מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התמודדות עם ocdדנה25/08/2014
שלום.. הocd התפרץ אצלי בגיל 18. כיום אני בת 22 וחצי.
ההפרעה באה לתקופות ועוזבת לתקופות. חוץ מההורים שלי אף אחד לא יודע עליה ולרוב היא לא ברורה לעין כי הכל מתרחש בתוכי בעקרון.
העניין הוא שאני עצובה. על עצמי אני עצובה, שיש לי את זה. שאני לא כמו בחורה רגילה, אני צריכה להתמודד כל פעם כשזה צץ עם החרדות.
והן מתפתחות לעוד תחומים לאורך השנים. בהתחלה זה היה הפחד חלילה לפגוע בעצמי או באחרים. עכשיו בחודשים האחרונים- סוג של היפוכונדריה. חרדות ממחלות. ממוות. מבדידות. מהתמודדות עם דברים סיוטיים וקשים שעולים לי בדמיון.
אני שמה לב שכל פעם שטוב לי והעולם מחייך אלי, אני אמצא משהו, אני אהיה חייבת למצוא משהו שיהרוס לי. מחשבה טורדנית כלשהי שתחריב אותי ואת היום והלילה שלי.
נדמה שלעולם לא אוכל להיות מאושרת עד הסוף.. אני תמיד אהרוס את זה. איכשהו. מה עושים.. איך בונים חיים ככה? למה דווקא אני נדפקתי עם השיט הזה ולמה התגייסתי לצבא שעורר את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם ocd - תגובה
אירית כהן25/08/2014מי מטפל בך, דנה,? האם האבחנה והטיפול הם ע"י פסיכיאטר בלבד או שפנית גם לאבחון וטיפול ע"י פסיכולוג קליני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
דנה25/08/2014אובחנתי על ידי שני פסיכולוגים שונים, אני נמנעת מטיפול כי אני לא רוצה להתעסק עם נטילת כדורים אני מעדיפה להתמודד עם זה בעצמי אבל לפעמים זה באמת קשה לעבור את הגל של החרדות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלות..
אירית כהן25/08/2014האם נערך לך אבחון פסיכו-דיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] ?
והאם את כיום בטיפול פסיכולוגי - או שגם מזה את נמנעת...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
דנה25/08/2014לא נערך לי אבחון כזה.
אני לא בטיפול פסיכולוגי. כשאני נמצאת בתקופה ממש רעה של חרדות, זה קרה פעמיים, בתבא ולפני חודשיים (הפרש של כמה שנים) אני פונה לפסיכולוג ל2-3 פגישות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתבא=צבא
דנה25/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר אצל בוגרים צעירים
אירית כהן25/08/2014בשלהי גיל-ההתבגרות עלולה לעתים להתפתח הפרעה חריפה, שמעידה בדרך כלל על כך שלמתבגר או הבוגר הצעיר אין עדיין את כל הכלים הפסיכולוגיים והאישיותיים להתמודדות עצמאית. אם זה מטופל בצורה שיטתית - יש סיכוי טוב ש'מעז ייצא מתוק', ומהמשבר יצמח אדם יותר מגובש שיכול ליהנות מחייו.
טיפול שיטתי מתחיל לטעמי באבחון פסיכודיאגנוסטי אצל פסיכולוג קליני, וטיפול פסיכולוגי מסודר ומתמשך. לגבי הצורך בטיפול תרופתי - בזה כדאי להתייעץ בפסיכולוג המטפל, ובתוצאות האבחון. אם הסימפטומים מאוד חריפים יש יתרון להיעזר גם בטיפול תרופתי לזמן מה, בנוסף לטיפול פסיכולוגי. [גם את תחושתך שזה פרץ בגלל הצבא את צריכה לבחון עם הפסיכולוג. אינני מכירה את תולדות המחלה שלך, אומר רק כי הצבא בדרך כלל אינו 'הסיבה' אלא עלול להיות סיטואצית-מבחן קשה מדי עבור מתבגר שלא פתר משימות-התפתחותיות.]
אני מקווה שתחליטי לנקוט בדרך השיטתית.. לא תמיד אנו יכולים 'לבד', לעתים כל אחד מאיתנו נזקק לעזרה.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

