אמא חרדתית מאוד

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אמא חרדתית מאוד
    רוית
    12/02/2015

    שלום,
    יש לי פעוטה בת שנתיים ותשע ואני נורא חרדה
    אני חוששת כל הזמן שאני לא עושה דברים איתה כמו שצריך
    למשל:צחצוח שיניים,בגיל הזה קצת קשה לצחצח שיניים ואני פוחדת שאני לא מצחצחת טוב[
    אני כל הזמן חוששת שהיא רצה בבית כי היא נתקלת בדברים ומקבלת מכה,אני נזהרת אבל זה קורה,קיבלה לפני שלושה חודשים מכה ממזנון של טלויזיה ועד היום יש לה סימן
    נורא פוחדת כשהיא רצה בבית.
    ובגדול אני חרדתית לה,ביוחד עם הצחצוח שיניים,שאני לא אפגע בחנייכים שלה כי הם עדינות וממש קשה לצחצח
    מה לעשות?
    מחכה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא חרדתית מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא חרדתית מאוד - תגובה

    נטע אדלר
    12/02/2015

    שלום רומי,
    חרדה היא תחושה אימננטית בהורות ומקבלת פנים שונות לאורך ההתבגרות של הילדים. כעת ביתך פעוטה ואת חרדה לצחצוח השיניים ולהשתובבות שלה בבית, כשהיא תגדל ותהיה אחראית בעצמה לצחצוח השיניים, דאגות חדשות יחליפו את אלו העכשוויות. אני לא מנסה לייאש אותך, חלילה, אלא דווקא לומר: זה טבעי ונורמלי שאת חרדה לה. זה אומר שאת מחוברת לאמהות, אוהבת את ביתך ודואגת לשלומה.
    החרדה מטרידה כשהיא הופכת למוגזמת ונדמה לי שעל כך את מצביעה בדברייך.
    אני רוצה להחזיר אותך למשפט שכתבת את ושהוא משפט מפתח בעיניי בגידול ילדים (ובכלל בהתנהלות בחיים, מלאי האתגרים והסיכונים): "אני נזהרת, אבל זה קורה".
    את תעשי כמיטב יכולתך להרחיקה ממקורות סכנה, להגן עליה ובכל זאת - פה ושם, היא תתקל בדברים ותקבל מכות. אין ביכולתך וגם לא רצוי, שתגני עליה עד כדי כך שתגבילי את חופש הפעולה שלה לחקור את העולם, להתנסות וגם ליפול. זה חלק מלגדול. זה חלק מלחיות.
    אני לא יודעת למה "נתפסת" דווקא לצחצוח השיניים, אבל נסי ללמוד ממנו אל הכלל. את תשתמשי במברשת רכה וקטנה, תשתדלי לצחצח את שיניה בעדינות, (את יכולה להתחיל בחתיכת גזה ולתת לקטנה לנסות, בעזרתך, לשפשף את השיניים) יחד עם האפשרות שלא צחצחת באופן מושלם. אז תוכלי לחזור ולהגיד לעצמך ולהשתדל לקבל את העובדה ש: "אני נזהרת, עושה כמיטב יכולתי - אבל (פה ושם) זה קורה". וזה בסדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו