אובד עצות ....

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אובד עצות ....
    בני
    16/09/2014

    הבן שלי בן 17 וחצי (לפני גיוס) והוא כל היום רק רוצה לשבת מול המחשב ולהוריד מוסיקה ומשחקים וסרטים וכיוצ"ב ....

    הוא הולך לישון כל ערב מאוחר מאוד אחרי שהוא הוריד קבצים ומילא כוננים ....
    קניתי לו כוננים חיצוניים במאות שקלים, שלא לומר אלפי שקלים, והוא ממשיך להוריד כאילו שזה עניין של חיים ומוות ....

    לפעמים אני רואה שהוא בכלל לא נהנה מזה, מההורדות ומהקבצים, ויש לו אפילו כאבי ראש מזה ולחצים מיותרים, והוא לחוץ כל הזמן להוריד עוד ועוד כמו רכבת שלא מצליחה לעצור.

    ואם חס וחלילה יש תקלה ונמחקים לו קבצים מכונן אחד הוא בדיכאון ...

    השאלות שלי - איך קוראים לבעיה הזאת (השם מאוד חשוב לי כי אני רוצה להרחיב את הידע שלי בנושא) ?
    ממה היא נובעת ומה גורם לה ? איך כדאי לטפל בה ?

    אני אודה מאוד על העזרה בנושא וכל תגובה תתקבל בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובד עצות ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובד עצות .... - תגובה

    אירית כהן
    17/09/2014

    שלום בני,
    איני יודעת מה בדיוק הבעייה של בנך - וכיצד לתייג אותו, כפי שאתה מבקש.
    אני מבינה שבנך כרגע ללא מסגרת, החופש הגדול מתמשך לו הרבה זמן, חלק מחבריו מן הסתם כבר התגייסו - ואולי הוא לא רק ממלא כוננים אלא בעיקר מנסה למלא זמן ריק. כתוצאה ממצב זה ייתכן שהוא באמת מדוכדך, בלי כל קשר למחשב ולכוננים.

    במקום לחפש תגיות כדי לקרוא מאמרים אודות בנך - אולי תנסה לדבר איתו, ולברר ישירות איתו מה עובר עליו? ואילו חומרים בדיוק הוא ממלא בכוננים, מדוע זה כ"כ חשוב לו?
    בנוסף, אם אתה מתנגד לפעילות-הכוננים האינטנסיבית שלו - מדוע אתה מממן אותה?? הצע לו שימצא עבודה זמנית כלשהי [כפי שעושים רבים מבני גילו לפני הגיוס] כך שיוכל להבא לממן בעצמו את הכוננים.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתשובה

    בני
    19/09/2014

    גם כשהייתה לו מסגרת בביה"ס הדבר היה אותו דבר .... שום דבר לא השתנה רק שאז היה ביה"ס ובאמת זה "הפריע" לאובססיה שלו, לצערו הרב ....

    בסוף היום היה חוזר הביתה והיה עסוק רק עם המחשב כאילו שזה סמים...

    מוזיקה ומשחקים וסרטים וסדרות .... ורק עוד ועוד.

    אני לא יודע איזה מין דבר זה.

    אם אני לא אקנה כוננים אני לא יודע מה הוא יעשה ... יהיה מדוכא ? יגנוב ?

    מה אני צריך את זה ?

    אם אתם יכולים לפחות להגיד לי מה מתחולל אצלו בראש, שאני אבין מאיפה זה בא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מבטא הסימפטום?

    אירית כהן
    20/09/2014

    אתה נשמע כועס, בני. אולי מרוב תסכול על שאינך מצליח להבין מה עובר על בנך, וגם אינך מצליח לשנות התנהלותו . ובנוסף כועס גם על הכסף הרב שלדבריך מושקע בהתרצות , או כניעה שלך, לתביעות בנך.
    אין לי 'תגית' עבורך.. למה הדבר דומה? כאילו התקשרת בטלפון לרופא, "לילד יש חום גבוה..." וביקשת.. נכון יותר, תבעת בבהילות את שם המחלה! הרופא יאמר לך שוהוא רוצה לראות את הילד..

    העיסוק של בנך באינטרנט ובמילוי-כוננים הוא במידת-מה אופנה של בני גילו. אך אם במקרה של בנך זה נעשה במאסיביות רבה, עד כדי כך שפוגע, למשל, בחיי החברה שלו - זהו סימפטום, כמו חום גבוה.. שיכול לנבוע מסיבות שונות - ואותן צריך לברר איש מקצוע.
    איני יודעת על מה מבוסס החשש שלך שהוא יגנוב או ייכנס לדיכאון אם ימנעו ממנו מה שהוא דורש [במקרה זה כוננים.. אולי יש עוד דברים] . האם גנב בעבר? היה בדיכאון? הפריח איומים כלשהם?
    גם אם לא - עדיין אני מתרשמת מקושי בתקשורת ביניכם, אולי גם מצוקה של הנער, וממליצה להיוועץ באופן פרטני באיש מקצוע כגון פסיכולוג.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו