לסמוך על מסגרות חינוכיות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לסמוך על מסגרות חינוכיות
    מאיה
    09/08/2014

    הבת שלי היתה בצהרון וגיליתי שבעלת הצהרון שיקרה לי במספר עניינים שהיו מהותיים מבחינתי (כמות ילדים גדולה מהמוצהר; אוכל מעובד ולא ביתי כמובטח; כמות אנשי צוות נמוכה ועוד), הערתי לה על הדברים האלו והיא נעלבה ואמרה לי שהבת שלי ילדה לא קלה שמרביצה לילדים אחרים והיא מאוד משקיעה בה, ושאני לא רואה את הדברים החיוביים ולא מתרכזת בעיקר. בסופו של דבר זה נגמר בכך שהיא אמרה שהיא לא רוצה שהבת שלי תמשיך בצהרון אצלה.

    אמהות אחרות יותר "משחררות" ממני ומתייחסות לדברים באופן של "take it-or leave it"
    ואני מרגישה שאני פשוט לא הייתי מסוגלת להמשיך עם החוסר אמון הזה.

    הבעיה היא שאת תחושת חוסר האמון שחשתי כלפי בעלת הצהרון כבר חשתי בעבר במסגרות חינוכיות אחרות שילדיי היו בהן, שגם שם שיקרו לי בכל מיני עניינים.

    חבל לי שהדברים מסתיימים ב"לשבור את הכלים" - האם קיימת דרך ללמד את עצמי "לשחרר" או שעלי דווקא ללמד את עצמי לסמוך על תחושותיי והאינטואיציות שלי ולהיות שלמה עם ההחלטה של למצוא מסגרת חינוכית אחרת שתתאים יותר?

    אשמח לשמוע דעתך בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לסמוך על מסגרות חינוכיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסמוך על מסגרות חינוכיות - תגובה

    אירית כהן
    10/08/2014

    שלום שני
    הורים רבים מתקשים במידה זו או אחרת 'לשחרר' את הדבר היקר כל-כך, הילד, להשגחתו ואחריותו של אדם אחר. יש הורים שחווים זאת כמו לידה-פעם-נוספת של הילד. עם זאת, גוננות-יתר אינה בריאה.. הרי לא ניתן ללות את הילד לאורך חייו . הוא ייצטרך לפגוש את העולם, ולהתמודד איתו! [וגם לא נכון להתחיל 'לחנך' את אלו שבידיהם את מפקידה את הילד/ה. ברור שייעלבו!]
    עלייך, אם כן, לבדוק עצמך האם את סובלת מנטייה לגוננות-יתר ביחס לילדייך, ובעצם מתקשה בכל פרידה מהם. עמדתו של ההורה האחר, אבי הילדים, יכולה לעתים לעזור לקבל פרספקטיבה נכונה.
    ואם את סבורה שבאמת יש לך בעייה כזו - קושי להיפרד מילדייך - כדאי שתפני לייעוץ מקצועי, עבור עצמך ובעיקר עבור ילדייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו