מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאני מגרד את העיניים יורד לי דמעותמשה כהן11/07/2012
שלום שמי משה,
לפעמים שאני מגרד את העיניים יורד לי דמעות לכמה דקות רצוף שאני מפסיק לנגב את הדמעות הדמעות מפסיקות...
זה קורה לי לעיתים קרובות שאני מגרד את העיניים...
אתה יודע אולי אם זה סתימה בשק הדמעות או עיניים יבשות??
או שזה כלום ויעזור רק משחה או טיפות עיניים...
זה קורה לי לרוב שאני מגרד לא זכור לי שירד לי דמעות כשלא גירדתי...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאני מגרד את העיניים יורד לי דמעות - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012סביר להניח שמדובר בתגובה לגירוי עין מעבר לכך צריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה בעיןאינה11/07/2012
שלום רב, חמי בן 63, לפני 8 שנים עבר אירוע מוחי מאז מטופל נגד לחץ דם ויש לו סוכר גבולי. לפני כמה שבועות בעין אחת הופיעו קוביות. על מה זה יכול להצביע? האם זה סימן שקרה משהו במוח או זה בעייה של עיניים פרופר? תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בעין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012צריך בדיקה לאבחון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפי שחייהמשה11/07/2012
שלום
האם השימוש במשקפי שחייה יכול להזיק לראיה?
תודה
משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפי שחייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עכירות בקרניתמאיה אריאל11/07/2012
שלום רב לפני 4 חודשים החלמתי מדלקת אפידמית בשתי העיינים כרגע אני משתמשת בטיפות עיינים לוטמקס בערב אני רואה ניצוצות בתאורה חזקה מדי האם זה קשור לפני הדלקת גם הייתי מסתנוורת מאור חזק אבל עכשיו יותר האם זה יחלוף? או שיש קשר לצלקות בקרנית ? תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכירות בקרנית - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012דלקת אפידמית עלולה לגרום לתסנינים (עכירויות) בקרניות. עכירויות כאלה יכולות לגרום לפיזור אורות בלילה. ברוב המקרים התסנינים נעלמים עם הזמן. הטיפול בטיפות המכילות סטרואידים מכוון לגרום להעלמות התסנינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה במיקודאביתר10/07/2012
שלום,
לפי בערך כשלושה ימים שאלתי לגבי בעייה שהטרידה אותי בעיניים שזה משיכה של מילים כלומר מסתכל על נניח דף עם מילים ומושך מזיז את העיניים וראה את המילים שוב מטושטש מעט.
וד"ר יורם הגיב שזוהי בעיה במיקוד.
עכשיו אני רוצה לקבוע תור לרופא עיניים ליום ראשון.
והשאלות שלי הן כאלו:
1)יש לי למה לפחד,מה הסבירות שיוצע פיתרון לבעיה זו?
2)יכול להיות שדבר זה יעבור מעצמו?
3)מה הרופא עיניים יחפש בבדיקה ומה הפיתרון שיציע?
אני מפחד מכל בדיקת עיניים שרשומה בתיק הרפואי מהחשש שדבר זה יגביל אותי מללכת ליחידות מובחרות בצבא.
אני בחופש גדול כרגע מודאג מאוד ומת לדעת שיהיה בסדר...
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה במיקוד - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012לא נאמר שיש בעיה במיקוד. נאמר שייתכן שמדובר בבעיה כזאת, ובדיקת הרופא תקבע אם זה אכן המצב. אין כל סיבה לחשוש מהבדיקה. אם תמצא בעיה יסביר לך הרופא מה הטיפול הנדרש, אם בכלל (יתכן שאין צורך בטיפול). לגבי הצבא לא ניתן לענות ללא בדיקה, אך אם כל הבעיה שלך היא זו שתיארת סביר מאד שלא תהיה לכך השפעה על הגיוס ליחידות מובחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שריטה בקרנית - שאלות על ההחלמהארז10/07/2012
שלום
לפני יומיים בערב חטפתי שריטה רצינית בקרנית (5 מ"מ, 2/3 מהעובי), הלכתי מיד למיון לטיפול וחבשו לי את העין עד הבוקר, בבוקר חזרתי, אמרו לי שהמצב נראה יותר טוב, ונתנו לי בינתיים טיפות אופלוקס.
הבנתי שהקרנית נסגרת תוך 24 שעות והחלמה היא כשבוע.
אני עדיין מן הסתם עם ראייה מטושטשת בעין הפגועה וגם הפסקתי כל פעילוות ספורטיבית.
1. מה הזמן עד להפסקת הטשטוש וחזרת הראייה הרגילה ?
2. מתי אפשר לחזור לפעילות ספורטיבית (חדר כושר / אירובי) ?
3. מתי אפשר לחזור לשחייה בבריכה ?
כמובן שאני אמשיך מעקב אצל רופא עיניים, אבל אשמח לשמוע דעה של מומחים כמוכם.
תודה
ארז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריטה בקרנית - שאלות על ההחלמה - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012גם כשהשריטה בקרנית נסגרה, עדיין תתכן אי-סדירות של פני שטח הקרנית, דבר העלול לגרום לראיה מטושטשת. משך ההחלמה תלוי במיקום ובעומק הפגיעה בקרנית, ומשתנה מאדם לאדם.
באופן כללי אין מניעה לחזור לפעילות אארובית. לגבי שחייה מומלץ להמתין עד להחלמה מלאה של הקרנית, עקב האפשרות של זיהום על ידי מיקרואורניזמים הנמצאים במים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בעיןדניאל09/07/2012
שלום ד"ר
לפני כיומיים התחלתי להרגיש כאב בעין ימין, יותר בחלק התחתון של העין, גם במצמוץ ויש לי הפרשות קלות מהעין. חשוב לציין שאני מרכיבה עדשות מגע יומיים ולפני יומיים חשתי יובש ממש חזק בעניים. מאז לא הרכבתי את העדשות.
אני בהריון בחודש רביעי. מה יש לי ואיך לטפל? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה במבוגריםרינת09/07/2012
אני בת 54 עם פזילה בשתי העיניים. עין שמאל פוזלת יותר מימין.
יש לי כנראה עיין עצלה. הראייה זהה בשתי העיניים 6.12. תמיד עין ימין הייתה חלשה יותר.
פזלתי בילדותי.
כרגע אני רואה כפול רוב שעות היום
האם שינוי מספר משקפיים יכול לפתור את הבעייה? יש לי כרגע מולטיפוקל
אם לא שינוי מספר, אזי האם רק ניתוח יעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה במבוגרים - תגובה
ד``ר יורם שוחט11/07/2012פני לרופא עיניים המתמחה בבעיות פזילה, או לאורטופטיסט/ית. השאלה כללית מדי ולא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרוזן בגיל צעיראייל09/07/2012
שלום
אני בחור בן 41 בד"כ בריא.
מגיל 15 קצר רואי. המספר כעת מינוס 8 וצילינדר 2.
רואה בסדר לקרוב.
בבדיקה עם הרחבת אישונים אצל רופא עיניים
"חדות ראיה 6/6 עם משקפיים
אישונים שווים ומגיבים ללא RAPD אישיהרה 12/12 בכל עין לחוד
מקטעיים קדמיים שקטים עדשות זכות IOP 12/11
קרקעית - דיסקות עם קיעור 0.6 גדול
מקולות - 2 דרוזן פאראמקולריים, רשתית צמודה".
מופנה לשדה ראייה ממוחשב + OCT לעצב ולמקולה.
ברצוני לשאול:
1. האם העובדה שיש לי כבר בגיל 41 שני דרוזן בעין מעידה שרוב הסיכוי שתוך כמה שנים יהיה לי ניוון מקולרי ופגיעה קשה בראייה? או שלמרות זאת רוב הסיכוי שלא יהיה? מה בערך הסיכון?
2. מה זה דרוזן פרמקולרי? האם זה יותר בעייתי?
תודה
גיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרוזן בגיל צעיר - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012דרוזנים לא קשורים בהכרח לניוון עתידי של מרכז ראייה בחלק מאוכלוסיה קיימים ללא הפרעה ראייתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם באמת לא ניתן להבדקר אצל רופא?משה09/07/2012
כל החיים אני מרכיב משקפיים, תמיד לקחתי מרשם מרופא והלכתי לאופטיקאי לקבל משקפיים.
בשבוע האחרון, הייתי אצל מספר רופאים, שלא יכולים לבדוק אותי כי אין להם ציוד במרפאה של קופת החולים.
בחנות משקפי השמש אין אופטימטריסט, האם באמת אני חייב לשלם לאופטימטריסט חיצוני כדי לבדוק את הראיה ולא ניתן להבדק היום אצל רופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם באמת לא ניתן להבדקר אצל רופא? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ15/07/2012ניתן להתאים משקפיים אצל רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה ממושכת אחרי ניתוח קטרקטליאת09/07/2012
לפני 8 שנים עברתי ניתוח קטרקט והתאוששתי ממנו "כמו נמרה".
מתכננת לנסוע לקנדה ( 13 שעות באויר) כחודש אחרי ניתוח בעין השניה. בתקופה הזאת "הרווחתי" גם סוכרת (מאוזנת כ"י גלוקומין, 2 ביום), והיום גילי הוא 70.
מבלי להתייחס לבעיות ביטוח שיכולות להתעורר, אני שואלת על בעיות רפואיות אפשריות. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה ממושכת אחרי ניתוח קטרקט - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/07/2012אפשר לטוס יום אחרי ניתוח קטרקט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
ליאת09/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקת בעין?בר09/07/2012
שלום.
לפני חודש וחצי הלכתי לרופא עיניים בגלל עקצוצים בעין ואדמומיות. אני מרכיבה עדשות מגע שנה וחצי. הוא אמר לי שיש לי זיהום בגללן, וזה מסוכן ויכול לעשות צלקת בעין. קראתי שאם רוצים לעשות ניתוח לייזר להסרת משקפיים- אסור שיהיו צלקות. הוא הביא לי טיפות, וכעבור שבוע הוא אמר שהמצב הרבה הרבה יותר טוב.
הוא אמר גם שאני אמנע מלשים עדשות במשך כמה חודשים. שמתי עדשות ממש לעיתים ממש ארוכות. ולא היו לי בעיות. אך התחלתי לעבוד לפני שבוע, ובגלל שאני מודה שאני בגיל הטיפש עשרה (והוא ממש עובד עליי) אז שמתי עדשות במשך שבוע. את העבודה אני גומרת עוד כמה ימים, ובינתיים אני משתדלת כמה שיותר לקצץ בשעות. העניין הוא שיש לי קצת אדמומיות מתחת לאישון בעין שמאל, וקצת שורף לי שם. אבל אני שמה הרבה פעמים ביום טיפות נגד יובש (גם התחלתי שימוש בראוקטן, אבל הרופא-לא עיניים- אמר שזה בסדר לשים למשך תקופה יחסית קצרה עדשות עם טיפות נגד יובש).
האם זה הגיוני שבגלל שימוש של שבוע וחצי בעדשות יש לי צלקת? (אני רואה מצויין דרך אגב)...
בר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלקת בעין? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/07/2012לא כל כך מהר יש צלקות
מומלץ מאוד לא להרכיב עדשות מגע בעת שימוש ברואקוטן זה מסוכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקות בקרניתמאיה אריאל09/07/2012
שלום רב! אני בת 27 בחודש 5 להריון החל מחודשי ההריון הראשונים תקפה אותי דלקת עיינים אפידמית זיהומים בשתי העיינים עיינים דומעות וצורבות טופלתי במיקסטרול משחה שעזרה לי במשך חודשים בערך . שאלתי היא כזו רופא עיינים מומחה בדק אותי לאחרונה ואמר לי שנשארו לי צלקות מסביב לקרנית העין ורשם לי מרשם לוטמקס שאני צריכה לקחת כל יום 3 פעמים ביום למשך חצי שנה ועם לא יותר זה תלוי בשיפור האם אני יכולה לוותר על הטיפות ובנטורל זה יכול לעבור לי בשמש קצת קשה לי באור אבל האם הטיפול הוא חובה ???צ בתודה מאיה אריאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלקות בקרנית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/07/2012זה יעבור ברוב המקרים רק לוקח זמן גם ללא הטיפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישון אחד מורחב יותר מהשנינועה08/07/2012
שלום,
לפני כמה ימים ישבתי בחדר מול המחשב, תאורה של אור יום (לא מנורה) כשפתאום הרגשתי כאילו יש לי משהו בעין ימין אבל לא כואב ואין טשטוש ראייה פשוט הרגשה מאוד מוזרה ולא שווה בעיניים. הלכתי להסתכל במראה וראיתי שאישון ימין שלי מורחב מאוד - בהבדל מאוד ברור ומשמעותי מהאישון השמאלי. זה היה אמצע היום ללא תאורה חזקה בבית. אחרי דקה- שתיים זה עבר. חוץ מזה הרגשתי בסדר גמור.
הלכתי לרופא משפחה, שלא היה מודאג אבל גם לא ידע להסביר, ייעץ לי ללכת לרופא עיניים. יש לי טור עוד שבועיים.
האם זה צריך להדאיג אותי? יש הסבר להרחבה רגעית של אישון אחד בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישון אחד מורחב יותר מהשני - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/07/2012צריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שדה ראיהליאור 5508/07/2012
שלום רב
עשיתי שדה ראיה וכתוב "כתם עיוור בעין שמאל"מה זה?
בנוסף מה הפירוש של "צל "בעין ?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שדה ראיה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/07/2012כתם עיור זה מקום עצב הראייה. לגבי צל לא ברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






.jpg)