טיפול שהסתבך

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול שהסתבך
    ...
    24/07/2014

    שלום אירית
    אני בת 28 והתחלתי טיפול בעקבות אובדן של מישהו קרוב. אני חייבת לציין שטרם האירוע הטראומטי הייתי בן אדם מלא, מתפקד, שמח ומאושר. הייתי מוקפת בהמוני חברים טובים ועבדתי בעבודה מספקת ומתגמלת, בה הייתי מוערכת מאוד.
    בהתחלה הטיפול סייע לי וחשתי הקלה. לאט לאט "נסחפתי" לתוך הטיפול והוא הפך למוקד של חיי. חייתי מפגישה לפגישה. כל היום חשבתי על הפסיכולוג וחיכיתי לפגישות שלנו.
    נוצר מצב, שהטיפול, במקום שיעזור גרם לי לעצב, השתוקקות אינסופית וריקנות. כאשר הפסיכולוג יצא לחופש נכנסתי למצוקה וחרדות צצו ועלו.
    חשוב לי שוב לציין שטרם הטיפול, לא הייתי בן אדם תלותי. אני ממשפחה טובה ויש לי קשר נהדר עם הורי ואחיי.
    בלב כבד, סיימתי טיפול של שנתיים ומאז אני לא מצליחה להתאושש. בוכה כל היום ומרגישה ריקנות. ירדתי המון במשקל והתרחקתי מכולם. אשמח לשמוע מה דעתך. האם המצב אותו אני מתארת מוכר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שהסתבך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שהסתבך - תגובה

    אירית כהן
    24/07/2014

    שלום לך,
    את מתארת שתי פרידות בחייך שעוררו אצלך קושי רב, קושי להכיל את תהליך-האבל הטבעי הקשור בפרידה. הפרידה הראשונה התרחשה - כך אני מבינה מתיאורך - לפני כשנתיים, בין אם מדובר במוות של אדם קרוב או פרידה מסיבה אחרת ולא מסיבת מוות, בכל אופן זה מצריך התאבלות, ומשום שהתקשית להתמודד עם האבל פנית לטיפול. הפרידה השנייה שאת מתקשה להכיל מתרחשת כיום, פרידה-מהמטפל. עפ"י תיאורך התפתחו סימפטומים המאפיינים דיכאון.
    ניראה אם כן שלא 'סיימת' טיפול, אלא הפסקת את הטיפול לפני שפתרת קושי מרכזי שלך שבגינו פנית לטיפול, הפסקת לפני שהתפתחה אצלך יכולת טובה יותר להתאבל ולהיפרד.

    כיוון שאין בידי כל פרטים עלייך אתייחס לעניין המהותי: הצורך להתמודד עם פרידות ולהכיל את האבל הכרוך בהן נוגע במקומות מוקדמים בהתפתחות. קושי בתחום זה קשור לתפקודים פסיכולוגיים מוקדמים שלא הבשילו, ולכן תהליך הטיפול עשוי להיות ממושך.
    איני יודעת מה כוונתך ב'טיפול שהסתבך'. האם שוחחת עם המטפל שלך על המצב? זה נשמע לי הדבר ההגיוני הראשון לעשות. אולי יש צורך בתיאום-ציפיות טוב יותר ביניכם. אם הפסיכולוג שלך מסכים איתך שמשהו 'הסתבך' אפשר לבקש הערכת-מצב ע"י אבחון פסיכולוגי [זה יכול להיעשות למשל ביוזמת הפסיכולוג שלך ע"י פסיכולוג קליני אחר] או לבקש חוות-דעת נוספת מפסיכולוג אחר.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. כמה הבהרות

    .
    24/07/2014

    הוא אינו חושב שהטיפול הסתבך. הוא חושב שכרגע נכון לי להיות תלויה בו, והוא איפשר את זה. היה זמין לי והכיל אותי.
    הבעיה שאותי זה מפחיד. מרגישה שאיבדתי את עצמי. איבדתי את העצמאות שלי. אני תלויה בו כדי להרגע. כבר לא מצליחה לחשוב בעצמי. אני כבר לא ילדה קטנה. מה קורה לי? אני בן אדם מאוד עצמאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כשהקומוניקציה 'תקועה'..

    אירית כהן
    24/07/2014

    הקומוניקציה ביניכם 'תקועה', אם כן. את מפוחדת עד כדי כך שברחת מהטיפול.. הוא לא מצליח להרגיע פחדייך, אולי לא מבין עוצמתם.
    כשקומוניקציה תקועה יש צורך במתווך מוצלח [מצרך נדיר בימינו, כל העולם מחפש עכשיו אחד כזה..]

    מתוך הצורך הזה בתיווך פנית לכאן. אך אני איני יכולה להיות מתווך הולם. כפי שציינתי בתגובתי הקודמת - איני יודעת עלייך או על הטיפול דבר..
    אם הקומוניקציה תישאר תקועה - הצבעתי בתגובתי הקודמת על 'מתווכים' אפשריים. אבחון פסכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] יכול לעזור להבהיר את הרקע לעוצמת פחדייך ולעזור למטפל בהמשך הטיפול. אבחון כזה נעשה בהזמנה של איש מקצוע.
    לחילופין, את יכולה לפנות לייעוץ בנושא זה, לשיחה או שתיים, לפסיכולוג קליני אחר. בשיחה פרטנית הרבה יותר קל לשאול ולברר פרטים ואולי לסייע.
    בסימפטומים הדיכאוניים ניתן לטפל לזמן מה ולטווח קצר גם ע"י תרופות, אך איני ממליצה שזה יהיה במקום טיפול פסיכולוגי.

    אני מקווה שמשהו מאלה או שילוב שלהם יסייע.
    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ????????

    .
    27/07/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהו פורום מומחים

    אירית כהן
    27/07/2014

    אין זה מקום לדיון חופשי בין הקוראים [יש פורומים שמיועדים לכך..]
    הודעות תימחקנה כשאני סבורה שמובעות 'עצות' שיכול להיות בהן נזק לקוראי הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו