מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- השתלת עדשה תוך עיניתאבי02/06/2012
הנני בן 47 ומרכיב עדשות מגע רכות מזה 33 שנה ברציפות במספר מינוס 11.5 ומינוס 12.5 . בבדיקה שביצעתי לפני כ -5 שנים נמצאתי לא מתאים לניתוח לייזר. ברצוני לברר האם ניתוח השתלת עדשה תוך עינית בגילי כדאי או שיהיה נכון לבצע ניתוח כזה רק אם וכאשר יתפתח קטרקט בגיל מבוגר יותר ואז ממילא תוצא העדשה הטבעית (אציין כי במשפחתי היסטוריה של קטרקט בערך בגיל 60 והחשש הוא מההשלכות של התפתחות קטרקט לאחר ההשתלה).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת עדשה תוך עינית - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/06/2012אם אתה מסתדר עם עדשות המגע, ובבדיקות השגרתיות שאתה עובר אין סימנים לנזק שנגרם על ידי העדשות, אין סיבה לחפש ניתוח. יש לזכור שבכל ניתוח קיים סיכון.
מבחינת השתלת עדשה, יש להבחין בין ניתוח השתלת עדשה תוך עינית מבלי להרחיק את העדשה הטבעית (Phakic intraocular lens implantation), לבין ניתוח שבו מורחקת העדשה הטבעית ובמקומה מושתלת עדשה תוך עינית. השיטה השניה המתוארת היא למעשה ניתוח קטרקט, המתבצע כאשר העדשה הטבעית מתעכרת (=קטרקט). אפשר לבצע אותו ניתוח גם כשהעדשה הטבעית זכה (אז הניתוח לא מוגדר כקטרקט אלא כ-clear lens exchange). ניתוח כזה עדיף לעשות בגיל מבוגר יותר.
אם תושתל עדשה תוך עינית ללא הרחקת העדשה הטבעית, ועם הזמן יתפתח קטרקט, אז בניתוח תורחק העדשה המושתלת ואח"כ יבוצע ניתוח קטרקט רגיל. כלומר, הניתוח להשתלת העדשה אינו מונע ניתוח קטרקט בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אבי03/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עינייםשרית02/06/2012
שלום רב, איך יודעים אם יש בעין חידק או דלקת ויראלית, יש לי גרד שני העיניים ובעין אחרת אי נוחות יותר גדולה כאילו משהו מפריע, כאשר אני קמה מהשינה יש לי הפרשה ירוקה /צהובה בעיניים והעין אדומה , במהלך היום אין הפרשה רק עין נראת טיפה אדומה, משתמשת בתה קמומיל להרגעה. מה עליי לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/06/2012בד"כ בזיהום חיידקי יש הפרשה מוגלתית במשך כל היום ולא רק בהשכמה. תחושת גוף זר יכולה לנבוע מיובש. ייתכנו סיבות נוספות לתופעות שתיארת. לא ניתן לקבוע ללא בדיקה. פני לרופא לבדיקה והמלצה על טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה החשד לפי כל מה שהיא רשמה?ד``ר יורם שוחט01/06/2012
שלום,
אתמול פניתי לרופאת עיניים בקופת חולים בעקבות ירידה בראייה שחשתי לאחרונה. אני מרכיבה משקפיים כבר כחמש שנים, המשקפיים משמשות אותי למרחק, נהיגה, לוח וכו', המספר עד עתה היה מינוס אחד, ללא צלינדר, כמו כן אין לי בעיות עיניים במשפחה.
לאחר הבדיקה שהרופאה ביצעה היא אמרה שנראה כאילו יש לי בעיה כלשהי עם עצב הראייה והפנתה אותי לבדיקת OCT עצבי ראייה+ פענוח בביה"ח.
בהפנייה היא רשמה:
אבחנה משוערת- optic disc disorders, other, bilateral chronic
קיער גדות בבדיקה אקראית שמאל 0.7 ימין 0.6!!!
מרחק שמאל 6\6 ימין 6\8
לחצים 12 ממכ
עדשות שקופות
דיסקיות גבולות סדירים גוון תקין ימין 0.6 שמאל 0.7 בבדיקה אקראית.
מה זה אומר?
מה החשד לפי כל מה שהיא רשמה?
מה הבדיקה OCT אמורה לגלות?
נורא אודה על עזרתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/06/2012בבדיקת קרקעית העין נראה ראש עצב הראיה. ראש העצב קעור במרכזו (קעור פיזיולוגי). גודל הקעור שונה מאדם לאדם. קעור גדול עלול להצביע על גלאוקומה, אך יכול להיות גם בעצב תקין ללא כל מחלה. במקרים של חשד לגלאוקומה יש בדיקות נוספות שמטרתן לאושש או לשלול אבחנה של גלאוקומה. בדיקת ה-OCT מודדת את עובי שכבת סיבי העצב. ליקוי בשכבה זו עלול להצביע על גלאוקומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים מגיל קטןאורן01/06/2012
היי ,
לפני מספר ימים הייתי אצל רופאת עור לגבי צבע כהה שיש לי מתחת לעין
חשבתי שזוהי פיגמנטציה ...
אך היא אמרה שזאת דלקת עיניים בגלל אלרגיה או שפשוף עיניים . משהו כזה ...
יש מצב שזה קשור באמת לדלקת עיניים ?
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
אורן04/06/2012אני צריך תשובה בבקשה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה - תגובה
ד``ר יורם שוחט05/06/2012דלקת בעין לא אמורה לגרום לשינוי צבע בעור העפעפיים. דלקת בעפעפיים יכולה תאורטית לגרום לכך. לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך אני אלך להיבדק ! תודה !!
אורן05/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רימות בעין?בדר31/05/2012
ביום שבת התנגש זבוב בעיני. ביום שלישי בבוקר התחלתי לחוש אי נוחות באותה עין. כעת העפעף התחתון מנופח מעט ואני רואה שתי נקודות לבנות (לא זזות - אולי מוגלה) בתחתית העפעף מבפנים.
בהתאם ללוח הזמנים - האם ייתכן שאני מהווה כעת בית גידול...?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רימות בעין? - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/06/2012ייתכן בהחלט. במקרים של פגיעת זבוב בעין עלולות להשאר ביצים. פנה לרופא עיניים בהקדם לבדיקה יסודית וסילוק הרימות. אם אינך מצליח להגיע לרופא היום פנה דרך מוקד או למיון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין עצלה וצילינדר 5הבעל המודאג29/05/2012
אישתי היתה אצל רופא עניים הוא אבחן לה פצע בקרנית וצלינדר 5 היום זו היתה הבדיקה החמישית אצל רופא עניים היום הבחנו לה את הפצע והצלינדר אחרי חודשים של דלקת האינו אצל שני רופאי עניים שלא הבחנו לה את הצלינדר אחרי בדיקת ראיה שלדברם היתה טובה בקיצור האם יש טיפול לצלינדר 5 ופצע בקרנית האם יש ניתוח לצלינדר ולעין האצלה בתודה הבעל המודאג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין עצלה וצילינדר 5 - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/05/2012פצע בקרנית יכול לגרום לאסטיגמטיזם (צילינדר) אם נגרם שינוי בצורת הקרנית. יש להמתין לריפוי מלא של הקרנית, ואז לשקול אופציות לטיפול כגון משקפיים, עדשת מגע או התערבות ניתוחית כלשהי.
אם הראיה בעין זו היתה טובה בעבר, אין מדובר בעין עצלה (בעין עצלה הראיה לקויה מגיל הילדות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה? דלקת?DANA29/05/2012
שלום, בזמן האחרון כול 3 ימים העפעפיים שלי מתנפחות זה נראה כמו שעורה מלמעלה ומלמטה ובדרך כלל זה קורה לעין הימנית .. זה כואב וזה עובר רק אחרי כמה ימים...הדבר הזה חוזר לעצמו זה לא כמו שעורה שזה פעם ב.. זה פשוט מתנפח וכואב שוב כול כמה ימים...ממה זה יכול לנבוע? מה יכול לעזר לזה.? ובמה ניתן להשתמש כדי להוריד מהנפיחות והכאב? למה זה קשור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה? דלקת? - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/05/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ראיהעדנה29/05/2012
שלום
בימים האחרונים אני רואה נקודות שחורים
כל בזמן הן בציפיה בטלויזיה והן בקריאה
מה הפתרון?
אני מרכיבה משקפיים לראיה לרחוק+משקפיםם לעבודה מול המחשב
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/05/2012עליך לפנות בהקדם לרופא עיניים לבדיקה יסודית. לפעמים התופעה יכולה להיות קשורה לקרע ברשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפסשלי28/05/2012
לפני כחודש חליתי בהרפס זוסטר באזור הגבה ומסביב לעין שמאל. טופלתי בכדורי זובירקס. לפני שבוע בבדיקת עיניים הרופאה איבחנה פגיעה שטחית בקרנית והתחלתי לטפל במשחת זובירקס בעין. בבדיקה לאחר שבוע יש רק שיפור קל והומלץ לי להוסיף טיפותקורטיזון פרד פורטה. בעלון של הטיפות אני קוראת שאין להשתמש בהם במצבי הרפס. האם להשתמש בטיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/05/2012במצבים מסוימים בהחלט אפשר לטפל בתכשירים המכילים סטרואידים, במקביל לטיפול היעודי (זובירקס). נדרש מעקב צמוד של רופא העיניים. אם תחושי בהחמרה עליך לפנות בדחיפות לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיסקה מורמתטוני28/05/2012
שלום,
אני בהריון, שבוע 30, לפני כחודשיים התחילו לי תופעות של טשטוש ראיה בשתי העיניים בצורה של סינוור שנמשך בכל פעם מס' שעות.
תחילה הייתה הפוגה ומאז זה מתגבר להתקף פעם בשבוע או יותר.
לציין כי בעבר סבלתי ממגרנות אאורה אך התקף היה פעם בשנה ולא בצורה הזו.
כיום ההתקפים ללא כאבי ראש כלל. סובלת גם מכאבי גב עליון חזקים.
לאחר שעשו היום סיטי מוח ללא חומר ניגוד שלא העלה ממצאים ונמצא תקין שלחו אותי לבדיקת עיניים שהעלתה בעין ימין דיסקה מעט מורמת ללא גודש כלי דם או דימומים.
מה הכוונה בדיסקה מורמת? ממה יכולה להגרם? האם ישנה סיבה לדאגה באם סיטי מוח על אף שהינו ללא חומר ניגוד יצא תקין?
האם יכולה להיות החמרה במצב? כיצד ניתן לטפל? האם לידה יכולה להחמיר את המצב?
תודה רבה על הסיוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיסקה מורמת - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/05/2012ממצא של דיסקה מורמת יכול להיות קשור לעליה בלחץ התוך גולגלתי. מצד שני, יש אנשים שזה מבנה הדיסקה "הרגיל" אצלם, ללא כל קשר לבעיה אחרת.
את המשמעות של הממצא צריך לשקלל עם שאר הנתונים הרפואיים, וזה צריך להעשות על ידי הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עפעף עין ימין קופץצחי28/05/2012
בן 49 בריא בד"כ.
בזמן האחרון יש לי תופעה מוזרה של עפעף עין ימין קופץ
מדי פעם . לא הייתי עושה עניין אם זה לא היה נמשך כבר שבועות.
וזה די מציק.
מה לדעתך זה יכול להיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עפעף עין ימין קופץ - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/05/2012מדובר בתופעה נפוצה, של התכווצויות בלתי רצוניות של שריר העפעף. ייתכן קשר למתח נפשי. התופעה עלולה להמשך גם מספר שבועות. אם לא יחלוף פנה לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- costum asaגיל28/05/2012
שלום שוב ד"ר שוחט היקר
האם COSTUM ASA זה אותו דבר כמו WAVEFRONT OPTIMIZED או שזה אותו דבר כמו WAVEFRONT GUIDED?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר costum asa - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/05/2012CUSTOM = WFG.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית סינוור יש פתרונות ?דין לוין28/05/2012
הייתי שוהה הרבה שעות מול המחשב במשך כשנה וחצי כל יום ללא הפסקה על גבי מסך עם בהירות גבוה ,
עכשיו אחרי שהפסקתי כבר חצי שנה אני לא נוגע במחשב אני מרגיש הפרעות בראיה הייתי אצל הרבה מאוד רופאי עיניים ויש לי כולה -0.25 בכל צד .
אין לי בעיות מיקוד ויש לי פזילה סמויה שכבר כמעט ונעלמה לגמרי .
אני סובל מסינוור חזק .. של מנורות ומסכים .
זאת אומרת כאשר אני יושב מול מחשב המסך הבהירות שלו נורא גורמת לי לאי נוחות , אותו דבר זה קורה לי עם אייפונים ומסכים קטנים .
אני נוטל בטיפות נגד יובש .. אבל זהלא עוזר לבעיה. זה מגיע למצב שאפילו בלילה שלטים של קיוסקים שמהירים ואפילו שלטים של חנויות כשאני בתוך הקניון מסנוורים אותי וגורמים לי לתחושת מריחה ....
בבקשה תעזרו לי , למי אני אמור לפנות לטפל בבעיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית סינוור יש פתרונות ? - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/05/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. אני מודע לכך שנבדקת כבר על ידי רופאים רבים, אשר לא מצאו פתרון לבעיה. עקב כך לא סביר שניתן יהיה למצוא פתרון ללא בדיקה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה כלואה בעיןענת28/05/2012
שלום רב, לפני כ5 חודשים יצאה לי שעורה בעין שמאל,הלכתי למספר רופאים שלא המליצו בנתיים לעשות ניתוח אך נתנו לי משחה. לפני כשבוע הייתי שוב בביקורת והרופא נתן לי אנטיביוטיקה. (יש לי בעיה חמורה שאינני מצליחה לבלוע כדורים,רציתי לדעת אם יש את האנטיביוטיקה בסירופ? ). לפני כמספר ימים חשבתי כאב בעין ימין וכנראה שצומחת לי עוד שעורה בעין השניה. זה כבר ממש מתחיל להפריע לי ואני נורא מפחדת מניתוחים או מהזרקות לבלוטה.. יש דרך אחרת שבאמת תוכל לעזור לי להפטר משתי השעורות? בתודה ענת !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה כלואה בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/05/2012הטיפול האפקטיבי בשעורה מתבסס במידה רבה על קומפרסים חמים לעפעפיים וניקוי יסודי של העפעפיים. לגבי השעורה מלפני כמה חודשים טיפול כזה קרוב לודאי לא יעזור, אך בשעורה החדשה זה בהחלט יכול לגרום לנסיגה שלה. רופא העיניים ידריך אותך איך לבצע את הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מס' משקפיים גבוה מהנדרשגיל28/05/2012
שלום וברכה
רכשתי משקפיים חדשים וייתכן שעשו לי מס' או צילינדר (ואולי שניהם) גדולים יותר מהמספר האמיתי כי לא הייתי כל כך מרוכז בבדיקה. אני בן 24.
מה קורה במצב שבו המס' או הצילינדר גדולים מהמספר וצילינדר האמיתי? זה יכול לגרום נזק? בגדול עדיף מס' קטן יותר או גדול יותר אם לא בטוחים במספרים?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מס' משקפיים גבוה מהנדרש - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/05/2012אצל קצרי ראיה צעירים, הרכבת משקפיים או עדשות מגע במספר גבוה מהנדרש עלול לגרום לעליה במספר, שלא היה קורית אם המספר היה מתאים.
במקרה של ספק עדיף מספר נמוך יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




