מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות לקראת ניתוח קטרקטגדעון16/01/2013
שלום רב,
רציתי לדעת, אילו בדיקות יש לעשות לקראת ניתוח קטרקט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לקראת ניתוח קטרקט - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/01/2013ההנחיות משתנות מרופא לרופא. אנא הפנה השאלה למנתח, או למוסד (פרטי או ציבורי) בו אמור להתבצע הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח לייזר
איתי24/01/2013תודה רבה. שמעתי על הניתוחי לייזר, מודה שקצת מרתיעים אותי הטיפולים האלה שמסתמכים על טכנולוגיה, אבל אני פתוח לשמוע אודותם, ואשמח לקבל פרטים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהתייעץ עם רופא ולבחור טיפול
איתי20/01/2013גדעון שלום, מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה על מנת לבדוק את מצב הבריאות הכללי, וכמובן להתייעץ עם רופא עיניים ולקבל חוות דעת לגבי המצב וצורת הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עינייםשואלת16/01/2013
אימי, כבת 77, הולכת מידי תקופה לבדיקת עיניים שגרתית.
ממצאי רופאת עיניים:
חדות ראיה
ימין 6/10P
שמאל 6/30
עין ימין - שקטה, קטרקט, קרקעית תקינה
עין שמאל- שקטה, לזיה פיגמנטרית באיריס, קטרקט, קרקעית תקינה
לתע 13 ממכ בכל עין
אבחנה:
CATARACT ALL TYPES
NEVUS - IRIS left suspected
הרופאה המליצה לאימי לפנות למכון עיניים
מה משמעות הממצא "לזיה פיגמנטרית באיריס"?
האם זה מסוכן???
האם מומלץ לבצע ניתוח קטרקט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/01/2013לזיה פיגמנטרית באיריס פרושה מעין "נקודת חן" על הקשתית (החלק הצבעוני של העין). ההתייחסות היא כמו לנקודת חן בעור.
ההלטה על ניתוח קטרקט מושפעת מגורמים רבים, ביניהם חדות הראיה, סוג הקטרקט, מידת ההפרעה הסובייקטיבית לראיה, קיום ממצאים נוספים בעין ועוד. אם מתייחסים לחדות הראייה בלבד, נראה שיש הצדקה לניתוח, בעין שמאל קודם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת קרנית לחולה קרטוקונוסעמרי15/01/2013
שלום רב
שמי עמרי ואני חולה קרטוקונוס בן 28. לאחרונה חלה הדרדרות בראייתי, משקפיים כבר לא עוזרות, ואני הולך להחליף מעדשות מיוחדות לקרטוקונוס שכבר לא עוזרות, לעדשות קשות.
האופטימטריסט שלי, שמתמחה בציוד לחולי קרטורונוס ויש לו ציוד למיפוי קרנית, המליץ לי לבדוק את האופצייה של השתלת קרנית. רופא העיניים טוען כי זה מיותר וכי יש לנסות למשוך את התקופה שבה אני
עוד מסוגל להסתדר עם עדשות. תקופת ההחלמה לטענתו היא של עד שנה וקיים סיכוי לסיבוכים רבים. הבעיות של ראייה לא מושלמת וצורך במשקפיים לא מפחידה אותי כי אני כבר שנים לא רואה טוב ולא יכול לנהוג בלילה.
אני קורא על טכנולוגיות חדשות להשתלת קרנית לחולי קרטוקונוס של השתלה חלקית ובלייזר שבהן הסיכונים קטנים משמעותית.
האם זהו הסטנדרט היום או שרק במכונים כמו "עיניים" שלא עובדים עם ביטוחים (יש לי ביטוח כללית מושלם פלטינום)?
כיצד רוב האנשים שעוברים את הניתוח מחלימים ממנו (קשה למצוא תגובות חיוביות באינטרנט ברוב הנושאים)?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת קרנית לחולה קרטוקונוס - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/01/2013שלום עמרי,
אם הרופא שבדק אותך אינו מומחה למחלות קרנית, מציע לך לפנות להתייעצות למומחה כזה. יש כיום טיפול (קרוס לינקינג) שיכול לעצור הדרדרות של קרטוקונוס. ההחלטה על צורך בהשתלת קרנית צריכה להעשות על ידי מומחה בתחום זה. קיימות היום טכניקות מתקדמות להשתלת קרנית, המפחיתות את שעור הסיבוכים ומקצרות את משך ההחלמה. הטכניקות האלה מיושמות גם בבתי החולים הציבוריים וגם במכונים הפרטיים. הלייזר המשמש להשתלות קרנית נמצא רק במכונים הפרטיים, אך יש שיטות ניתוח מצוינות שאינן דורשות לייזר.
רופאים רבים, כולל מנתחי קרנית, עובדים עם המושלם. אתה יכול לפנות לרופא כזה להתייעצות, וגם לניתוח אם יוחלט על כך. אם יש לך ביטוח פרטי באחת מחברות הביטוח, רוב הרופאים מוכרים על ידי אותן חברות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודם וגרד חזק בעיניים...יאנה13/01/2013
שלום רב, אני בת 26, ללא רגע של אלרגיות, תת-פעילות גבולית של בלוטת התריס (מטופלת תרופתית). לפני כיומיים הופיע גרד בעין אחת בפינה הפנימית של העין, לאחר מכן הופיעה תחושה של "גוף זר בעין), היום, שתי העיניים אדומות - מגרדות מאוד - אפילו קצת שורף - לא נראית הפרשה לעין - מעט דמעות - נפיחות - אודם של העפעפיים. והעין ממנה הכל התחיל - מגרדת וצורבת יותר מהעין השנייה, בהדגשה על פינת העין הפנימית! בבקשה, מה זה יכול להיות, האם זה יעבור מעצמו (תוך עשיית קומפרסים והשמת פניסטיל ג'ל) או שזו יכולה להיות דלקת חיידקית ואני אצטרך שימוש במשחות או טיפול אנטיביוטיים?...תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודם וגרד חזק בעיניים... - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/01/2013עלייך לפנות לרופא עיניים בהקדם לאבחון וטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי פזילה של ילד...עמית13/01/2013
שלום לכולם,
איתי, בן שנתיים וחצי, אובחן עם פזילה בשתי העיניים. פזילה פנימה לכיוון האף. הראייה תקינה לכשעצמה, והוא מחליף עיניים (פעם רואה בעין ימין ופעם בעין שמאל). הפתרון שהוצע הוא ניתוח לניתוק השרירים הפנימיים בשתי העיניים ותפירתם מחדש.
רציתי לשאול אם יש איזושהי דרך אחרת לטפל במקרה הזה של הפזילה (כאמור, הוא לא צריך משקפיים כי הוא לא רחוק או קצר רואי), דרך שהיא לא ניתוח, והיכן אפשר למצוא מקום שמציע דרך כזאת, אם ישנה.
תודה רבה!
עמית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר יורם שוחט13/01/2013לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_עיניים_ילדים' id=link]רפואת עיניים ילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עינייםוליד11/01/2013
שלום רב,
אני בחור בן 33 בריא ולא נוטל תרופות באופן קבוע, ביולי הרגשתי טשטוש בראייה וניגשתי מיד לרופא עיניים שעשה לי בדיקת הרחבת אישונים ונתן אבחנה שזה CSR ושלח אותי לבדיקות פלורסין וOCT שבבדיקות הללו אמרו כן זו אותה אבחנה והרופא נתן לי טיפות פריד פורטי 3*1 במשך חושיים ולרדת עם המינון ולחזור על הבדיקות עוד חודשיים, אכן חזרתי והייתי במעקב אמסתבר דרך הבדיקות שהרשתית נהיית יותר שטוחה ואין נוזלים מתחת לה, אבל הראייה הולכת ומטושטשת יותר ועם לכלוך שצף בחלל ואז ניגשתי שוב לרופא שבדק אותי ואיבחן שיש לי דלקת עיניים CME וסוג של דלקת שנקראת אוואיטיס ורניניטייס וצריך לטפל בה דרך תרופות סטריואידים וטיפות פריד פורטי,
השאלה שלי האם ממה שתיארתי מצבי דורש דאגה והאם יש עוד בדיקות שאני צריך לעשות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/01/2013מציע לפנות למומחה רשתית ולמומחה למחלות דלקתיות של העין. בקש הפנייה למכון העיניים של הקופה או למרפאות חוץ בבית חולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמעת בלתי פוסקתמודאגת10/01/2013
לרופאי הפורום שלום,
כבר כמה חודשים שהעיניים אדומות ודומעות ללא הרף. הרופאה איבחנה דלקת אלרגית ורשמה טיפות פרד-פורטה למשך חודש וחצי + טיפות רלסטט לשלושה חודשים. טיפות פרד-פורטה עוזרות מייד והדמעת חולפת, אבל עם הפסקת השימוש בטיפות אלה חוזרת הדמעת ביתר-שאת, ואילו טיפות הרלסטט כשלעצמן לא עוזרות. מה עושים? הייתכן להמשיך בשימוש בפרד-פורטה לתקופות כל כך ממושכות? האם אין פיתרון לבעיה?
תודה מראש על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמעת בלתי פוסקת - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/01/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה. כעקרון מומלץ להמנע מטיפול בסטרואידים (פרד פורטה הוא סטרואיד) לתקופה ממושכת. אם את חשה שהטיפול אותו את מקבלת לא פותר את הבעייה יש מקום לשקול פניה לרופא אחר לקבלת דעה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטף דם קטן בלובן העין באופן פתאומי-שולה ב09/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שטף דם קטן בלובן העין באופן פתאומי- - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013בדרך כלל חסר משמעות אך לברור יתר לחץ דם ותפקודי קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילההילה09/01/2013
שלום אני הילה בת 21
כשנולדתי הייתה לי פזילה חמורה שתוקנה
ע״י סגירת עין אחת, כיום נשארה לי פזילה ממש קטנה
וחלק אף יגידו שכמעט לא מורגשת.
אבל מה לעשות שלי זה ממש מפריע?!
השאלה היא אם ניתן לנתח בכזה מצב?
ובכלל אם יש פתרון .
דבר שני, עם מי אני יכולה להתיעץ, כלומר רופא
שפזילה זאת ההתמחות שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013לפנות למומחה לפזילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפל ראייה דו עיניגולד נורית09/01/2013
שלום רב
החל ממוצא"ש האחרון אחרי שינה קמתי עם מצב של ראייה כפולה באופן פתאומי ללא חבלה קודם או משהו דומה. ראיתי כל דבר אחד על השני לגובה .נבדקתי ע"י רופא עיניים נשלל לחץ תוך עיני .נבדקתי ע"י נוירולוג -הבדיקה לדבריה תקינה .עשיתי c.t. ראש עם חומר ניגוד טרם התקבלה תשובה. יש לציין שאני בת 45 וברקע אני סובלת מפטריגיום בעין שמאל. שאלתי האם הפטריגיום מקור הבעיה?מה עלי להמשיך לעשות?
תודה מראש מצפה לתשובה
ג.נ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפל ראייה דו עיני - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013הבעייה לא פטריגיום ייתכן בעיית שרירי עיניים עצבראיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי קרניתלין09/01/2013
שלום רב,
לפני מס' חודשים לאחר בדיקת התאמה להסרת משקפיים התגלה חשש לקרטוקונוס בעין שמאל, הלכתי להתייעצות נוספת אצל רופא עיניים ונשלחתי לעשות מיפוי קרנית, המיפוי לא הראה תשובה חד משמעית לכן הרופא הפנה אותי לרופא אחר שמתמחה בקרנית, הרופא האחר שלח אותי לבצע שוב מיפוי קרנית במרפאתו הפרטית בבית חולים בטענה שהמכשור אצלו זה מכשור אחר מאסותא ששם ביצעתי את המיפוי הראשון ושלח לבדיקה נוספת שנקראת אופטומטריה ע"י אופטימטריסט- את בדיקה זאת אני יכולה להבין אבל האם באמת יש מכשור שונה ועליי לבצע שוב מיפוי קרנית? או שיש כאן חשש שזה אינטרס אישי של הרופא לקדם את מרפאתו?
אודה לקבלת מענה, לין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי קרנית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013ייתכן ויש לו ציוד יותר מתקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחץ תוך עיני 21 קשור ללד'ג?נמדר09/01/2013
מה הקשר ללחץ בערכים כאלו עם לחד גבוה? והאם ערכים של 21 מחייבים התחלת טיפול טיפות? או ניתן לחכות למעקב נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לחץ תוך עיני 21 קשור ללד'ג? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013צריך לראות גם שדות ראייה ו oct
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי עצמותנטע08/01/2013
ערב טוב, אבי עבר מיפוי עצמות והתוצאה הייתה קיימת קליטה מוגברת של אספקט ליטרלי של גג ערובת עין שמאל רציתי לדעת מה זה אומר, בעצם מה יש לו? הוא אחרי כמה ארועים מוחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013צריך לפי מצב כללי ומחלות רקע לעבד את התוצאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרבתן לבן 42זיו08/01/2013
האם ייתכן שקיבלתי לשבועיים טיפות תרבטן לגלאוקומה גם ללא אבחנה סופית אלא לניסיון ולסיוע באבחנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרבתן לבן 42 - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013לא כנראה סיבה של סבילות לתרופה או סיבה אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסך לבןדורה08/01/2013
שלום
אבא שלי בן 63 טוען שבזמן האחרון הוא רואה מין מסך לבן וגם לעיתים עיגולים שחורים.
ממה זה יכול לנבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסך לבן - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013שינוים ברשתית או קטרקט או בזגוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






