יעוץ להורים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • יעוץ להורים
    משה
    19/07/2014

    הבת שלנו סטודנטית שמסוגלת לעבוד שלושה ימים בשבוע את הלימודים אנחנו ממנים לפני כחצי שנה היא הכירה בחור תושב הצפון ששכר דירה במרכז לטובת לימודיו הבת שלנו עברה לגור עמו הבעיה מתחילה בעובדה שהבת שלנו לא עמדה בתשלומי השכירות שלהם היא התחייבה מה שאילץ אותנו בנוסף ללמודים לממן גם את חלקה בשכירות מצב זה מוביל אותנו ללחץ כלכלי ואנחנו אובדי עצות אבקש את עזרתכם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ להורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים לבוגרת צעירה

    אירית כהן
    20/07/2014

    שלום משה,
    כיוון שפנית לייעוץ לפורום פסיכולוגי [ולא לבנק] - אני מנסה להבין את הסיטואציה לגביה אתה שואל. האם מה שמעיק עליך הוא רק העומס הכלכלי שהוטל עליכם? או שמפריע לך משהו אחר בהתנהלות בתך, אולי הבחור עימו עברה להתגורר?

    בתך נמצאת בגיל מעט 'מבלבל' עבור ההורים [וגם עבורה]. היא בוגרת ועצמאית - אך עדיין לא לגמרי.
    כילדה או נערה סיפקתם לה כל צרכיה. אתם רוצים לעזור לה גם כיום, בגבולות היכולת שלכם. אך ההערכה מהי 'היכולת הכספית' - זה מושפע גם מסדרי עדיפויות. קל לך יותר להתאמץ ולתמוך בה בצעדים שאתה מסכים איתם, קשה לך יותר לתמוך בצעדים שאינך מסכים איתם.

    אני חושבת שעליך לנהל בעניין זה שיחה עם רעייתך, ועם הבת.. לברר היטב לעצמכם מהם סדרי העדיפויות בסיטואציה זו,

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ להורים

    משה
    20/07/2014

    קודם כל תודה על התשובה המהירה
    על פניו את צודקת מערכת היחסים ביניהם לא נראית לנו
    לדוגמא בימי שישי שהוא לא עובד הוא מעדיף לנסוע לצפון מספר הביקורים אצלנו
    מצומצם ביותר כל רגע פנוי שלא הוא נוסע לצפון לפעמים עם הבת שלי לפעמים בלעדיה ע"פ שיקולה . ממוצע שהייה בדירה השכורה הוא כשלושה שבועות מתוך חודש
    ביום שיש האחרון ביתי נסעה לאחר העבודה לצפון הרחוק ומכיוון שהוא נישאר בצפון היא נאלצה לחזור היום באוטובוס זה דיי הרגיז אותנו למרות שהבת שלי לא הגיבה
    נכון שאסור לנו להתערב אבל זה המקרה בקצרה
    אנא דעתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ להורים - תגובה

    אירית כהן
    21/07/2014

    שוב שלום משה,
    אין לי 'דיעה', ראשית כי איני מכירה את הנפשות הפועלות. ובנוסף, אין תשובה אחת 'נכונה' שהפסיכולוג מחזיק באמתחתו, לכל משפחה שיקולים ודרכים משלה. אני רק יכולה להציע דרכי חשיבה..
    אני שומעת בדבריך התמרמרות ["האם אני רק בנק? לא מגיע להורים גם יחס?"], קינאה ["מה כל-כך מושך שם בצפון?" - אגב, אולי שם יש פשוט שקט מאזעקות..], חששות לבתך ["האם הבחור מתחשב בה? האם הוא ג'נטלמן?"]. ובצד אלו גם שיקולים כלכליים - למה להחזיק דירה אם לא משתמשים בה? למה אני צריך לממן כל-כך הרבה באופן ש[אולי] יפגע בתכניות שלנו, ההורים? האם צמד הצעירים הללו עושה שיקולים כלכליים נבונים?

    לכל ! השיקולים הללו יש לדעתי מקום. לגבי ההתערבות - כנראה אינך באמת חושב ש'אסור', אלא אתה חושש שזה יקומם וירחיק את הבת. ומכיוון שאיני מכירה אותה ואת יחסיכם - איני יכולה לדעת אם חששך נכון. מן הסתם, צריך לדעת איך להתערב.

    סוף מעשה במחשבה תחילה.. אני מקווה שעזרתי במשהו לתהליך המחשבה-תחילה.
    מותר גם לפנות לפסיכולוג לייעוץ, פרטני. במיפגש פרטני ניתן להעלות את הנסיבות הספציפיות שלא ניתן לדון בהן במסגרת פורום אינטרנטי , וגם ללמוד לשפר אופני התקשורת בינכם לבין בתכם.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו