סובלת מאימפולסיביות וביקורתיות יתר

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • סובלת מאימפולסיביות וביקורתיות יתר
    שי
    17/05/2015

    שלום, יש לי בעיה – אני סובלת מאימפולסיביות, אגרסיות ומביקורתיות גבוהה.
    בשנה-שנתיים האחרונות התנהגתי בצורה מרושעת כלפי אנשים זרים (בעיקר נותני שירות למיניהם), בין היתר בצורה של קללות והכל בדחף של רגע. הנושא לא מאפיין אותי ואני לא אדם מרושע מטבעי. אני לא יודעת מהיכן זה נובע. ניסיתי לחשוב ולנסות להשתלט על עצמי ולא להתנהג בצורה כזו תוך מחשבה תחילה, אך אני לא מצליחה.
    בנוסף, אני ביקורתית בצורה לא רציונלית כלפי האנשים הקרובים ביותר אליי וחייבת ש"הכל יהיה מושלם". כשמשהו לא מתנהל כפי שאני חושבת שצריך להתנהל, אני לא מצליחה "להחליק", אלא מעירה ומעכירה את היחסים שלי עם הסובבים אותי.
    חסרה לי שלוות הנפש ואני מרגישה אגרסיות ותסכולים.
    איך מתחילים? מה עושים? איזה טיפול מתאים לי?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מאימפולסיביות וביקורתיות יתר - תגובה

    נטע אדלר
    03/07/2015

    שלום שי,
    אני מחזקת אותך על הפנייה ועל ההכרה והמוכנות להיעזר בטיפול.
    כעסים וגם ביקורתיות במידה, הם נחוצים ויעילים, אך כאשר הם מוגזמים, לא פרופורציונליים, קיצוניים, הם עלולים להזיק ולחרב קשרים חברתיים. את שמה לב לזה ומודעות עצמית היא צעד ראשון וחשוב מעין כמוהו בפנייה לטיפול ובדרך לשינוי. זה אומר שאת מוכנה לקחת אחריות על חייך. לא קל "להתבונן במראה" ולהכיר בקשיים. ההכרה מביאה איתה כאב. על כך שאת מוכנה, בצעד אמיץ להתבונן ולרצות בשינוי - מגיעה לך הערכה רבה.
    הנטייה שלי היא להמליץ לך על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, שיעסוק באופן ישיר בחקירה ובהבנה של המחשבות הביקורתיות, בהשלכות הרגשיות שלהן ויעניק לך כלים לשינוי הן באופן המחשבה והן באופן ביטוי הכעסים. זו אינה דרך קלה ללכת בה, אך אומץ ליבך והמוטיבציה שלך לשינוי יעמדו לצידך.
    בהצלחה!

    התנצלותי על העיכוב הרב בשליחת המענה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו