מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על איבוד ראיה בעיןשוקי4830/06/2012
שלום רב, רקע- חולהסוכרת מזה 20 שנה מטופל באינסולין- פעמיים ביום- כל פעם 18 מג במעקב בלין חיפה הכל יציב ותחת שליטה מזה כשנה סובל מבעיותת ראיה בעין שמאל התקינה, שבה משתמש, בימין רואה אבל לא משמש כי היא עצלנית,,, העיקר עברתי טיפולי לייזר כ 9 טיפולים שו דבר לא השתנה, עשיי כמה צילומי OCT בהפרש של כמה חודשים אין שינויים, צילום רשתית לא הראה כלום, MRI מאוח לא הראה על בעיות עצבים או גידולים, אבל הראיה בעין שמאל מבששת לחזור, ניתוח קטרטר יפתור הסיוט? הדימום שהיה בעין נספג מזמן ללא שינוי, אני נמצא בטופיול מחלקת עיניים בכרמל אבל נמאס לי מהטרוטורים של ל תעשהבדיקה וחזור, כי בין כל בדיקה לוקח מאן זמן וחושש שהמב יהפוך לבלתי הפיך ובלתי ניתן לתיקון, מה עלי לעשות כדי טפל בעין הזאת כי נמאס לי מלך ותבוא וכוכו גם ברבמם שלחו אותי להשמיך טיפול בלין עיניים כמה שונא לחכות אודה על מענה והסברים אני אגב מהצפון מטופל בכללית משלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על איבוד ראיה בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/06/2012לא ניתן לענות באופן פרטני, בעיקר כשמדובר במצב מורכב כמו במקרה שלך. באופן כללי מאד אפשר לומר שאם יש קטרקט משמעותי, ומצב הרשתית אינו מסביר את הראיה הלקויה, יש מקום לשקול ניתוח הקטרקט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארובת עניים בולטתורד29/06/2012
שלום!
קראתי את תשובתך לגב' זיו לגבי עניים שקועות בארובה,בניגוד אליה לי יש שומן מסביב לעניים דבר הגורם לנפיחות ושקיות, אבל גם אני הבחנתי כי עניי הולכות ושוקעות אל תוך הארובה מצב בו העניים ממש עמוקות מאוד והארובות מודגשות מאוד
(מראה שלד הגולגולת) לצערי אין עצירה בתופעה זאת וזה רק הולך ומחמיר.
שואלת האם ישנה מחלת עניים הגורמת לשקיעתן?
מודה מראש על ההתיחסות והתשובה. ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארובת עניים בולטת - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/06/2012אין מחלת עיניים הגורמת ל"הצטמקות" העיניים (למעט מקרים נדירים אחרי מחלה, ניתוח או פציעה, אך אז מדובר בעיניים עוורות).
הפני השאלה לאוקולו-פלסטיקאי (פורום ניתוחי עיניים ועפעפיים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיעת עין בתוך הערובהורד29/06/2012
לאחרונה מזה מספר חודשים שמתי לב שהעניים שוקעות אל תוך הערובה, מאז חלה הדרדרות והעניים ממש נכנסו פנימה, ערובות העניים בולטות מאוד ונראה כי העניים הצטמקו. מקווה שזו לא סוג של מחלה ואם כן מה שמה? והאם היא מסוכנת.
אשמח לקבל מעט אינפורמציה כדי להרגע. תודה זיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיעת עין בתוך הערובה - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/06/2012העיניים לא מצטמקות. התופעה יכולה להיות קשורה לספיגה של שומן בארובות העיניים.
למידע נוסף אנא הפנה השאלה לפורום העוסק בניתוחי עיניים ועפעפיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בעינייםנועה29/06/2012
שלום, אני מטופלת ברוקאטן ורוםאת העור שלי אמרה שזה עלול להוביל ליובש בעיניים ואם כן אז לקחת ויסקוטיר. שורפות לי בעיניים ואיני בטוחה אם זה סימן שקיים יובש, האם שימוש בויסקוטיר עלול להזיק במקרה והתחושה אינה קשורה ביובש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/06/2012יובש בעיניים בהחלט יכול להתבטא בצריבה.
אין סיכון בשמוש בויסקוטירס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשן סיגריות בעינייםמירי26/06/2012
שלום
חברתי עישנה ועשן הסיגריות חדר לה לעין
היא שיפשפה ושטפה את העין במים
היא אומרת שכואב לה למצמצ
ללכת למיון נראה לי מוגזם
רעיונות מה לעשות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשן סיגריות בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/06/2012יעבור לא לעשות כלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- spacem fo the near reflex בת 6גלית26/06/2012
שלום, בתי אובחנה עם בעיה של spacem of the near reflex לדברי הרופא וכן בעיון באינטרנט אין כמעט מידע בנושא האם אפשר לקבל פרטים על הבעיה והמלצה על רופא אשר מתמחה בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר spacem fo the near reflex בת 6 - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/06/2012צריך הפנייה להערכה וטיפול אורטופטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה עלן ניתוח לייזרגיל25/06/2012
שלום ד"ר שוחט
הסיכונים והסיבוכים בניתוח לייזר להסרת משקפיים (למרות שהם נדירים יחסית) ניתנים לטיפול במידה ומתרחשים, והאם מבחינה זו יש הבדל בין לאסיק לPRK?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה עלן ניתוח לייזר - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/06/2012בלאסיק יש סיבוכי חיתוך שלא קיימים בפרק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלום25/06/2012
האם גידול בראש שמייצר טשטוש ראיה,
האם יכול להיות שטשטוש הראיה יהיה
רק בראיה למרחוק?
ביתי מתלוננת על טשטוש ראיה בעין אחת
אבל לא במרחק קרוב, ממרחק של 3 מטר ואילך.
האם אני צריך לחשוש או שזה קוצר רואי רגיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/06/2012אדם קצר ראיה רואה ללא משקפיים טוב לקרוב ולא טוב לרחוק. חשוב מאד לפנות לרופא עיניים לבדיקה. אם יש הבדל בראיה בין העיניים יש לאבחן את הסיבה ולוודא שאין מדובר בעין עצלה. בגיל צעיר אפשר לטפל בעין עצלה.
אם יש בעיות רפואיות אחרות יש לפנות לרופא הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתךליאור 5525/06/2012
שלום רב
אני בת 31 ואין לי עפעף צנוח ...שלחו אותי לבדיקה מאחר וחדות הראיה שלי ירדה גם עם תיקון במשקפיים קבועיים ...עדיין לא רואה טוב מספיק
הקוביות השחורות ניראות בשדה תחתון מה שאני רואה ...ויש גם קטעים בגוון אפור כהה מה שניראה בהיקף ...הקוביות השחורות קיימות בשני העיניים בשמאל יותר ...
האם זה קשור ברשתית ????
מה עושים ??
OCT ללא הרחבה בגדר הנורמה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לתשובתך - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/06/2012פענוח שדה ראיה חייב להעשות בקורלציה לממצאים שבבדיקת העיניים.
לא ניתן לענות על שאלותיך ללא בדיקה. אנא הפני השאלות לרופא ששלח אותך לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על בדיקת שדה ראיה ממוחשבליאור 5524/06/2012
שלום רב
אבקש לדעת מה משמעותם של קוביות שחורות בבדיקה ???
האם זה מרמז על בעיה ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על בדיקת שדה ראיה ממוחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/06/2012קוביה שחורה מייצגת אזור שבו הנבדק לא הבחין באור.
קוביה שחורה לא בהכרח מעידה על בעיה. תלוי במיקום ובפיזור הנקודות השחורות. לכל אדם יש "כתם עוור" פיזיולוגי בשדה הראיה, עפעף צנוח יכול להתבטא בחסר בשדה הראיה, וכמובן שיש גם מצבים פתולוגיים שיתבטאו בשדה הראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת OCT - יכול להתאים ל-LE CSCשי24/06/2012
שלום ד"ר יורם שוחט,
אני בן 29. לפני שישה שבועות התעוררתי עם כתם כהה במרכז הראייה בעין שמאל, שלא חלף. בבדיקת OCT נכתב:
"אבדן קונטור פובאלי עקב בועת נוזל תת רשתי מרכזית. PED קטן בשולי הנוזל התת רשתי. עובי מרכזי 413. יכול להתאים ל-LE CSC".
אודה לך אם תוכל להסביר מה זה LE CSC.
בברכה,
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת OCT - יכול להתאים ל-LE CSC - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/06/2012CSC = Central Serous Chorioretinopathy
נקרא גם
CSR = Central Serous Retinopathy
זה מצב שבו יש נוזלים מתחת לרשתית המרכזית. התופעה שכיחה יותר בגברים צעירים. הסיכוי להחלמה ולשיפור הראיה טוב מאד, אך יכול לקחת זמן. חשוב להמשיך במעקב רופא עיניים.
LE = left eye* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבולבלדורון24/06/2012
הי בן 33 בריא בד"כ לפני כשנה תקפה אותי מחלה מיאליטיס צווארי ללא חשש לניוון שרירים טופלתי בסטרואידים כ -5000 דרך הוריד ועוד כ-5000 בכדורים מאז אני מרגיש שיש לי ירידה חדה באיכות הירידה וצלילות התמונה חוסר שקט ונוחות בשתי העיניים מין פסים שחורים שלא היו שם מעולם. נבדקתי פעמיים אצל רופא משפחה ופעם אחת אצל נויירולוג עיניים וכמובן אצל מומחי הפרופסורים בתחום הנויירולוגיה לאחר בדיקות מקיפות כולם קבעו חד משמעית הכל תקין!!! אך בפועל אני סובל ומאוד ומרגיש "שאני או מדמיין את זה אם יש דבר כזה או הולך להתעוור מה שגורם לי במרבית היום להתעסק רק בזה!!!! אנא אשמח לתשובה מה כדאי לי לעשות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבולבל - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/06/2012לפי דבריך לא נבדקת על ידי רופא עיניים(?).
פנה לרופא עיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן נבדקתי אצל רופא עינים ולא אחד
דורון26/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן נבדקתי אצל רופא עינים ולא אחד - תגובה
ד``ר יורם שוחט26/06/2012אין אפשרות לענות על שאלותיך ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה קבועה במספרטל22/06/2012
שלום,
אני בת 22 וכבר כמה שנים כל שנה עולה לי המספר של המשקפיים ברבע.
האם יש דרך למנוע עלייה במספר?
יש תרגילי עיניים מסוימים שאני יכולה לעשות?
יש לציין שהתזונה שלי טובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה קבועה במספר - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/06/2012בגילך המספרים עדיין יכולים להשתנות. שינוי של רבע מספר בשנה הוא מינימלי, ויכול להחשב כיציבות.
מכיוון שהבדל כל כך קטן כמעט לא מורגש בראיה. אין צורך להחליף משקפיים או עדשות המגע בכל פעם, גם אם נמצא בבדיקה הבדל כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לכם אני צריך עזרה לגבי העינייםאבי21/06/2012
אני עבדתי במפעל של צבעים עם פיסטולט ומאז שעבדתי ניכנס לי צבע לעיניים וזה היה לפני כמה שנים והצבע ניכנס לי לעיניים ונידבק על העפעפים ממש ואני היתי אצל רופא עיניים ונתנו לי מגבונים כאלה קטנים לנגב תצבע וניגבתי ובסוף חלק ירד ועדיין נישאר לי צבע וכל הזמן המראה שלי משתנה בגלל זה לא יודע מה לעשות היתי גם אצל קוסמטיקאיות וכאלה וכולם הפנו אותי לרופא עיניים מה אני יכול לעשות?? זה כל הזמן משנה לי את המראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ובקשר לבעיה בעיניים
אבי21/06/2012אני עוד מנסה להוריד את הצבע עם המגבונים וזה לא עוזר כל פעם אני נירא שונה ..
כי העיניים משתנות כל פעם אחרי שאני מוריד צבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחשבו אני משוגע והכל
אבי22/06/2012אבל זה המצב וזה הורס אותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום לכם אני צריך עזרה לגבי העיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/06/2012לא ברור איך מגע עם צבע לפני שנים עדיין ניכר בעיניים. לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכי זה לא חולף
אבי22/06/2012זה כל הזמן משתנה כמה שאני מנסה להוריד זה לא יורד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ויראלית בעינייםzi20/06/2012
שלום, לפני 5 ימים העין האדימה, היתה תחושה של גוף זר ומעין דמעות. הרופאה אמרה שזה וירוס מאד מאד מדבק וכי העין השניה גם תדבק- וכך היה. כיום אני מרגישה חולשה כללית, העיניים בבוקר עדיין נפוחות ומעט מפרישות וגם דומעות ובמשך היום רק מעט אדומות.
שאלתי: עד מתי אני עלולה להדביק את השוהים בסביבה?מתי ניתן לחזור לעבודה??
רוב תודות , דיצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת ויראלית בעיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ21/06/2012ב10 ימים ראשונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה.
zi21/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




