מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מרגיש תחושות אשםאובד עיצות25/04/2014
יש משהו שמטריד אותי מאוד ואני זקוק לעזרתכם.
אני אדם בוגר, מעל גיל 30 שוכר דירה משלי. אני סובל מחרדה שלעיתים גורמת לדיכאון ולעצב. רוב הזמן אני מסתגר בבית שלי. טיפולים שעברתי בעבר נכשלו וכיום איני מטופל.
לפני מס' שבועות כעסתי על אמא שלי מכיוון שאמרה לי שהיא לא מוכנה שאני אחזור לגור איתה מכיוון שאני מדוכא ושהיא מעדיפה שאשאר בדירה השכורה שלי. אני נפגעתי מכיוון שהרגשתי בדבריה תחושה של דחיה וזה הכעיס וגרם לי לאכזבה רבה.
למרות שאני אדם בוגר, לא ציפיתי לקבל "כתף קרה" שכזו מצד אמא שלי וזה באמת לא מגיע לי היחס הזה. אני לא עבריין, אני לא נרקומן, אני אדם טוב עם בעיית חרדה.
כתוצאה מהכעס הזה נוצר נתק בקשר ביני לבין אמא שלי.
1. אני מרגיש רע שאני כועס, ואני מרגיש שהכעס שלי מוצדק. אני לא יודע איך לשכך את הכעס שלי ואת האכזבה ממה שאמרה. מה אפשר לעשות עם הכעס והאכזבה הזו?
2. יש לי חשש שמכיוון שאמא שלי גם בצער וידוע לי שהיא גם בוכה היא עלולה לחלות בסרטן או במחלה סופנית אחרת? האם זה ייתכן? האם הצער שאני גורם לה עלול להביא אותה למצב של מחלה קשה???
אודה לייעוץ שלכם.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלבול רגשי שמצריך טיפול מקצועי
אירית כהן27/04/2014שלום לך,
מדבריך אני מתרשמת מרגשות מבולבלים - וגם מבלבלים - ביחס לאימך. מצד אחד אתה רוצה שהיא תקבל אותך בכל מצב ויהי מה.. מצד שני אתה חש אחריות מוגזמת למצבים שלה, כאילו אתה יכול לגרום לה לחלות.
בלבול זה הוא חלק ממצב נפשי לא תקין ש'זועק' להתערבות של פסיכולוג , כלומר טיפול פסיכולוגי. חלקית הוא מוסבר ע"י הדיכאון שלך [שמגביר תלות באימך, מגביר נטייה לכעס ומרמור, ומגביר רגשי אשמה], ייתכן שיש ללוות את הטיפול הפסיכולוגי בטיפול תרופתי לתקופת מה.
[בעיני תגובתה של אימך נכונה. היא 'לוקחת אחריות' על עצמה, ומסרבת להתגורר בצמידות לדיכאון שלך.. היא גם ערה לכך שאינה יכולה לטפל בך בעצמה אלא יש צורך בטיפול מקצועי].
בהצלחה בטיפול, הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

