איך אפשר להמשיך ובעיקר לשכוח?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך אפשר להמשיך ובעיקר לשכוח?
    אמא
    15/09/2014

    היי
    אני אישה בת 43
    סובלת כבר שנים ממצבי רוח ודיכאון שעמיד לתרופות במשך השנים טופלתי אצל אין ספור פסיכולוגים פסיכיאטרים שלא הצליחו לייצב אותי הן מבחינה חשיבתית על העולם והן מבחינת איזון תרופתי .
    הייתי חולת ניקיון הייתי מתעצבנת מקללת צורחת אם משהו לא היה נקי מריבות עם הבעל שלא הוריד לי חלונות מריבות על החגים התפרצויות זעם כלום לא עזר לי כולם אמרו שזה רק הרצון שלי אבל לא יכולתי באמת באמת.
    והנה קרה מהפך בחיי "צוק איתן" הוא גרם לי למהפך כשראיתי חיילים נהרגים כשאני בעצמי השנה אמא ל 3 חיילים כשהתנדבתי למען החיילים הבנתי כמה הכל מתגמד כמה אותה אמא של חייל שנהרג הייתה רוצה להחליף את הצרה שלה בשלי .
    אני לא כועסת על הניקיון מה שאני מספיקה מספיקה אין לי את האובססיה של לפניי החג לקנות הכל חדש לנקות הבית נקי גם ככה אין לי התפרצויות נגמלתי מהכדורים וכשמחשבה לא טובה עולה לי לראש מייד מדמיינת אם המשפחות השכולות אומנם זה גרם לי לשנות חשיבה אבל, כואב לי נורא שכולם ממשיכים בשגרת החיים והמשפחות איך יוכלו לחגוג חג ללא יקיריהן כבר לא מדברים על כלום החיילים הקשר המדהים שהיה לכל עם ישראל האהבה והעזרה שהענקנו אחד לשני , ידי לא נותנת לי לנקות או לחגוג או לכעוס כמו פעם אני מרגישה את הכאב כאילו חלילה חוויתי על בשרי
    אז מצד אחד זה עזר לי ומצד שני נותן לי להכנס לזה יותר מידיי לא קניתי שום דבר חדש קשה לי אפילו לקנות בגד ( זה לא מפריע אבל למה קשה?) יש בי כעס שכולם ממשיכים בשגרה בא לי לחבק את המשפחות לעשות משהו יוצא דופן
    האם כולם מרגישים כך? איך להפריד? ואולי אם אפריד אהיה שוב בדכאו?
    אנא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה דו-קוטבית?

    אירית כהן
    15/09/2014

    שלום לך,
    העיקרון בכל טיפול הוא התמדה. מעברים בין "אין ספור" פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ושינויים תכופים בטיפול התרופתי, לא יכולים באמת לעזור.

    עפ"י תיאורך ההפרעה שלך כרוכה במצב-רוח 'שחור' + נטייה לפעילות רבה, שבד"כ באה לביטוי ברוגזנות וחוסר-סבלנות כלפי הסביבה [וגם ניקיון אובסיבי]. אך אני נוטה לשער שלעתים את גם סובלת מירידה דראסטית בפעילות - זו צורת הדיכאון המוכרת יותר. כלומר, מתקיימת מחזוריות ו'גליות' בפעלתנות שלך.
    בגלל שמצב רוחך לא משתנה - הוא תמיד 'שחור', גם כשאת בפעילות- יתר וגם כשהאנרגיות שלך ירודות - אולי לא נשקלה האפשרות שמדובר בהפרעה דו-קוטבית. האם טופלת ע"י ליתיום?? ה'מחזוריות' הזו אמנם מקשה קצת על הטיפול התרופתי - אך מנסיוני ניתן להגיע לאיזון התרופתי הנכון! [בתנאי שהפסיכיאטר יהיה קצת עיקש, ויסרב לעשות שינוי-בתרופות בכל פעם שאת מאבדת את הסבלנות..]

    תקופת המלחמה, והאובדנים הרבים שחוו משפחות שונות, התאימה למצב הרוח השחור שלך, ובינתיים כחלק מאותה מחזוריות עברת לתקופה של ירידה באנרגיות ובפעילות...
    יש לי שתי עצות: האחת, לחזור לפסיכיאטר המטפל, ולבקשו לשקול מחדש את הטיפול התרופתי [כולל לשקול ליתיום].
    והשנייה - לחזור לטיפול פסיכולוגי, ולהתמיד בו. בשילוב של שניהם אני מקווה שתצליחי להגיע לאיזון, ולהתחבר גם לשמחה שבחיים.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו