יומולדת

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יומולדת
    מישהי
    12/03/2014

    הי,

    רציתי לשאול: מה דעתך על מטפל/ת שמביא/ה עוגה ביומהולדת של המטופל/ת? ( עוגה אישית כזאת-סימלית).

    המטפל/ת יודע/ת את התאריך וזוכר. ואז כאשר המטופל/ת נכנס לפגישה הוא ישר רואה את העוגה +בלון על השולחן שנמצא בינו לבין המטפל/ת..


    האם זה חריג? אפשרי? תקין/לא תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יומולדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יומולדת - תגובה

    אירית כהן
    12/03/2014

    שלום לך,
    אדגיש, ראשית, כי אני אינני בתפקיד 'שיפוטי' או ביקורתי ביחס למטפלים אחרים [אני רק ממליצה תמיד לפנות לטיפול למטפלים מורשים ע"י משרד הבריאות].
    אשר לשאלתך: לכל מחווה או ביטוי-התנהגותי יש משמעות שהיא תלויית-קונטקסט. ולכן בדרך כלל - כולל במקרה זה - קשה לקבוע אם המחווה או ההתנהגות של המטפלת היא 'תקינה' או 'לא תקינה'.. 'אפשרית' או לא-אפשרית.. אלא כשמכירים היטב את הקונטקסט. למשל, הקשר הטיפולי, מהלך הטיפול.
    את הינך חלק מאותו קונטקסט, ומתוך שאלתך אני מתרשמת שאינך חשה בנוח עם המחווה של המטפלת, אינך 'מעכלת' היטב את העוגה-הסמלית. ייתכן שאותה עוגה מסמלת משהו אחר עבור כל אחת מכן .
    אני ממליצה בחום! שתעלי זאת בשיחה עם המטפלת.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והערה או הארה

    מישהי
    12/03/2014

    "מורשית ע"י משרד הבריאות" -קרי, רשומה בפנקס הפסיכולוגים שנמצא באתר משה"ב. נכון? ושם גם רשומה ההתמחות:"פסיכולוגיה קלינית". ( להבדיל מארגונית, חינוכית וכו'). נכון?

    אז כן- היא רשומה ככזאת. "קלינית". אבל.... מה זה אומר? האם זה "תו תקן " כלשהו?

    אגב, היה ברור לי שלא "תשפטי". בכלל, בתחום בריאות הנפש ופסיכולוגיה בפרט יש תחום מאד מאד "אפור" לטעמי. כלומר: כמעט הכל אפשרי. "תקין". ואין איזה קנה מידה אחיד או אובייקטיבי, כמו למשל ברפואה.

    האם למשל מי שרשום כפסיכולוג קליני( כלומר: סיים התמחותו), הוא בהכרח מטפל טוב יותר מאשר מתמחה? שרשום בפנקס אך עדיין ללא ההתמחות?

    האם בהכרח פסיכולג קליני מתאים יותר לטיפול נפשי- דינאמי או cbt , מאשר פסיכולוג "חינוכי" - אף על פי שבעל ניסיון רב שנים הרבה יותר מכזה הרשום כקליני אך שזה עתה סיים?

    יש גם סוג של קולגיאליות בין מטפלים.. מאד נזהרים מלשפוט את עמיתהם. ולעיתים, זה קשה להיות בצד האחר- של המטופל. בתנאים כאלו.

    בכל מקרה- צדקת אולי באבחנתך. הרי אם היה לי לגמרי נח עם המחווה כנראה שלא הייתי שואלת עליה כאן. מצד שני, באותו הרגע- מאד שמחתי. אפילו הרגשתי נח עם זה. מאד. רק אח"כ חשבתי עם עצמי.. שיש הבדל בין מטופל שמביא משהו למטפל , לבין המטפל עצמו שמביא משהו למטופל.

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והערה או הארה - תגובה

    אירית כהן
    12/03/2014

    דעתי היא שהעלאת תחושותייך השונות [כולל חשדנותך כלפי מטפלים.. או כלפי מי שנותן לך משהו מתוק..] בתוך חדר הטיפול תוכל לקדם אותך, את הטיפול שלך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרון ודי בנושא זה:

    מישהי
    12/03/2014

    סליחה על ההמשך.

    בתוך חדר הטיפול. נכון. צודקת. אלא ש.... איך אפשר לדעת אם המטפל מקצועי? איך?

    האם זה שהוא רשום בפנקס מבטיח זאת? מתי מותרות "מחוות "?

    האם מי שמטופל אצל מטפל שרשום בפנקס יכול "להירגע" מעט?

    האם עובדת סוציאלית קלינית שהתמחתה שנים בפסיכותרפיה ( בתי ספר וכו'), או למשל פסיכיאטרים שעוסקים גם בפסיכותרפיה טובים כמו פסיכולוג קליני?

    אם תוכלי לענות על כך בבקשה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחרון ודי בנושא זה: - תגובה

    אירית כהן
    12/03/2014

    הרשאה כ''פסיכולוג קליני ' אומרת שמדובר בבעל מקצוע שלמד וקיבל הכשרה מתאימה לעסוק בטיפול פסיכולוגי ובאבחון פסיכולוגי, נבחן ועמד בהצלחה בבחינות מקצועיות, אושר כבעל-מקצוע זה, אושר לעסוק בטיפול ובאבחון פסיכולוגיים.

    לגבי כל עניין, מבעל מקצוע יש לך כ'קליינטית' או מקבלת-שירות זכות לצפות להתנהגות מקצועית. מה שאין כן אם תפני לאדם שאין לו הכשרה והרשאה מתאימות. [אם טכנאי- שיניים מומחה יפשל בבניית התותבות אוכל לתבוע אותו. אם הלכתי לעשות תותבות אצל סנדלר - אולי במקרה התותבות תהיינה מוצלחות, אך אם לא - אין לי להאשים אלא את עצמי].

    לגבי עוס"ים קליניים ופסיכיאטריים - תלוי מה ההכשרה שקיבלו לעסוק בטיפול פסיכולוגי.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו