אני לא נושמת כרגיל כבר שנה וחצי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אני לא נושמת כרגיל כבר שנה וחצי
    מיטל
    24/08/2014

    במרץ 2013 קבלתי התקף חרדה ומאז אני נושמת לא כמו בן אדם רגיל,אני צריכה לקחת נשימה עמוקה מידי פעם, היתי אצל כמה פסיכיאטריות, הראשונה נתנה לי מרשם של רסיטל 10 מ"ג והעלתה לי ל20 מ"ג אם אני זוכרת טוב ובמקביל לקחתי כדור sos של אלפרוקס, ואז באוגוסט אשתקד פסיכיאטרית אחרת החליפה לי לציפרלקס 10 מ"ג וטופלתי בזה עד מרץ השנה וזה גם לא עזר, ביוני פניתי לפסיכיאטרית שלישית שהיא הגדילה לי את המינון ל20 מ"ג ציפרלקס ועדיין אני לוקחת נשימה עמוקה מידי פעם לפעמים ממש קשה לי לנשום. בהתחלה עשו לי בדיקות גופניות ושללו הכל והגיעו למסקנה שזה נפשי. אשמח לעצה מה ניתן לעשות עוד כי זה נראה לי לא נורמלי מצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא נושמת כרגיל כבר שנה וחצי - תגובה

    אירית כהן
    24/08/2014

    שלום מיטל,
    ייתכן שאת עסוקה מדי בעניין זה של 'איך אני נושמת'.. כחלק ממצב שעדיין לא נירפא, כנראה דיכאון [התקפי חרדה הם לא פעם סימפטום נילווה לדיכאון, גם הטיפול התרופתי שאת מקבלת מתאים לאבחנה זו].
    מה לעשות?
    ייתכן שתתאים לך יותר תרופה אחרת, בעניין זה איני יכולה לייעץ כיוון שאינני רופאה.
    אולם בד"כ הטיפול היעיל לדיכאון הוא טיפול תרופתי משולב בטיפול פסיכולוגי. וכיוון שהמצב נמשך כבר תקופה ארוכה - רצוי לערוך אבחון פסיכודיאגנוסטי, כדי לוודא מהי האבחנה המדוייקת, ולצורך הכוונה למטפלים, הן הפסיכיאטר [התאמת תרופה אחרת] והן לטיפול הפסיכולוגי.
    המלצתי היא אם כן פנייה לפסיכולוג קליני הן לצורך אבחון והן לצורך טיפול. רצוי שפנייה זו תהיה בעצה אחת עם הפסיכיאטר המטפל. לחילופין , הפסיכולוג הקליני אליו תפני ייצור קשר עם הפסיכיאטר המטפל.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אירית , אז

    מיטל
    24/08/2014

    אז מה זה אבחון פסיכודיאגנוסטי ? ללכת לפסיכולוג קליני ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון פסיכו-דיאגנוסטי

    אירית כהן
    24/08/2014

    אבחון פסיכו-דיאגנוסטי - הכוונה לטסטים פסיכולוגיים, נערכים ע"י פסיכולוג קליני.
    אבחון כזה מוזמן ע"י איש מקצוע [למשל, הפסיכיאטר יכול להפנות אותך לפסיכולוג קליני ולבקש אבחון כזה] או בכל אופן להיערך בהחלטה של איש מקצוע [למשל פסיכולוג קליני שאת פונה אליו לטיפול יכול לפני תחילת-טיפול לערוך אבחון כזה... או להפנות אותך לפסיכולוג אחר כדי שיעשה זאת].
    כן, את יכולה לחפש בעצמך פסיכולוג קליני באיזור מגורייך, או לבקש את הפסיכיאטר שיפנה אותך למישהו.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו