הפרעת אישיות גבולית

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אישיות גבולית
    אמה
    15/03/2015

    אהלן, שמי אמה, בת 21 ואובחנתי כסובלת מהפרעת אישיות גבולית ע"י פסיכיאטר במהלך השירות בצבא. מאז נפגשתי עם שלושה פסיכיאטרים נוספים. שניים מהם אישרו שאני סובלת מהפרעה זו בעוד השלישי טען שאני לא סובלת משום הפרעת אישיות.
    אני בטוחה שיש לי בעיה אני פשוט לא בטוחה שזו רק הפרעת אישיות גבולית. אני חושבת שאני סובלת מדיכאון(המחלה עצמה, לא כביטוי). אבל הפסיכיאטר לא מסכים איתי.
    אני קמה בבוקר ומרגישה מועקה, עצב, חרדה, לחץ בחזה- מן הרגשת שיגעון ברמה שבא לי למרוט את השערות מראשי בגלל שאני מרגישה שהלב שלי עוד שנייה מתפוצץ כי אני מרגישה עצבות תהומית ושאר הדברים שהזכרתי. כל אלו באופן קבוע בבקרים. במהלך היום אני חווה את ההרגשה הזאת מס' פעמים. בין לבין ההרגשה הזו אני מרגישה בדידות גדולה ועצבות. מדי פעם אני בסדר. כלומר לא עצובה ולא מאושרת. אבל זה לפרקים קצרים. ישנם ימים בהם יש רגעים שאני פתאום נורא מאושרת ואני מתכננת לעשות דברים שלא יוצאים לפועל כמובן, כי הרגשות משתנים תוך שנייה משום סיבה שאני יכולה להצביע עליה. הדברים שאני מתכננת לעשות זה להתחיל לעבוד(בין היתר) כי אני לא עובדת ואני ממש רוצה אבל יש לי הרבה חרדות מול מסגרות ופעולות פשוטות בעבודה. נוסף לחרדות קשה לי לתפקד תחת הדיכאון שפוקד אותי.
    בגדול אני בן אדם מאוד חברותי ואוהב לצאת ובן אדם שמח באישיותו המקורית, אך אני מרגישה שאישיות שלי נעלמת אל מול כל הרגשות שפוקדים אותי, הם מקהים את האישיות ואני כבר לא אני באיזה שהוא מובן. בהתחלה כאשר אבחנו אותי כסובלת מהפרעת אישיות גבולית , התאמתי מאוד לסימפטומים כי על אף חוסר תפקודי הייתי יוצאת בלי בעיה ובכיף לבלות בערבים. היום המצב שונה. אני לא מסוגלת לצאת מהבית. רק לחשוב על לצאת מהבית מכניס אותי לעצב גדול ואף לחרדות. אני מסתגרת בחדר צופה בסדרות. לעתים מאוד מאוד נדירות בעקבות הבדידות והעצב והרגשת השיגעון שמלווה לזה אני חותכת את עצמי. אני לוקחת ציפרלקס כבר כחודש אבל אני לא מרגישה שזה משפיע. לפני כן לקחתי סרוקסט וגם לא השפיע עלי. אולי פעם אחת בתוך כל החודש שנטלתי את התרופה. על אף שאני לא בטוחה מה אני אמורה להרגיש.
    מה לעשות? האם אני חולה בדיכאון? האם יש לי מאניה דיפרסיה? או זה באמת רק הפרעת אישיות גבולית? מה יש לי? ואיך מטפלים בזה? אני רוצה כ"כ להרגיש מאושרת באמת מהלב. או לפחות לא להרגיש עצובה . פשוט להיות נורמלית... שחכתי ההרגשה לא לחשוב על זה שאתה עצוב כל הזמן. אני לא רואה טעם לגשת לפסיכיאטר שוב.. כי הוא לא ניראה לי ישנה את דעתו. הוא טוען שיש לי הפרעת אישיות גבולית.
    עזרה ! בבקשה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אישיות גבולית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נ.ב

    אמה
    15/03/2015

    ישנם עוד כמה דברים שלא הזכרתי. למשל שאני אוכלת רק ארוחה אחת ביום והיא ממש קטנה. כי אני פשוט לא מרגישה רעבה. עברתי חיים לא פשוטים( אם יש צורך להרחיב, בכיף). בקיצור אם יש עוד דברים שתירצו לדעת. תשאלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי?

    אמה
    16/03/2015

    )=
    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי? - תגובה

    נטע אדלר
    17/03/2015

    הנה, הגעתי אלייך (-:
    אני עונה לפי סדר שליחת ההודעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דולגתי?

    אמה
    17/03/2015

    ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אישיות גבולית - תגובה

    נטע אדלר
    17/03/2015

    שלום אמה,
    את מתארת קשיים רגשיים שמקשים עלייך לחיות את החיים במלואם ובאופן מספק ונשמע לי שהחיפוש הממושך אחרי אבחנה, הוא ניסיון אמיתי וכן שלך, להבין ולפתור את המצוקות. העניין הוא, אמה, שאבחנה בסה"כ נותנת שם, "כותרת" למצוקה ולא מטפלת בה. לפעמים אנשי מקצוע שונים חלוקים ביניהם בקשר לאבחנה. זה קורה (כי להבין אנשים זה לא מדע מדויק...) ולדעתי זה לא מאוד משנה לגבייך. מה שחשוב הוא לגשת, כמובן, לטיפול פסיכולוגי אינטנסיבי.
    אני מציעה לך בחום לשקול פנייה לטיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT).
    זהו טיפול אינטגרטיבי, כלומר, טיפול שנשען על מספר מרכיבים חשובים: קשר טיפולי משמעותי ותומך, שיחות בהן יהיה שיתוף בחוויות מחייך וניסיון להבנה של הסימפטומים על רקע החיים האישיים שלך וגם למידה של מיומנויות שעוזרות להתמודד עם מצבים של דיכאון, חרדה ובעיות חיים נוספות.
    יש תקווה. מקווה שתרגישי בה בקרוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה נטע!

    אמה
    18/03/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו