בעיית הסמקה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיית הסמקה
    רוית
    07/05/2015

    שלום
    אני בת 34 (אמא)
    ויש לי בעיה אני כל הזמן כשאני מדברת עם אנשים אני נבוכה ומסמיקה,גם כשאני מקבלת מחמאות,אני שונאת את זה שאני מסמיקה אבל אין לי שליטה על זה,זה ממש לא נעים לי
    מה ניתן לעשות כדי להתגבר על זה?

    מחכה לתשובה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית הסמקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית הסמקה - תגובה

    נטע אדלר
    03/07/2015

    שלום נעמה,
    ההסמקה היא תגובה פיזיולוגית טבעית הנוצרת כתוצאה ממבוכה\מהתרגשות, א"א לשלוט בה ישירות וקשה להסוות אותה (במילותייך: "להתגבר עליה"). באופן פרדוכסלי, הדרך להתמודד איתה, היא להיות מוכנים לקבל אותה ודווקא אז, הסיכוי שתסמיקי בצורה בולטת - יפחת.
    העצה שלי היא פשוטה לכאורה, אך היישום אינו פשוט וקשור ביכולת ובמוכנות להגמיש את צורת המחשבה הקטסטרופלית - כלומר את האופן בו את מתייחסת להסמקה ולהשלכות שלה בעינייך, באינטראקציות חברתיות.
    אם העניין מציק לך מאוד ובמיוחד אם מצטרפים אליו עוד קשיים או פחדים הקשורים בניהול קשרים חברתיים, אני ממליצה להיעזר בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

    התנצלותי על העיכוב הרב בשליחת התשובה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו