מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טשטוש ראיה בעין ימין לאחר שינההילה18/07/2012
שלום,
שמי הילה ואני בת 30, בשנים האחרונות קורה לי המון פעמים שעין ימין שלי מטושטשת לאחר השינה. בעיקר לאחר שינה קצרה (בצהריים) ולעתים רחוקות גם בבוקר.
הראיה חוזרת לעצמה לאחר כחצי שעה-שעה.
התופעה הזו מקשה עלי לתפקד בזמן הזה.
חוץ מזה אני רואה מצוין ומעולם לא נזקקתי למשקפיים.
אשמח לשמוע את דעתכם.
בתודה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טשטוש ראיה בעין ימין לאחר שינה - תגובה
ד``ר יורם שוחט18/07/2012יתכן מאד שמדובר בשכבה דקה של הפרשה בעין. אם הטשטוש חולף עם שטיפת העיניים קרוב לוודאי שזו הסיבה. יתכנו גם סיבות אחרות. מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בעינייםטל17/07/2012
שלום,
אני בן 26
אני סובל מבעיה, כשאני מסתכל לאנשים בעיניים אני מרגיש שהעיניים שלי מסתכלות למטה, אני מנסה לתפוס אותן ולהילחם בהן אך ללא תועלת.
למשל גם כשאני עובד על המחשב בעבודה ויש מישהו שעומד מולי ליד המחשב אני מרגיש שהעיניים שלי לא מצליחות להיות מפוקסות רק על המחשב.
מה באפשרותי לעשות בכדי לטפל בבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ17/07/2012ייתכן בעיית מיקוד ראייה לפנות לרופא עיניים לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pars planitisמירה17/07/2012
שלום, בני בן העשרים עבר ניתוח להסרת משקפיים לפני כעשרה חודשים מסוג interlasik. בחודשים האחרונים החלו לראות מעין "לכלוכים שחורים" במיוחד אחרי שינה. בבדיקה שערך אתמול רופא צבאי הועלה החשד ל pars planitis . שאלותי: האם זה קשור לניתוח שעבר להסרת משקפיים? האם יש סכנה לעיוורון? האם יש לזה טיפול? מודה לך מראש על תשובתך האם המודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pars planitis - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/07/2012פארס-פלאניטיס היא סוג של דלקת תוך עינית. אין כל קשר לניתוח להסרת המשקפיים.
יש טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מתחת לעיןפלמוני17/07/2012
שלום
לפני כמה ימים נוצר אצלי גירוי ותחושת יובש באחת העיניים, ואחרי שגירדתי שמתי לב שיש לי נפיחות מתחת לאותה עין, והיא נראית קטנה יותר. אחרי כמה שעות הגירוי עבר, אבל הנפיחות נשארה. קיבלתי טיפות עיניים מרופא, אך בינתיים אין שינוי. ממה זה יכול לנבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות מתחת לעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/07/2012הנפיחות יכולה לנבוע מהגרוי בעין, ויכולה גם להגרם מכך שגרדת את העפעפיים. לא ניתן לתת תשובה מדויקת ללא בדיקה. בשני המקרים, סביר שהנפיחות תרד. אם לא יסתדר פנה שוב לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבה בעינייםיוסי17/07/2012
שלום , אני בחור בן 22 הרכבתי עד לא מזמן עדשות מגע חודשיות במשך כשנתיים ללא שום בעיות כלשהם , לפני כחודש השתמשתי בחומר חיטוי ישן בטעות ויומיים לאחר מכן התחיל להיות לי צריבה עם תחושת לחץ בעיניים שהיה מתחיל בשעות הערב וגם לפעמים בבוקר ..קבעתי תור לרופא עיניים הוא בדק וטען שיש לי דלקת בעין אחת והמליץ להשתמש במשחה מסוג סינטומיצין לפני השינה + טיפות עיניים בשם דתאמיצין פעמיים ביום במשך 10 ימים . למען הגילוי הנאות בטיפות פחדתי להשתמש כי ראיתי שהם מכילים סטרואידים ובמשחה התחלתי להשתמש פעם ביום . דבר נוסף שאני חייב ציין הוא שבמקביל לכאבים שהתחילו בעיניים שמתי לב שנוצר לייד הקרנית (בלבן של העין) כמין שריטה קטנה וגם את ציינתי לרופא שבדק והוא טען שזה בצקת ושזה יעבור לבד . עבר כבר שבועיים מתחילת הטיפול הכאבים אמנם נחלשו אך לא עברו והסימנים בשתי העיניים עדיין מופעים , אני ממש מודאג נורא מה לעשות כעת ??
כמובן שקבעתי שוב תור שיהיה רק בעוד שבועיים .
אשמח לקבל ייעוץ לגבי הבעיה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבה בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/07/20121. אי אפשר לייעץ על טיפול תרופתי ללא בדיקה.
2. אם הצריבה מתגברת לקראת הערב יתכן שיש גם יובש בעיניים, ואפשר לנסות להשתמש בטיפות ליובש (דמעות מלאכותיות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בעפעפיים עם הקרנה ללחינעמה15/07/2012
שלום רב,
אני בת 30. לפני כ-3 ימים החלה להתפתח דלקת בבעפעף התחתון בעין ימין שלי, כאשר יום לפני כן התחלתי להרגיש כאבים במפרקים ביד ימין (לא קיבלתי מכה ולא עשיתי ספורט). פניתי לרופא משפחה אשר בדק אותי ואמר כי לדעתו מספיק שימוש בקומפרסים חמים לצורך טיפול בעין. פעלתי כך בהמלצתו. למחרת בבוקר התעוררתי עם נפיחות בעין ונפיחות בלחי. יש לציין כי אין לי כאבי שיניים (חשבתי שאולי זה התחיל מזה).
כמו כן, יש לציין כי מזה שנתיים וחצי הנני נמצאת במעקב אצל נוירולוג בעקבות נימול שחשתי בפלג שמאל של הגוף (פנים, יד ורגל) אשר עם הזמן שינה צורתו לכאבי פרקים ביד שמאל. חשדו בטרשת נפוצה אך בינתיים מצאו כי היה לי מיאליטיס בעמוד השדרה ולכן הנני במעקב עד היום.
מאחר וידוע לי כי טרשת נפוצה פוגעת בעיניים, הנני מעוניינת לדעת האם ייתכן כי יש קשר בין השניים? הייתכן כי זוהי התחלתה של טרשת נפוצה?
בברכה,
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בעפעפיים עם הקרנה ללחי - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/07/2012שלום נעמה,
אין כל קשר בין דלקת בעפעפיים לבין טרשת נפוצה.
הנפיחות בלחי יכולה להיות קשורה לנפיחות בעפעף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשת קלות ראש ריחוף קושי במיקוד ראאנה15/07/2012
שלום דר
אני אישה נשואה בת 33 +2 יש לי הרגשה של ריחוף וקלות ראש, לפני שנתיים היתה לי ההרגשה הזו למשך שנה. עשיתי CT ראש והיה תקין, הרופא שכח לבדוק B 12 וההרגשה הזו נמשכה שנה ואף רופא לא ידע להגיד מה הסיבה .בסוף נזכרו לבדוק B 12 בדקנו והיה 50 היה 50 למשך שנה שלמה. קיבלתי קורס של זריקות נעלמה ההרגשה ומאז עד היום אני מקבלת כל חודש זריקה. לאחר שנתיים של שקט מאז שוב פעם חזרה לי לפני חודש ההרגשה הזו.היום הערך של B 12 בדם 750 FOLIC ACID 11 VIT D 56.לפני חודשיים צמחה לי בלוטת לימפה בצוואר בצד ימין,נבדקתי על ידי רופא א.א.ג מנהל מחלקה בבית חולים וקבע שצריך להוציא את הבלוטה ולשלוח לפתולוגיה. במקביל עשיתי בדיקת TOXOPLASMOSIS והיה IGM ו- IGG חיוביים.לפני חודשיים היה לי דלקת בדרכי נשימה עליונות עם שיעול חזק והרבה מוגלה. לפני חודש היה לי התקף חזק של שלשולים והקאות אני לא יודעת האם זה גרם לבלוטה לבלוט או לא. בכל אופן היום יש לי הרגשה של קלות ראש וריחוף לא סחרחורת אין לי סחרחורת אני יציבה בהליכה שלי. אין לי ניסטגמוס ולא טיניטוס. כשאני מתמקדת בראיה שלי בנקודה אחת ההרגשה של הריחוף משתפרת ברגע שאני מסתכלת להרבה כיוונים חוזרת לי ההרגשה של הריחוף וקלות ראש.
יש לי עסק של בניית ציפורניים ואני עובדת ממרחק של 30 ס"מ יכול ומרוכזת כל היום וכשאני עולה לבית יש לנו מרפסת גדולה כשאני יושבת שמה ומסתכלת לרחוק ההרגשה נהיית יותר גרועה. האם זה קשור לעיניים ובנוסף כאשר אני מתמקדת בנקודה אחת אין לי את ההרגשה שאני מסתכלת לכמה מקומות אש יותר קשה.
אמרו לי יכול להיות שזה VISTIBULITIS אבל אין לי ניסטגמוס. בעלי אח חדרי ניתוח וגם הוא שותף בטיפול שלי ואין לו מושג מה הסיבה ניסינו את כל הדברים. מה שכן שאני לועסת מסטיק או אוכלת ההרגשה של הריחוף מתגברת. מה הסיבה לדעתך לריחוף ולקלות ראש אני משתגעת אני עצבנית.
בבקשה תעזור לי. האם יש עוד ויטמינים שגורמים במחסורם להרגשה דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרגשת קלות ראש ריחוף קושי במיקוד רא - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/07/2012מכיוון שאת עובדת שעות רבות ברציפות במרחק 30 ס"מ, יתכן שיש לך ספאזם אקומודטיבי (התכווצות של השריר האחראי למיקוד). בדיקת עיניים יכולה לאבחן מצב כזה.
שאר הדברים שציינת אינם קשורים לעיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתרון - גם זמני - לדלקות עינייםTomata15/07/2012
הי, אני בת 27 וסובלת מגיל צעיר מדלקות כרוניות בעיניים (מתחילות בעין אחת, עוברות לשניה, נמשכות חודש-חודשיים ולפעמים יותר). מרופאים קיבלתי טיפות עיניים למיניהן, אך שום דבר מעולם לא גרם לתופעה להפסק או להמשך פחות מהמון זמן. הייתי שמחה למצוא פתרון ארוך טווח, אולם בעוד שבוע יש לי אירוע חשוב ואני בשיאה של דלקת עיניים - האם יש פתרון קצר טווח שאוכל ליישם רק כדי שאוכל להגיע לאירוע עם עינים במצב תקין? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתרון - גם זמני - לדלקות עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012לא ניתן לתת עיצה ללא בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחיר בעינייםסבלייב לובוב14/07/2012
שלום
הרבה פעמים ביום משחיר אצלי בעניים
לא כל התמונה אבל
לפעמים כשאני קמה לא נכון או אפילו סתם תוך כדי עמידה או אפילו תוך כדי עבודה אשמח
לקבל תשובה מה זה או ממה זה נובע תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחיר בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012לפנות לבדיקת רופא עיניים ולשלול בעיות זרימת דם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקולהאייל14/07/2012
שלום
אני בחור בן 41 בד"כ בריא.
מגיל 15 קצר רואי. המספר כעת מינוס 8 וצילינדר 2.
רואה בסדר לקרוב.
בבדיקה עם הרחבת אישונים אצל רופא עיניים
"חדות ראיה 6/6 עם משקפיים
אישונים שווים ומגיבים ללא RAPD אישיהרה 12/12 בכל עין לחוד
מקטעיים קדמיים שקטים עדשות זכות IOP 12/11
קרקעית - דיסקות עם קיעור 0.6 גדול
מקולות - 2 דרוזן פאראמקולריים, רשתית צמודה".
מופנה לשדה ראייה ממוחשב + OCT לעצב ולמקולה.
ברצוני לשאול:
1. האם העובדה שיש לי כבר בגיל 41 שני דרוזן בעין מעידה שרוב הסיכוי שתוך כמה שנים יהיה לי ניוון מקולרי ופגיעה קשה בראייה? או שלמרות זאת רוב הסיכוי שלא יהיה? מה בערך הסיכון?
2. מה זה דרוזן פרמקולרי? האם זה יותר בעייתי?
תודה
גיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקולה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012דרוזנים הם לא אידיקציה ודאית לניוון עתידי של מרכז ראייה.
יש מצבים בהם יש דרוזנים מפוזרים טבעית בעין כולל ליד מקולה ללא פגיעה בעיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות סטרודקסאנונימי12/07/2012
שלום,
אני מטופלת זה מס' חודשים בסטרודקס משום מה הדלקת אובאיטיס לא עוברת -פעם
הזגוגית של העין נקיה ואז בביקורת הבאה חוזרת הדלקת .
בביקורת האחרונה הרופא עיניים רשם לי טיפות סטרודקס לעין ימין 2 פעמים ביום
ובעין שמאל 4 טיפות סטרודקס שבוע 1 ואז 3 טיפות שבועיים ואז 2 טיפות למשך שבוע.
השאלות שלי הן:
1. אני שמה טיפה אחת כל שעתיים שלוש אולי זה לא בסדר ולכן הדלקת לא עוברת ? מה המלצתך כל כמה שעות לשים את הטיפות סטרודקס להצלחת הטיפול בדלקת?
2. הטיפות סטרודקס מעלות לי את הלחץ התוך עיני בבדיקה האחרונה הלחץ היה 21 בעין ימין ועין שמאל 23 והרופא רשם לי את הטיפות אלפאגן להורדת הלחץ. רציתי לשאול האם יש טיפות אחרות שמטפלות בדלקת אובאיטיס שלא מעלות לחץ בעיניים?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות סטרודקס - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012יש טיפות שלא מעלות לחץ כלוטמקס.
מינונים וטיפול רק לפי בדיקת עיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זגוגיתאילנה12/07/2012
לפני כשבוע התחלתי לראות לפתע הבזקי אור והופיעו מול עיני כל מיני "זבובים" ו"חוטים".
הבזקי האור חלפו ברובם לאחר יומיים. פניתי לבית חולים ונאמר לי כי עלי להימנע מלהרים דברים כבדים במשך חודשיים ולהיות במעקב.
שאלתי
1. האם מותר לי לשחות בבריכה או בים?.
2. האם אסור לי לעשות פעילות גופנית כמו למשל כפיפות בטן או ריצה?
3. האם התופעה תעבור? היא מאד מטרידה.
אני מלאת חרדה. מה יהיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זגוגית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012צריך בדיקת עינים לבדיקת רשתית זו תופעת גיל רגילה של התנתקות רשתית מזגוגית עין
אין בעייה פעיות גופנית.ואין בעייה שחייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין צורך בניתוחלאון12/07/2012
ד.נ. שמעתי בתכנית טלוויזיה רפואית שמעתה אין צורך בניתוח לבעיות רשתית. האם זה נכון? בברכה, לאון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין צורך בניתוח - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012יש מקרים ללא ניתוח ויש מקרים עם ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה של העיןארז12/07/2012
שלום רב,
אני בן 30. מזה כשנה יש לי התקפים של "מיגרנה של העין".
(זאת קביעה שנסמכת על בדיקות שעשיתי כולל צילומי סי.טי).
ההתקפים ארוכים יחסית (הנוכחי נמשך כמעט שבועיים)
ומתאפיינים בתחושה של חום מאחורי העין וטשטוש ראייה.
אני סטודנט לתואר שני כך ששיגרת הלימודים שלי משתבשת לגמרי.
שאלותי -
האם יש פתרון תרופתי פרט לאקמול מיגרנה?
האם שימוש ממושך בפתרון תרופתי גורם במשך הזמן לירידה ביעילותו?
האם ישנם טיפים/עצות למניעה? לקיצור התקף?
תודה,
ארז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה של העין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012לפנות לנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתתעניין בטיפול בוטוקס למיגרנות -
סיוון15/07/2012לי יש מיגרנות המון שנים ורק בוטוקס עוזר לי מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיופיה גבוהה ותורשהאנה12/07/2012
שלום,
אני בת 28 ונולדתי עם מיופיה גבוהה. כיום אני מרכיבה משקפיים במספרים 14- ו- 18- (עברתי לפני שנתיים ניתוח הפרדות רשתית בעין ימין). אני בהריון ואני מאוד חוששת לגבי העברת קוצר הראייה הגבוה שלי לילד. רציתי לשאול מהם הסיכויים שהילד שלי ייצא עם קוצר ראייה. חשוב לציין שבעלי רואה 6/6...
האם הזיכויים הם 50/50 או שסביר להניח שילדי יוולד עם קוצר ראייה? והאם זה אומר בהכרח שהוא יסבול ממיופיה גבוהה כמוני?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיופיה גבוהה ותורשה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012אני לא יודע לכמת גנטית את הסיכוי אם מדובר בתהליך רצציבי ובעלך לא נשא אז אין סיכוי אם נשא 50%
אם דומיננטי 50%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




