מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עובי הרשתיתאלמוני א19/05/2012
שלום,
במרבית המקרים כיצד מושפע עובי המקולה כתוצאה מהתקדמות במחלת ניוון רשתית מהסוג היבש? האם הנטייה היא שהמדדים של עובי המקולה יהיו יותר גבוהים או נמוכים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובי הרשתית - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/05/2012בניוון מהסוג היבש הרשתית דקה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניוון רשתית יבש
אלמוני א19/05/2012מהו טווח הערכים התקינים של עובי המקולה בניוון רשתית מהסוג היבש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמעות ועינים שורפותanat18/05/2012
שלום רב
מדי פעם (לא ברורה הסיבה) מתחילות לשרוף לי העיניים והן דומעות עד כדי הפרעה בראייה - התופעה נמשכת כמה דקות במידת חריפות משתנה לעיתים זה יחסית קל ולעיתים ממש מטרד רציני. וכמו שזה הגיע כך זה נעלם עד הפעם הבאה. יועצי הרחוב הציעו לשים טיפות עיניים רציתי לשמוע דעה קצת יותר מתמחה.... ובעיקר לשמוע האם טיפות כמו ג'נטיל או הילו קומוד יכולות להזיק בשימוש לא נכון...
תודה
ימים נפלאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמעות ועינים שורפות - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/05/2012יובש בהחלט יכול לגרום לתופעות שציינת (הדמעת היא תגובתית, ואין סתירה בין ההגדרה של יובש לבין הדמעת). במקרה זה תחליפי דמעות, שהתכשירים שהזכרת נמנים עליהם, הם טיפול מקובל. מכיוון שפנית עד כה ל"יועצי רחוב", כהגדרתך, מציע לפנות לרופא עיניים לבדיקה והמלצה על טיפול מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה של שדה ראייה ממוחשבאיציק18/05/2012
קיבלתי לעשות בדיקה מרופא העיינים של שדה ראייה ממוחשב .
הבדיקה היא THRESHOLD TEST תחת 24-2 אשמח לקבל פריטים על סוג הבדיקה ומה בעצם בודקים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה של שדה ראייה ממוחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/05/2012זו התוכנה המקובלת לבדיקת שדה ראיה ברוב המצבים (יש תוכנות אחרות המתאימות למצבים מוגדרים).
בדיקת שדה ראיה בודקת את תפקוד עצב הראיה והרשתית.
הנבדק מתבקש להביט על נקודת אור קבועה מולו, ולאותת (באמצעות לחצן) כאשר הוא מבחין בנקודת אור נוספת המופיעה לרגע במרחקים שונים מנקודת המרכז. עוצמת האור של הנקודות יורדת בהדרגה, ועוצמת האור האחרונה שבה הבחין הנבדק היא סף הרגישות. בסוף הבדיקה מתקבלת מעין מפה המראה את סף הרגישות בכל הנקודות שנבדקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאור 5516/05/2012
מה זה אפיסקלריטיס ??
ממה זה נובע ?
והם מקסיטרול מישחה יעיל מדובר על מצב ממושך כבר חצי שנה ?
מה דעתכם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/05/2012אפיסקלריטיס היא גרוי או דלקת של האפיסקלרה, שהיא שכבה דקיקה המכסה את לובן העין (סקלרה).
במקרים רבים לא ידועה הסיבה. בחלק מהמקרים יש קשר למחלות מסוימות. פרטים בקישור המצורף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיעור מעט גבוה CD 0.7ד``ר יורם שוחט16/05/2012
דוקטור שלום רב,
במסגרת בדיקות תקופתיות מטעם העבודה התבקשתי לבצע בדיקת עיניים . הבדיקה יצאה תקינה אולם הרופא רשם שעצב הראיה תקין פרט לקיעור מעט גבוה CD 0.7 האם יש סיבה לדאגה???אני בת 37 ובריאה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/05/2012אחד המאפיינים של מחלת הגלאוקומה הוא קעור בראש עצב הראיה (אותו חלק של עצב הראיה הנראה בבדיקת קרקעית העין). גודל הקעור וצורתו עוזרים לאבחן גלאוקומה ומשמשים למעקב אחרי התקדמות של גלאוקומה. יחד עם זאת, לאנשים רבים יש קעור גדול מבלי שיש להם גלאוקומה. לכן, המצאות של קעור לכשעצמה אינה מעידה על כל בעיה. כדי לאבחן גלאוקומה יש צורך בפרמטרים נוספים.
אם רופא העיניים חושד שיש הסתברות לגלאוקומה, הוא ימליץ על בדיקות נוספות ומעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומפרסיםגדי16/05/2012
שלום, הרופא אמר לי שיש לי שעורה ושאני צריך לעשות קומפרסים חמים
השאלה היא אם כשאני שם את המגבת על העין, זה בסדר שאני מצמיד את המגבת לעין ולוחץ קצת כדי שהחום יגיע לכל העין? אין בעיה בזה שאני לוחץ קצת? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומפרסים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ16/05/2012זה בסדר גמור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוור מופרז וכאבי שריריםליאורה בארנג15/05/2012
הייתי עובדת המון מול מסך מחשב בעל בהירות מאוד גבוה בעבודה , ובחודשיים שלושה האחרונים היני מרגישה צורך בלשים משקפי שמש בכל מקום גם בשעות החשיכה כשאני נמצאת במקום סגור עם אור של פלורנסט אני מרגישה סינוור שמקשה עליי לתפקד , כשאני מורידה את המשקפי שמש אני חשה בכאבים בשרירי העיניים כאב למעלה בעין וזה גורם לי לכאבי ראש , יש דרכים לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוור מופרז וכאבי שרירים - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/05/2012פני לרופא עיניים לבדיקה לצורך אבחון הסיבה לתחושתך. לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הופעת מסך שחוראיריס15/05/2012
שמי טל אני בת 36 ובריאה בדר"כ.
הבוקר הופיעו לי כאבי ראש אחוריים ולפתע הופיע לי מסך שחור למשך שניה. המקרה אומנם לאחזר אך אני ממש מודאגת מה עלי לעשות.
אודה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הופעת מסך שחור - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/05/2012דווחי על הארוע לרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים דומעותbrendha14/05/2012
שלום אני בת 61 וסובלת כזה שנה מעיניים דומעות הדבר מפריע מאד לראייה עד כדי פחד לרדת במדרגות. טיפות ומישחות לא עזרו ואני אוגדת עצות. מה הפתרון למצב נוראי זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים דומעות - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/05/2012יתכנו סיבות שונות, כגון שינוי בהרכב הדמעות, אי סדירות של שטח פני הקרנית, הפרעה בניקוז הדמעות, שינויים במנח העפעפיים ועוד. לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעיניים דומעות
brendha15/05/2012תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה יכולה להיות הסיבהמיכל13/05/2012
לפני שלוש וחצי שנים עברתי ניתוח קטרקט בגיל צעיר יחסית 45 .לאחרונה יש לי ירידה בראיה בעין הזאת אצל רופאת העניים אין ממצא ( יש עכירות קלה ) מלבד זה היא לא יכולה להסביר את הירידה בראיה שלחה אותי ל CT
אני בחרדה נוראית מה זה יכול להיות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה יכולה להיות הסיבה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ14/05/2012צריך בדיקת עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה יכולה להיות הסיבה - תגובה
ד``ר יורם שוחט14/05/2012ייתכן מאד שאותה עכירות קלה שציינת (אני מניח שמדובר בעכירות של הקופסית האחורית, המכונה גם "קטרקט משני") היא הגורם לירידה בראיה. במקרים רבים עכירות המוגדרת "קלה" יכולה לגרום להפרעה משמעותית בראיה. אם זו הסיבה, טיפול בלייזר (לא ניתוח) פותר את הבעיה האופן מיידי.
האם הופנית ל-CT או ל- OCT? בדיקת OCT היא בדיקת הדמייה של הרשתית, שנועדה לאבחן הפרעות ברשתית שעלולות להתבטא בשינוי בראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה יכולה להיות הסיבה
מיכל14/05/2012תודה על התשובה . הופניתי לOCT הרופאה לא ראתה שום דבר שקשור לרשתית שחשוד האם הצילום מראה דברים שלא רואים בכלל בבדיקת עיניים יסודית עם הרחבת עישונים ?
האם כדאי לחזור לרופא שניתח לבדיקה שיקבע האם זה קטרקט משני ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה יכולה להיות הסיבה - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/05/2012אם הצלום תקין גדלה ההסתברות שמדובר בקטרקט משני. פני לרופא המנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טשטוש ראייה ועייפותדבורה13/05/2012
אני בת 65. לפני כשנה היה לי התקף של סחרחורות סיבוביות מלוות בטשטוש ראייה ואי יציבות. נבדקתי אצל רופא עיניים, ביצעתי סיטי ראש והכל היה תקין. האבחנה היתה שכנראה מדובר בוירוס של האוזן התיכונה המערער את שיווי המשקל. מאז יש שיפור בסחרחורות אך אני סובלת מעייפות ומתחושה של טשטוש בראייה. אילו בדיקות עליי לבצע? לאיזה מומחה כדאי לפנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טשטוש ראייה ועייפות - תגובה
ד''ר יובל דומניץ14/05/2012בדיקת נוירולוג ועיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"R שוחט על לאסיקגיל11/05/2012
שלום ד"ר שוחט,
האם לדעתך והאם לפי מחקרים יש הבדל בבטיחות, ובדיוק בין לאסיק לאינטרלסיק? וזאת בבסיס השיטה, להוציא את מיומנות וניסיון המנתח (שעלולה להשפיע לטובה או רעה על התוצאות לפי מה שהבנתי)
בתודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"R שוחט על לאסיק - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/05/2012על פי עבודות שפורסמו לאחרונה התוצאות דומות בשתי השיטות.
אם התאמת שיטת הניתוח למטופל האינדיבידואלי נעשית על פי הקריטריונים המקובלים יש בשתי השיטות דרגת בטיחות גבוהה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לייזר ירוקגדי11/05/2012
שלום,
היום הלכתי לכיוון כניסה לבניין, מולי עמד מישהו שהחזיק לייזר ירוק והצביע איתו לכיוון בניין או משהו גבוה אחר שהיה מאחוריי, כלומר הלייזר לא כוון אליי לכיוון העיניים ולא הרגשתי סינוור אבל כן ראיתי את האור הירוק שיוצא ממנו, ראיתי מעין אור ירוק "דחוס" וזז בפתח שממנו יוצאת קרן הלייזר, יש סיכון במבט אל הלייזר אם לא כוון אליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לייזר ירוק - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה בעין לאחר לאסיק- הודעה מתוקנתגיל10/05/2012
שלום רב,
שמעתי כי לאחר ניתוח לאסיק או אינטראלסיק יכול להיות סיבוכים כמו הסטת המתלה וכדומה אם מקבלים מכה בעין למשל מפעילות גופנית (משחק כדורסל למשל)ולכן לעתים ממליצים לאנשים העוסקים בפעילויות אלה על ניתוח PRK.
שאלתי היא האם הסיכון של הסטת המתלה או סיבוכים אחרים לאחר ניתוח לאסיק כתוצאה ממכה בעין הוא סיכון תאורטי בלבד או שיש גם תאורי מקרים בספרות ומקרים שנתקלתם בהם?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה בעין לאחר לאסיק- הודעה מתוקנת - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/05/2012לא מדובר בסיכון תאורטי. רוב הרופאים העוסקים בנושא נתקלו במקרים כאלה, וכמובן שיש גם דיווחים בספרות. חשוב לציין שמדובר במקרים נדירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף! עין ויראליתמהמ"ז10/05/2012
שלום רב
לפני כ 12 יום הופיע אצלי וירוס בעיניים, שעם הזמן תסמיני המחלה החריפו, מעיניים אדומות עד להפרשו ודמעות ועד לכאבים.
ראיתי שני רופאי עיניים, האחרונה רשמה משחת מקסטרול וטיפות אנטיביוטיקה.
רק אתמול החל שיפור בכאבים ובצריבה וכן במידת האדמומיות.
מה שמדאיג אותי, שהתפתחו שני דברים:
1. רגישות חזקה מאד לאור!! ובמיוחד אור השמש
2. טשטוש ראייה מפריע, בעת קריאה או כתיבה או צפיה בטלויזיה או שימוש במחשב!
בנוסף, העיניים עדיין נפוחות מאד!!
1. הייתכן שתסמינים אלה ימשיכו להופיע 15 יום לאחר הופעת המחלה?
2. האם הירידה בראייה היא זמנית או חלילה שזתשאר לכל החיים?
3. איך ניתן לעבוד עם עיניים נפוחות ואדומות אחרי 5 יום של מחלה? האן באמת צריך חופש מחלה ליותר משבועיים??
מודה מראש על ההתיחסות לשאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! עין ויראלית - תגובה
ד``ר יורם שוחט10/05/2012מדובר בתופעות מוכרות. הרגישות לאור וטשטוש הראיה יכולים לנבוע משינויים בקרנית הקשורים לזהום הויראלי. הראיה והרגישות לאור אמורים להשתפר.
בקשר לחופשת מחלה פנה לרופא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
