מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חרדתיות וזוגיותמוטי02/05/2014
אני בן 23 שנמצא במערכת יחסים מזה שנה וקצת.מערכת היחסים עבדה באופן נפלא עד אשר קמתי יום אחד עם הרהורים לגבי הקשר,מה שהפך ממחשבה טבעית ונורמלית לחרדה מאוד גדולה לקשר ולעצמי. כאילו משהו אמר לי שאם כבר חשבתי על משהו הוא חייב לקרות לטוב ולרע ובזמן האחרון זה רק רע.עלתה מחשבה לגבי הקשר אם צריך להמשך ועצם המחשבה על העניין מייד גרמה לי להפרד מהחברה ולחזור מייד
התחלתי להרגיש ניתוק ריגשי וריחוק מבת הזוג.חש דאגה כלפיה,משיכה פיזית ורצון מאוד חזק להחזיר הכל אחורה.
לא אחל לספר על כל חיי רק אציין חוסר בטחון מילדות עקב מעגל משפחתי שלקה בחסר עקב עבודה וקשיים בבית,
יחד עם פגמים אסתטיים שאומנם תוקנו אך הותירו בי דימוי עצמי נמוך וחרדה כללית לגבי כל דבר רע שאני קולט מבחוץ ומשליך אותו על עצמי
כל סיפור או כתבה שאקרא על מחלות שהתגלו בפתאומיות מייד אחשוש ואחשוב שאני "מועמד" לכך
וכאן זה השליך על הקשרההרהורים והתהיות פרשו כנפיים והפכו למחשבות מאוד טורדניות וביקורת גדולה כלפי עצמי בה אני משליך על עצמי אשמות וביקורות במטרה להבין מה מוביל אותי לניתוק הזה וביניהם חוסר בטחון,חוסר יכולת לשמור על דברים טובים,אולי התחושה שלא מגיע לי דבר כזה,שאולי משהו מבחינה מינית דפוק אצלי וכו
אני רואה עצמי אדם שמתקשה לקבל מחשבות ותהליכים טבעיים ומשלים עם מחשבות שליליות מהפחד להפגש בהם שוב .במהלך כל התקופה של הלבטים בקשר אני נזכר באמירות מצד משפחה וסובבים שחשדו שאני לא נמשך לנשים בגלל שלא הגעתי לקשר ושאולי אני הומו ואומנם אני לא הומופוב ונוהג להתנהג בסובלנות כלפי כל אחד באשר הוא אך האמירות האלה פגעו בי והורידו לי המון בטחו
או לחילופין הקנאה שלי כלפי אנשים שנראו טוב ממני ושידרו בטחון יותר ממני
יחד עם הפחד להחשף בפני אחרים בגיל הילדות מתוך בושה בגןף (חוגי שחייה וכו) שהשאיר בי צלקת מאוד גדולה עקב התסכול לראות את הסובבים אותי מרגישים בחופשיות עם גופם,רצים ערומים כחלק ממעשי קונדס או סתם השוואות מי יותר "גבר"
אני מודע לכך שזה תהליך טבעי וחלק מהתבגרות שאולי מאוחרת אך אני מאוד חושש שרצף האירועים האלה בעל ישפיע עליי וכחלק מהמשבר עם בת הזוג אני אכנע להעלבות שקיבלתי מהחברה ואמצא את עצמי מאמין שאני הומו ונפרד ממנה וזאת בזמן שאין לי עניין בכלל בגברים
אני נפגש עם פסיכולוגית שיודעת להכווין אותי להבנה שאני סובל ממחשבות טורדניות ועליי ללמוד איך להתעלם או לחילופין לתעל אותם והבחינה בדפוס של נבטי מחשבה שצמחים לכדי פחד ממשי והשלמה עימם
אני חרד מאוד לקשר הזה ועוד יותר חרד למחשבה שאולי אני הומו וזו לא בגלל משיכה שלי לצד,אלא בגלל שאני נכנע למחשבות שליליות ונוטה לחבר את כל חלקי הפאזל בכדי לקבל תמונה שלילית וזהו אני לא יכול להיות לחיות בתפיסה שכל מחשבה שלילית תנצח ואני נתון להעלבות החברה ושכל דבר רע עלול לקרות לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדתיות אצל בוגרים צעירים
אירית כהן02/05/2014שלום מוטי,
גיל 23 נחשב אמנם כגיל 'בגרות', אולם אצל בוגרים רבים בני גילך צצות בעיות , הנובעות מכך שהמטלות הפסיכולוגיות של גיל ההתבגרות לא התמלאו במלואן, ובראשן המטלה של גיבוש זהות-עצמית. זה בא לביטוי בתופעות שגם אתה מתאר [חולשה של הדימוי העצמי.. ספיקות בקשר לזהות ג'נדר..]. זה גם יכול להפריע לאדם לנהל את המערכת הזוגית.
התופעה ידועה, אתה ממש לא לבד. הפיתרון הוא אמנם טיפול פסיכולוגי, שיכול להימשך זמן-מה ומטרתו להשלים את אותו 'תהליך התבגרות' שלא הושלם. אני שמחה לשמוע שאתה בטיפול, היה סבלני! והתמד בו.
לעתים יש צורך לתקופת מה להיעזר גם בטיפול תרופתי - למשל בגלל עוצמת מחשבות חודרניות שמפריעות לתפקוד. בנוסף, התתייעץ עם הפסיכולוגית שלך האם לא כדאי שתשלח אותך לאבחון פסיכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים], זה יכול לעזור הן באבחנה, הן בהבנת האישיות ותכנון הטיפול, הן בהחלטות לגבי טיפול תרופתי.
הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד משו..
מוטי02/05/2014ככל שהזמן עובר אני מרגיש שהתהליך מרחיק אותי מבת הזוג,אני חושש להתקרב אליה כמו פעם,המפשים איתה מאוד טעונים ואני חושש שכל מפגש ייגמר בזה שאני אומר לה שאני רוצה להפרד וזאת רק בשביל לא להתמודד עם הלחץ הזה
אני חש שהתחושות והמחשבות הם שני עולמות שונים,אני מרגיש צורך לשקם הכל ולחזור לפעם אך המחשבות נלחמות בי והמילים " אתה חלש אתה הומו אתה לא תצליח לשמור על הקשר" נתפסות אמנם כמילים בלבד אבל משפיעות עליי ומחלישות אותי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד משו.. - תגובה
אירית כהן03/05/2014ההתמודדות עם נושא זה צריכה להיעשות עם הפסיכולוגית שלך, היא מכירה אותך..
ואל תשכח לדון עימה בהמלצותי [לאור עוצמת המחשבות הטורדניות יש לשקול טיפול תרופתי. כמו כן, יש לשקול לשלוח אותך לאבחון פסיכו-דיאגנוסטי. אבחון כזה עשוי לעזור מאוד בהחלטות לגבי טיפול תרופתי הולם, ולהציע הבנות הקשורות לפסיכותרפיה].
הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

