התמודדות עם ocd

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם ocd
    דנה
    25/08/2014

    שלום.. הocd התפרץ אצלי בגיל 18. כיום אני בת 22 וחצי.
    ההפרעה באה לתקופות ועוזבת לתקופות. חוץ מההורים שלי אף אחד לא יודע עליה ולרוב היא לא ברורה לעין כי הכל מתרחש בתוכי בעקרון.
    העניין הוא שאני עצובה. על עצמי אני עצובה, שיש לי את זה. שאני לא כמו בחורה רגילה, אני צריכה להתמודד כל פעם כשזה צץ עם החרדות.
    והן מתפתחות לעוד תחומים לאורך השנים. בהתחלה זה היה הפחד חלילה לפגוע בעצמי או באחרים. עכשיו בחודשים האחרונים- סוג של היפוכונדריה. חרדות ממחלות. ממוות. מבדידות. מהתמודדות עם דברים סיוטיים וקשים שעולים לי בדמיון.
    אני שמה לב שכל פעם שטוב לי והעולם מחייך אלי, אני אמצא משהו, אני אהיה חייבת למצוא משהו שיהרוס לי. מחשבה טורדנית כלשהי שתחריב אותי ואת היום והלילה שלי.
    נדמה שלעולם לא אוכל להיות מאושרת עד הסוף.. אני תמיד אהרוס את זה. איכשהו. מה עושים.. איך בונים חיים ככה? למה דווקא אני נדפקתי עם השיט הזה ולמה התגייסתי לצבא שעורר את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם ocd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם ocd - תגובה

    אירית כהן
    25/08/2014

    מי מטפל בך, דנה,? האם האבחנה והטיפול הם ע"י פסיכיאטר בלבד או שפנית גם לאבחון וטיפול ע"י פסיכולוג קליני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    דנה
    25/08/2014

    אובחנתי על ידי שני פסיכולוגים שונים, אני נמנעת מטיפול כי אני לא רוצה להתעסק עם נטילת כדורים אני מעדיפה להתמודד עם זה בעצמי אבל לפעמים זה באמת קשה לעבור את הגל של החרדות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלות..

    אירית כהן
    25/08/2014

    האם נערך לך אבחון פסיכו-דיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] ?
    והאם את כיום בטיפול פסיכולוגי - או שגם מזה את נמנעת...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    דנה
    25/08/2014

    לא נערך לי אבחון כזה.
    אני לא בטיפול פסיכולוגי. כשאני נמצאת בתקופה ממש רעה של חרדות, זה קרה פעמיים, בתבא ולפני חודשיים (הפרש של כמה שנים) אני פונה לפסיכולוג ל2-3 פגישות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תבא=צבא

    דנה
    25/08/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר אצל בוגרים צעירים

    אירית כהן
    25/08/2014

    בשלהי גיל-ההתבגרות עלולה לעתים להתפתח הפרעה חריפה, שמעידה בדרך כלל על כך שלמתבגר או הבוגר הצעיר אין עדיין את כל הכלים הפסיכולוגיים והאישיותיים להתמודדות עצמאית. אם זה מטופל בצורה שיטתית - יש סיכוי טוב ש'מעז ייצא מתוק', ומהמשבר יצמח אדם יותר מגובש שיכול ליהנות מחייו.

    טיפול שיטתי מתחיל לטעמי באבחון פסיכודיאגנוסטי אצל פסיכולוג קליני, וטיפול פסיכולוגי מסודר ומתמשך. לגבי הצורך בטיפול תרופתי - בזה כדאי להתייעץ בפסיכולוג המטפל, ובתוצאות האבחון. אם הסימפטומים מאוד חריפים יש יתרון להיעזר גם בטיפול תרופתי לזמן מה, בנוסף לטיפול פסיכולוגי. [גם את תחושתך שזה פרץ בגלל הצבא את צריכה לבחון עם הפסיכולוג. אינני מכירה את תולדות המחלה שלך, אומר רק כי הצבא בדרך כלל אינו 'הסיבה' אלא עלול להיות סיטואצית-מבחן קשה מדי עבור מתבגר שלא פתר משימות-התפתחותיות.]

    אני מקווה שתחליטי לנקוט בדרך השיטתית.. לא תמיד אנו יכולים 'לבד', לעתים כל אחד מאיתנו נזקק לעזרה.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו