מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה- צבע עיניים.דור03/08/2012
שלום,
יש לי שאלה בקשר לשינוי צבע עיניים.
אני הייתי תקופה מאוד ארוכה עם עדשות אפורות כחולות.
אני התרגלתי כבר לצבע הכחול אפור בעין שכבר אני לא יכולה לראות את עצמי עם העיניים החומות ובגלל זה חיפשתי כל אפשרות אחרת לשינוי צבע העין חוץ מעדשות מפני שעדשות כל הזמן צריך לנקות להחליף להוציא לפני שינה והייתי שמה אותם כל הזמן לא פעם ב...
קראתי על ניתוח לייזר כלשהו שמשנה את הצבע עיניים לצמיתות מצבע חום לכחול.
(לא בארץ).
אבל למרות ההתרגשות שקיים כזה דבר, רציתי לשאול אם זה ניתוח מוכר ואם יש בו רמת סיכון גבוהה או כל רמת סיכון .
אני קוראת על הניתוח הזה כבר שנתיים ואני אשמח מאוד לתשובה מרופא על ניתוח זה.
או שאם קיימת דרך אחרת לשנות את צבע העיניים אשמח לשמוע.
ואם אתם לא שמעתם על זה, אשמח אם תוכלו לבדוק ולתת לי את חוות דעתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה- צבע עיניים. - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/08/2012הקשתית היא החלק הצבעוני בעין, וצבע הקשתית הוא האחראי לצבע העין.
לגבי ניתוח שבו משתילים קשתית צבעונית במטרה לשנות את צבע העין - מדובר בניתוח שעלול לגרום סיבוכים ניכרים, עד כדי אובדן ראיה, ויש להמנע מניתוח כזה.
לגבי טיפול בלייזר לשינוי צבע הקשתית - מדובר בטיפול חדש, ואין עדיין ידע לגבי הסיכונים והסיבוכים האפשריים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשפאיה02/08/2012
בגיל 14 החלטתי על דעת עצמי להוריד את המשקפיים שלי (המספר עמד אז על +3.5 בערך), בגיל 18, בצו ראשון, בדקו ואמרו שהמספר ירד ל+1 ו+0.75) האם יכול להיות שכאבי הראש שלי שפעם היו מופיעים כפעמיים בחודש ועכשיו מופיעים בתדירות יומיומית קשורים לכך?יש לציין שבתקופה האחרונה הייתי צריכה לקרוא הרבה מאד חומר כתוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/08/2012בהחלט יתכן קשר. את סובלת מרוחק ראייה (מספר (+) במשקפיים). צעירים הסובלים מרוחק ראיה יכולים למקד באמצעות כיווץ השריר הפנימי העין האחראי על המיקוד, פעולה הנקראת אקומודציה. במצב זה בהחלט יכול להגרם כאב ראש. קריאה מרובה עלולה להחמיר את התופעה.
למרות שסביר שבמקרה שלך כאבי הראש קשורים לרוחק הראיה, יש לזכור שייתכנו גם סיבות אחרות לכאב ראש, ואם יישלל הקשר לרוחק הראייה יהיה צורך לבדוק סיבות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
פאיה05/08/2012אצל מי אני בודקת אם יש קשר?רופא עיינים?אופטומטריסט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/08/2012פני לרופא עיניים לוודא שאכן מדובר רק ברוחק ראיה ושאין ממצאים נוספים. אם כאבי הראש נובעים מרוחק הראיה, הרכבת משקפיים (או עדשות מגע) אמורה למנוע אותם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואה מטושטש בעיין ימיןמ יקו02/08/2012
שלום מזה שלושה ימים שאני רואה ממש מטושטוש בעין ימין.אם הרגשה של בועה בתוך העיין בנוסף סמתי לב שזה גם משפיע לי על היציבות ורציתי לדעת האם יש לזה קשר...לאחר בדיקת עיניים אצל רופא שבדק אותי ולא מצא דבר שלח אותי לעשות ילום oct שהייתי רוצה לדעת מה זה אשמח לקבל תשובה מהירה בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רואה מטושטש בעיין ימין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012זו בדיקה שבוחנת את מבנה מרכז הראייה המקולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שינה מול מזגן יכולה להזיק לעייןדני01/08/2012
בוקר טוב
נרדמתי מול המזגן בלילה לכמה שעות
מזגן שמקרר חזק
האם זה יכול לגרום לבעייה בעין
יובש? דימום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שינה מול מזגן יכולה להזיק לעיין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012רק יובש קל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת קרנית בצקתפרידה גנץ31/07/2012
לפני 24 שנים עברתי השתלת קרנית (שתי העינים} התברר לי שכעת בעין אחת יש בצקת המומחה אמר שיכול להיות שזה סוף חחי השתל (כמו דחית השתל) הוא נתך לי טיפות פרד פורטה למשך חודש . הוא לא יודע אם זה יעזור........ האם לשתל יש אורך חיים?בעין זו עברתי 3 נתוחים של חתכים בקרנית.האם פעולות אילו גורמים להרעה במצב השתל ?האם עדשה קשה לעין שעברה השתלה לפני 23 שנים יכול להגרם נזק ? נזק בלתי הפיך כמו דחית השתל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת קרנית בצקת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012לא סביר שהחתכים יצרו דחייה אחרי שנים
עדשת מגע קשה יכולה לגרום בצקת בשימוש לא מבוקר בה שנעלמת אחרי הפסקת השימוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בעין שמאלשלום31/07/2012
מזה כחודש יש לי כאבין בעין שמאל בעפעף אשר מורגשים בנגיעה ביד.
הכאב מתחיל בדרך כלל מול מחשב בעבודה ובמיוחד בנסיעה כאשר אני מאמץ את העין.
בנוסף בבוקר ישנו כאב חלש מאוד מתחת לעין קרוב ללחי שמאל.
נקודה נוספת שאולי קשורה לכאב לפני כחודש וחצי יצא לי קמט במצח שמאל קרוב לעין הכואבת אשר מתחיל קרוב לעין ועד לסוף המצח.
לעיתים יש לי כאבים באזור הקמט.
בתחילת הקמט טיפה מעל הגבה יש לי בלוטת שומן שנראית לעין .
האם יש קשר בין הקמט שנוצר לכאב בעין?
האם יתכן שבלוטת השומן יושבת על עצב שקשור לעין ומוביל לכיוון המצח.
אודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בעין שמאל - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012קשה לדעת לגבי קשר ללא בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קורה אם זה מתרחש מס' פעמיםגיל31/07/2012
שלום שוב ד"ר יקר,
בהמשך לשאלה הקודמת-
מה קורה במידה ומתרחשת תזוזה של המתלה מס' פעמים? כלומר מה ההשלכות? (כלומר נניח שמתרחשת תזוזה של המתלה, הרופא מסדר את זה, ואחר כך שוב פעם מקבלים מכה בעין ושוב פעם המתלה זז ממקומו)
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה אם זה מתרחש מ פעמים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012המצב הפיך ברוב המקרים בטיפול נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזוזה של המתלה בעקבות מכה- מה עושיםגיל31/07/2012
שלום רב ד"ר,
במקרה שעוברים ניתוח לאסיק או אינטרלסיק למשל, ומקבלים מכה חזקה לעין, והמתלה זז (הבנתי שזה אחד הבעיות של ניתוח לאסיק)- מה משמעות הדבר, כלומר האם אפשר לסדר את זה בלי בעיה או שיכול להיגרם נזק ארוך טווח לראיה? (שאולי אפילו עם משקפיים לא ניתן יהיה לתקן?)
בתודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזוזה של המתלה בעקבות מכה- מה עושים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012לא בכל מקרה הוא זז אך יש סבירות לכך ואז צריך להחזירו למקומו עם או בלי תפרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין ימין מטושטשתמיקו31/07/2012
שלום מזה שלושה ימים אני מרגיש כמו בועה בעין ימין ובנוסף טשטוש גדול . אתמול הייתי אצל רופא עיניים בבדיקה ולא מצא דבר... מה עלי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין ימין מטושטשת - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/08/2012לפנות לחוות דעת נוספת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לייברסרחל30/07/2012
מהם סימניה של תסמונת הלייברסוכיצד היא משפיעה על התפקוד בחיי היום יום? רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לייברס - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/08/2012אם הכוונה ל-LEBER'S DISEASE או LEBER'S SYNDROME תמצאי הרבה חומר בגוגל תחת כותרות אלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטירגיוםאריק30/07/2012
האם ניתן בניתוח פטיגריום לשפר גם את הראיה עד כדי הסרת משקפיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטירגיום - תגובה
ד''ר יובל דומניץ30/07/2012לא לעיתים אף יש הרעה בראייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוד בעפעף עליוןנעמה29/07/2012
שלום רב, מזה כשבוע מגרד לי העפעף העליון (חיצוני מתחת לגבה) ויש גם מעין יובש. האם זו פטריה? מה זה יכול להיות? איך לטפל בזה? תודה מראש על המענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוד בעפעף עליון - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומפרסים ועיסוי מקומיגדי28/07/2012
שלום דוקטור,
כחלק מטיפול בכלזיון (שכבר נמאס לי ממנו), אמרה לי הרופאה לעשות קומפרסים חמים ולאחר מכן לעסות את הכלזיון כדקה, עשיתי זאת אבל היה שלב שהרגשתי שהתנועות שאני עושה פשוט מזיזות את העפעף ולא מעסות את ה"כדור" עצמו ולכן הפעלתי יותר כח על ה"כדור" ובכך גם על העין עצמה, האם יש סיכון כלשהו לעין? ומהי הדרך הנכונה לבצע את העיסוי המקומי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומפרסים ועיסוי מקומי - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2012העיסוי מבוצע באמצעות הקומפרס החם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת זה לא ידעתי... ומה
גדי30/07/2012בנוגע למה שכבר קרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קיבלתי תשובה בבקשה
גדי31/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קיבלתי תשובה בבקשה - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/08/2012קרוב לוודאי לא נגרם נזק, אך אם יש ספק דרושה בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו בדיקה?
גדי02/08/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו בדיקה? - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/08/2012רופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פניתי למיון וגילו לי קרע ברשתית ו..רן פדידה26/07/2012
פניתי בעקבות תגובתך לגשת למיון עקב פגיעה חזקה מכדור כדורגל גילו לי קרע ברשתית ובצקת שבעקבותה לא יכולים לעשות לי את הלייזר אושפזתי עד היום בהסדה עין כרם במחלקת עיינים והפנו אותי לחופשה בבית עד יום שני כרגע אני עדין רואה מטושטש,אגב עשו לי צילום בעין ואמרו שהתאים התפזרו ויש שם נקודה שחורה שבגללה אני לא יכול לראות כרגיל השאלה שלי הראשונה לפי דעתך ד"ר אני אחזור לראות כמו שראיתי או שלפחות יהיה שיפור? ועם אתה יודע על תרופה לפציעה הזאת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פניתי למיון וגילו לי קרע ברשתית ו.. - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/07/2012בשלב כל כך מוקדם קשה להעריך מה תהיה התוצאה הסופית. הראיה יכולה עוד להשתנות. בכל מקרה, אתה בידיים טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר
רן פדידה27/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיגולים שחוריםדב26/07/2012
בימים האחרונים אני רואה עיגולים שחורים לצד העין הימנית.מה הסיבה ומה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיגולים שחורים - תגובה
ד``ר יורם שוחט26/07/2012התופעה נובעת משינויים בג'ל שבתוך העין. נדרשת בדיקה, כי קרעים או חורים ברשתית גורמים לתופעות זהות. לכן עליך לפנות לבדחיפות לרופא עיניים לצורך בדיקה יסודית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




