התמודדות עם מכשפות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם מכשפות
    מאיה
    28/09/2014

    שלום ושנה טובה, סליחה מראש על כל המלל :(
    אני אם לבת 6.8, שהחלה השנה ללמוד בכיתה א'. בתי ילדה חכמה,בוגרת בנפשה, יפה, עצמאית, דעתנית, שאוהבת לעזור. מגיל קטן, אפילו 3, היה איזה שהוא קושי חברתי שלא הצלחנו ממש להבינו עד היום. (גם לא לאחר ייעוץ פסיכולוגי אבל לא אכנס לכל הסוגיה רק בקצרה לצורך רקע לסוגיה הספציפית). בתי מעולם לא היתה מסוג הילדים שרואים ילדים וזורמים בקלות, שרואים חבר ומיד מושיטים לו יד, שרואים ילדים משחקים ומצטרפים בשמחה. אצלה הדברים נוקשים יותר. היא לא מתמסרת. היא בוחנת. היא בוחרת חברות "בפינצטה" (כשהייתה בת 3 בחרה בילד אחד בלבד מכל הגן כחבר, ולא הסכימה להיענות לאף חיזור מצד אף ילדה אחרת בגן, כשהיתה בגן טרום חובה- התחברה יותר לבנים ו/או לבנות הבוגרות של הגן, גילאי חובה, ולא הסכימה לזרום עם אף ילדה בת גילה. יצוין כי בשני המקרים- ההיענות לא היתה הדדית- כלומר נענו לה אבל לא לחלוטין. החבר העדיף חברת בנים ובנות החובה היו חברות בנות גילן שחברתן היתה מועדפת עליהן מאשר חברתה של בתי שהיתה צעירה מהן). בגן חובה- הסכימה לחברות בודדות ולא התחברה לקבוצה גדולה של בנות שלמדו עמה גם בשנה קודמת. כששוחחתי על כך עם הגננת ענתה לי הנ"ל כי היא מבינה את הריחוק שלה מקבוצת הבנות הנ"ל ונימקה כי הן "חבורת מכשפות" ובתי יודעת היטב מדוע היא מתרחקת. קבוצת הבנות הנל שובצה השנה בכיתה אחרת ועושה רושם שבתי פורחת. היא התחברה עם ילדה אחת בעיקר שהיתה איתה גם בגן. הבעיה: בכיתה (ואתמול נוכחתי שאפשר לפגוש בנות כאלה בכל סיטואציה) יש שתי בנות שהן ממש מכשפות רעות. מאלו שעושות חרם, מנדות, מגלות סודות. שמן הולך לפניהן אגב בקרב האמהות. אני הזהרתי את בתי שלא להתקרב אליהן והסברתי מדוע (אמרתי שהן רעות). בתי, כמו גם בנות נוספות, סבלה מהן לא פעם (אמרו לה -לא מרשות לך לשחק איתנו ואפילו אחת מהן נתנה לה סטירה בפנים (!) ) אבל אתמול ראיתי שיש בנות כאלה בכל מקום ואני לא יודעת איך ללמד את בתי לשרוד בגונגל המכשפות. אלו כלים לתת לה. אתמול, היינו בטיול שבת ובתי הייתה עם החברה הטובה שלה (שהיא ילדה נגררת ולא עומדת לצדה בשעת הצורך) ובת של אחד החברים תפסה את החברה ואמרה לה - את איתי, תשבי לידי, תשחקי איתי- תוך שהיא ממדרת את בתי. המכשפה הזו גררה את החברה ושתיהן צחקו על הבת שלי ולא שיתפו אותה במשחק ובתי נפגעה ונעלבה. אני נותרתי חסרת אונים. לא ידעתי איך להנחות אותה- להילחם על מקומה עם החברה? לא רוצה שתתחנן בשביל אף אחת מצד שני- פגעו בה. מה עושים? אשמח לעזרה. תודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם מכשפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו המכשפה הרעה או הטובה?

    אירית כהן
    28/09/2014

    שלום מאיה,
    צר לי לשמוע שמועסקת במשרד החינוך גננת עם השקפות והבנה 'פסיכולוגית' ששיכות למאות קודמות.
    תחרות על מקום בקבוצה קיימת בכל גיל, ותוקפנות קיימת אצל כל אדם! מטרת החינוך היא ללמד את הילד לרסן את תוקפנותו, ואם ילדה מרימה יד יש לטפל בכך באופן ממוקד, בוודאי לא לעבור על כך בשתיקה.. אך מכאן להגיע למסקנה שיש 'טובים' ו'רעים'?? בהשראתה של אותה גננת את ממלאת ראשה של בתך ברעיונות עיוועים, מגבירה את חרדותיה [מפני 'הרעים' - לך תדע מי הם..]. בוודאי אינך מכינה אותה להיות מסוגלת להתמודדות בקבוצה ולהתחברות עם בני גילה.

    עפ"י תיאורך יש לבתך חולשה בתחום ההתחברות, קושי בהבנת קודים חברתיים וקושי להגדיר מקומה בקבוצת-הגיל. הסיבות לקשייה יכולות להיות שונות - מבעייה מולדת נוירולוגית.. קושי על רקע משפחתי או אחר.. תהליכי בשלות איטיים.. ועוד.
    לא היה לדעתי נבון לזנוח את הייעוץ הפסיכולוגי לפני שביררתם את הסיבה לקשיים, בהחלט יש להמשיך בבירור אצל גורם מקצועי, ולטפל בקשיים אלו! [ייתכן שיש מקום לערוך אבחון רב תחומי, התייעצי עם הפסיכולוג שטיפל בה].

    כל טוב,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה ושאלה קצרה

    מאיה
    28/09/2014

    ראשית, שוב תודה על התגובה.
    הבנתי מתשובתך שאני עושה טעות אבל לא הנחית אותי איך לתקן את הטעות :(
    ילדתי אינה תוקפנית ואין לי צורך לחנך בעניין זה.
    אני רוצה לנתק את השאלה שלי מהרקע שעליו סיפרתי- ולקבל מענה לשאלה כללית שבעצם עמה מתמודדים כל הילדים- איך אפשר להנחות ילדה להתמודד מול תוקפנות של אחרות (ואני פחות מדברת על אלימות אלא יותר על רשעות, שאי אפשר להתעלם מזה שהיא קיימת אצל חלק מהילדים ובעיקר אצל בנות), מהי תגובה נכונה להתמודדות נכונה בסיטואציות אותן תיארתי בשאלה (למשל כשילדה אחרת ממדרת את בתי, צוחקת עליה וכיו"ב. (חוץ מלפנות למורה).
    אגב, הסיבה שאמרתי לבתי שילדה מסוימת מתנהגת ברשעות וכדאי להתרחק ממנה -היתה כמידע שיכול להקל עליה במובן הזה שהבעיה אצל הילדה ושכולן מתמודדות עם הרוע של הילדה הבעייתית והרוע שלה אינו מכוון דווקא אליה.
    לגבי הגננת- אני דווקא לא מאלה שדגלו בשיטות החינוך שלה או שנמנו על אוהדיה (שהיו מעטים אגב) אבל במקרה הזה דווקא הערכתי את הכנות שלה
    תודה רבה רבה !מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההשקפות שלך מסוכנות

    אירית כהן
    28/09/2014

    'בנות יותר מרושעות מבנים' ?? "ג'ונגל מכשפות"?? בתקופות חשוכות בהיסטוריה קראו לנשים מכשפות והעלו אותן על המוקד. אולי תלמדי קצת היסטוריה..

    ובכל אופן, מאיה, אינני עוסקת כאן ב'הנחיה'. היעוץ בפורום הוא ראשוני ואינו במקום התייעצות פרטנית אצל איש מקצוע.
    ובייעוץ הראשוני - אם תקראי שוב בעיון מה שכתבתי - עצתי מאוד ברורה: יש להשלים את הבירור לגבי מקור קשייה של בתך, ובמסגרת זו הצעתי לשקול לערוך לה אבחון רב-תחומי. עפ"י תיאורך אני מתרשמת שיש לה חולשה בתחום החברתי, בקריאת קודים חברתיים, בהבנת סיטואציות חברתיות ובין-אישיות . תיתכנה סיבות שונות לחולשה זו, ויש לבררן. אז גם ניתן יהיה לדעת כיצד לעזור לה. [הטעות שלך הייתה לזנוח את הייעוץ הפסיכולוגי לפני שביררתם לעומק את מקור קשייה, ותיקון הטעות יהיה לחזור לאיש מקצוע - פסיכולוג, לא הגננת!!].
    בנוסף אתם, ההורים, תוכלו במסגרת אותו בירור וטיפול מקצועי לקבל גם הנחיה או הדרכת הורים.

    בהצלחה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי תלמדי קצת היסטוריה?

    מאיה
    29/09/2014

    אירית, עם כל הכבוד, לא זו התשובה שחשבתי שאקבל.
    את תוקפת אותי על כל מילה ומילה ואני בטוחה שאת יודעת למה התכוונתי כשהשתמשתי במילה "מכשפות". בטח לא התכוונתי לאלה שמגיעות ממקום למקום על מטאטא.
    אנשים שפונים אליך במסגרת פורום, נחשפים בפניך ובפני עשרות אלפי קוראים בשביל לקבל מענה ראשוני. לא רק שלא קיבלתי אלא שמצאת לנכון גם לתקוף ולהעליב.
    את בטח תופתעי אבל היסטוריה אני יודעת וטיפשה אני לא.
    ואם בלימודים עסקינן- לא למדת בלימודי הפסיכולוגיה שפסיכולוג שהוא לא אמפתי הוא לא פסיכולוג טוב?
    שתהיה לך שנה טובה וגמר חתימה טובה ותודה שהקדשת לי מזמנך בכל אופן.
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי תלמדי קצת היסטוריה? - תגובה

    אירית כהן
    29/09/2014

    צודקת, מאיה. הערה זו מיותרת, ואני לוקחת אותה חזרה. וכפי שאת יודעת, גם הנשים שהועלו על מוקד לא רכבו על מטאטאים, אלה היו נשים רגילות.

    אני מקווה שתיעזרי בשאר דברי כדי לסייע לקשיים של בתך.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה לך ובהחלט אעזר בתשובותייך

    מאיה
    29/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו