סכיזופרניה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • סכיזופרניה
    רועי
    01/03/2014

    שלום רב

    אימי בת כ-50. גרושה +1.
    בשנה האחרונה אובחנה כחולת סכיזופרניה. עד היום החל משאני זוכר אותה היטב (משהיית בת 30), סבלה מתסמינים שליליים של המחלה.
    (הזנחה, צמצום, רגשות, אי תפקוד חברתי וכו').
    מאז ומעולם מסרבת גם להכיר שיש לה בעיה ושמשהו לא בסדר אצלה.
    לכן גם מסרבת לשתף פעולה בטיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי כלשהו.
    בחודש האחרון החלה לשתף על קולות שהיא שומעת בלילה. לרוב טוענת שזה קולות של האנחות, אבל היו פעמיים ששמעה מישהו קורא בשמה, ומישהו אומר לה "שלום".
    הייתי שמח לקבל עזרה ולדעת מה כדאי לעשות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סכיזופרניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה

    רועי
    01/03/2014

    אימי לאורך השנים מסרבת להכיר בבעיה ולהסכים לשום טיפול.
    גם ההבאה שלה לאבחון היה ב"מניפולציות".אני לא יודע איך נצליח לשכנע אותה לקחת תרופות.

    בעיה נוספת - מבחינה כלכלית היא מוציאה כספים יותר מאשר מכניסה ולא מבינה שזה פסול.
    קיבלנו אישור מיוחד לזכאות ל"סל שיקום" - על ידי אישור של פסיכיאטר מיוחד, כי גם להכיר בנכות נפשית בביטוח לאומי היא מסרבת בכל תוקף.
    לא יודע מה לעשות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סכיזופרניה - תגובה

    אירית כהן
    02/03/2014

    שלום רועי,
    אתה אמנם מדבר במושגים 'מקצועיים' ["סובלת מתסמינים שליליים של המחלה.." וכדו] - אולם אינך פסיכיאטר, ויתירה מכך - מדובר באימך. יש להניח שהיא שעושה עליך די הרבה מניפולציות, יותר ממה שאתה עושה עליה.. בקצרה: אינך יכול להיות ה'מטפל' שלה.
    קיימים פתרונות שונים עבור מי שאינו משתף פעולה עם הטיפול התרופתי - למשל זריקה חודשית של התרופה האנטי-פסיכוטית, אך זו החלטה שצריכה להיעשות ע"י גורם רפואי.עליך לקבל הנחייה מסודרת ואולי אפילו תמיכה קבועה לזמן מה כיצד להתמודד מול אימך, ללמוד להפריד בין מה שאתה כן יכול לעשות עבורה ומה שאתה אינך יכול לעשות וחייב להיעשות ע"י גורם מקצועי, ללמוד להשאיר מרחב נשימה לחיים שלך שאינם קשורים באימך [הרי גם לך יש זכות לחיי איכות, ממש כמו לאימך].
    הכתובת לתמיכה כזו ע"י תקופת מה של שיחות אישיות [לך!] היא עו"ס במחלקת הרווחה - או עו"ס/פסיכולוג במקום בו אימך אמורה להיות מטופלת - או תקופת מה של שיחות עם פסיכולוג באופן פרטי [כזה שמבין את המחלה של אימך].

    אני מקווה שלטובת שניכם תחפש ותמצא תמיכה כזו,

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו