג Anti lu-a בריכוז מאד נמוך שאינו ניתן לכימות.
מציינת שאני בת 43. 2 הריונות עבר קיסריים ללא כל סיבוכים.
לא קיבלתי מעולם תרומת דם
סוג הדם שלי O+
מה זה אומר כל זה? ומה לעשות? תודה מראש טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר anti Lu
ד``ר אריה לידור03/09/2017שלום לך
יש להמשיך ולעקוב אחר כייל הנוגדנים בתדירות של 1 לשבועיים אם יעלה ערכו יש לפנות לבית חולים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיעוט מי שפיר - כמות גבוליתאורית02/09/2017
שבוע 26+5, הריון 3 לאחר 2 קיסרי, בת 42. באולטרסאונד סקירה לפני כשבועיים נמצאה כמות גבולית של מי שפיר afi 7, וכן לפני כיומיים במיון (עקב חשד שנשלל לדליפה) נמצאה אותה כמות. מצב העובר היה תקין וכן זרימה טבורית. נשלחתי להמשך מעקב אצל רופא הנשים בקהילה.
הרופאה במיון דיברה איתנו על תרחישים מאד מפחידים עקב השלב המוקדם של מיעוט מי שפיר ואף דיברה על אפשרות של הפסקת הריון....אם המצב כה חמור כיצד זה שלא אישפזו אותי?...
התחלתי לשתות הרבה יותר ואני רוצה לשאול- עד כמה המצב חמור לאור המדדים שציינתי והאם יש המלצה כלשהי? האם עליי לדרוש מעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעוט מי שפיר
ד``ר אריה לידור03/09/2017שלום לך
אכן כמות מי השפיר גבולית
יש להמשיך ולעקוב אחר כמות זו ואחר קצב צמיחת העובר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכתמה חומה עם מעט דםשינייד01/09/2017
שלום רב. אני באיחור של 8 ימים. בדיקה ביתית שלילית..המחזור סדיר 28 יום. היום יצאה לי הפרשה דצית בניגוב עם הכתמה חומה. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר *דמית
שינייד02/09/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבר לי
שינייד02/09/2017יש לציין ההפרשה החומה עברה כעבור כמה שעות. כרגע (יום אחרי) אין כלום. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין צורך לענות
שינייד02/09/2017היי. קיבלתי מחזור במלוא הדרו. 👹😩
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צימאון מתחילת ההריון וסערת הריוןצימאון01/09/2017
אני ממש צמאה מתחילת ההריון, האם זה אומר שיש לי סיכוי גבוה לסערת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמאון
ד``ר אריה לידור03/09/2017שלום לך
בצעי בדיקת סוכר בצום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך הנקה בזמן הריוןדנית01/09/2017
שבת שלום. אני בתחילתו של הריון. שבוע 4-5. רציתי לדעת האם זה בסדר שאני ממשיכה להניק או שמא זה יכול לפגוע בהריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה בהריון.
ד``ר איילון לחמן01/09/2017שלום.
כן, בעיקרון כדאי להוריד לאט ובהדרגה את ההנקה כדי שכל הפעילות בגוף תלך לטובת התפתחות ההריון החדש.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא גבוה בבדיקת דםeli31/08/2017
4/07/17 וסת
8/08/17 תוצאה שלילית בבדיקת הריון (1.20)
31/08/17 בטא 60264.26
האם זה תקין?
האם זה מצביע על תאומים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן31/08/2017שלום.
אכן הערך גבוה.מומלצת בדיקת US למצב ותקינות ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה דחוף?
eli31/08/2017זה דחוף?
כי יש תור לרופאת נשים רק עוד שבוע
וזה יכול להצביע על תאומים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה דחוף?
eli01/09/2017זה דחוף?
כי יש תור לרופאת נשים רק עוד שבוע
וזה יכול להצביע על תאומים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכי בטא.
ד``ר איילון לחמן01/09/2017שלום.
להערכתי המצב יחסית דחוף.יש לודא הריון תקין.לשלול ממצא הקרוי הריון מולרי.דבר שאינו תקין.זאת עקב הקפיצה הגבוהה בערכי הבטא..כדאי להקדים התור,או אולי לפנות למוקד הקופה שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא ציסטי בשחלה ימניתטליה31/08/2017
שלום עשיתי בדיקה אצל רופאת נשים והתבשר לי שאני בהריון .. אבל בבדיקה הרופאת נשים כתבה ש - שחלה ימנית ממצא ציסטי צלול בקוטר 28 ס"מ.
מה זה אומר מה זה מעיד??? ? אני לחוצה מאוד!! :-(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא ציסטי.
ד``ר איילון לחמן31/08/2017שלום.
יתכן והמדובר בזקיק ממנו יצאה הביצית.לא לדאוג.מומלץ מעקב בלבד בשלב זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בתכשירים לעור בהריוןמור30/08/2017
שלום!
אני בשבוע ה-8.
האם מותר להשתמש בקרמים וסבונים המכילים ויטמין A ונגזרותיו, חומצה סליצילית וכדומה? האם יש הבדל בין סבון (הנשטף מיד) לקרם (הנשאר על העור) במקרה זה?
כמו כן, האם מותר לצבוע את השיער?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכשירי עור בהריון.
ד``ר איילון לחמן31/08/2017שלום. הכתובת הרשמית לתשובות על שימוש בחומרים ותרופות בהריון,הינה במשרד הבריאות. טל: 02-5082825.בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ספירת דם בהריוןקרן30/08/2017
היי, אני בהריון שבוע 17, נוטלת חומצה פולית בלבד. היום עשיתי בדיקות ספירת דם ויצאו תוצאות חריגות לחלק מהערכים, אודה לפירוש משמעותן ומה עליי לעשות הלאה.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות
ד``ר אריה לידור30/08/2017שלום לך
עלייך להתחיל בנטילת תכשירי ברזל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגסטרון להתקצרות צוואר הרחם בהריוןמיכל30/08/2017
שואלת לקבלת חוות דעת שניה.
כעת בהריון רביעי אחרי שלוש לידות במועד. שבוע 16. אורך הצוואר 28 מ״מ יציב בינתיים.
בהריון השלישי היו צירים מוקדמים וקיצור צוואר (עד 18 מ״מ). הלידה הייתה במועד אחרי לקיחת פרוגסטרון ופרזולאט ושמירה קפדנית של שלושה חודשים.
הרופא מציע לקחת מעכשיו פרוגסטרוון ואגינלי כדי למנוע את המשך התקצרות הצוואר והישנות המקרה שהיה בהריון הקודם. אני חוששת מטיפול הורמונלי במיוחד לאור זה שמין העובר זכר. הרופא לא מתעקש ואני מתלבטת מה כדאי לעשות.
אשמח לקבל דיעה נוספת.
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות הצוואר
ד``ר אריה לידור30/08/2017שלוםלך
נטילת פרוגסטרון בשלב זה של הריונך הינה מניעתי ולאור עברך המיילדותי אכן מומלץ טיפול מניעתי זה בשלב זה של הריונך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצם הירך קטנה ב 6 ימים מגיל ההריוןגלית29/08/2017
שלום רב,
אתמול ביצעתי סקירה מכוונת בשבוע 25+3 (עקב חלבון עוברי מעט מוגבר), שהייתה תקינה ב"ה, והרופא לקח גם מדידות והמדד היחיד שהיה קטן לגיל ההריון היה עצם הירך FL, שהתאים לשבוע 24+4, לציין שיתר המדדים תואמים או אף גדולים יותר מגיל ההריון.
הרופא לא אמר על זה כלום, ואף אמר מפורשות שהכל בסדר בסקירה ובמדדים, אני ראיתי את ה FL הקצר מאוחר יותר בדף התוצאות.
כמו כן, יום לפני הסקירה הייתי אצל טכנאית (מסיבה לא קשורה) שלקחה גם כן מדידות על הדרך, וה FL היה תקין ואף גדול ביום מגיל ההריון! וגם בסקירות הקודמות, המוקדמת והמאוחרת, ה FL תואם או מעט גדול יותר מגיל ההריון.
האם ייתכן שהייתה טעות במדידה של אתמול? ובהנחה שהמדידה מדויקת, האם יש משמעות לפער של 6 ימים בין גיל ההריון ואורך הפמור? (בהינתן יתר מדדים תואמים או גדולים יותר מגיל ההריון, סקירות תקינות, סקרים ביוכימיים ובדיקת NIPT תקינים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצפ הירך
ד``ר אריה לידור30/08/2017שךום לך
פער שה הוא בתחום הסטיה התקינה ללא כל משמעות קלינית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
גלית31/08/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)