מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ניתוק מן החברים מהעברורד13/07/2015
בתי ,34 חלתה לפני 4 שנים. חיידק פגע במערכת העצבים המרכזית. היא לא יכלה ללכת ,לא לאכול ולא לדבר. היא אושפזה בבית חולים שיקומי במשך 9 חודשים.
ואחר כך המשיכה בשיקום עוד שנה וחצי.
חל שיפור ניכר במצבה. היא חזרה לדבר ,לאכול וללכת בעזרת קביים.
יש לציין שלפני שחלתה עבדה ולמדה . יש לה תואר שני במנהל עסקים.
מצבה עדיין לא מאפשר לה לעבוד. תעסוקתה העיקרית כעת היא ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. היא מצליחה מאוד בלימודים.
לאחרונה החליטה להתנתק מכל חבריה מן העבר. היא טוענת שהעבר לא היה טוב
והיא רוצה להתחיל חיים חדשים ולהכיר חברים חדשים.
האם יש מקום לדאגה? האם יש צורך בטיפול פסיכולוגי? ברצוני לציין בשיקום היה גם טיפול פסיכולוגי. בתודה אמא מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
דרור15/07/2015שלום ורד,
מכירה את הביטוי "The Devil is in the detail"?
גם פה, לפי דעתי העיקר הוא מסביב למה שאת מתארת.
אין אנו יודעים מה הסיבה פה לניתוק מהחברים. יכול להיות שהיא מאוכזבת מכך שהיא חשבה על חבריה בצורה אחת, אבל מעשית הם התנהגו בצורה אחרת בעת הצורך. למשל, לא תמכו בה כאשר הזדקקה לכך, כיוון שהיא טוענת שהעבר לא היה טוב. וזו היא לא סיבה יחידה שיכולה להיות פה.
נקודה מאוד פוזיטיבית לאומת זאת, לפי דעתי, היא לא בחורה טיפשה ויש לה הבנה מה היא רוצה(חברים חדשים) וככל הנראה, עכשיו היא יודעת מה התכונות אותם היא רוצה לראות בחברים החדשים שלה.
אבל שוב, לא ניתן לדעת לנו בוודאות, כי אין מספיק פרטים על העניין. כדי שיהיו פרטים, לפי דעתי, יש צורך לדבר איתה. יכול להיות שהיא לא זקוקה לשום טיפול חיצוני מלבד התמיכה של הקרובים. אבל לא תמיד ניתן לעשות זאת(לשוחח), בעיקר בין הורה לילד.
לא מובן גם כיצד בתך מגיבה בכלל לטיפול פסיכולוגי.
ועוד משהו. מדוע שלא תדברי עם אותו פסיכולוג שהיה בזמן השיקום? כמובן אם זה לא היה לפני הרבה זמן.
אני לא פסיכולוג, כך שתקבלי את תגובתי בצורה הנכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוק מן החברים מהעבר - תגובה
נטע אדלר21/08/2015שלום ורד,
את מתארת במספר שורות, ארבע שנים של תהפוכות איומות בחייה של ביתך וודאי גם בחייך. אני יכולה רק לדמיין את הקשיים שהתמודדת איתם בתור אמא, את הדאגה לביתך במישור הגופני, הרפואי והתפקודי. לאחר השיקום הגופני הקשה, מתפנה ביתך לעשות שיקום נפשי. היא חזרה ללמוד ומפתחת עצמה קוגניטיבית ובמקביל, מקבלת החלטות לגבי חייה החברתיים. כאמא, הדאגה לבריאותה, מפנה עתה מקום לדאגה לנפשה ולקשריה החברתיים.
אני מצטרפת לתשובתו היפה של דרור, שכתב על המורכבות האפשרית מאחורי ההחלטה של בתך לזנוח קשרים מן העבר. אני מצטרפת גם להצעתו לשוחח עם בתך ולבדוק *איתה* בעדינות אם תרצה להמשיך ולהיעזר בטיפול פסיכולוגי, כדי להתלבט בו בסוגיות המעסיקות אותה, כמו יחסים עם חברים ועם בני משפחה.
יחד עם זאת, בתך היא אדם בוגר. הטיפול הפסיכולוגי הוא מקום אישי משלה ולא כדאי שתהיי מעורבת בו, או בטיפול הקודם, בשום דרך.
כאשה צעירה שחוותה אובדן קשה כל כך של העצמאות שלה, בתך קונה את העצמאות שלה כעת, גם דרך החלטות שמקבלת על עצמה. היא יכולה ומסוגלת לעשות זאת עכשיו, לכן, גם אם יש לצעד שלה צדדים נוספים, (הקשורים - אולי בחרדה, אולי בכעס, אולי דווקא בהשלמה) העצמאות שלה היא דבר שחיוני לטפח אותו כעת, מתוך איזון עדין שבין דאגה אימהית וסיוע לה, לבין שחרור ועידוד לבחירות עצמאיות, תוך מתן מרחב לבחור בו את בחירותיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
ורד21/08/2015לנטע שלום!
אני מודה לך על התשובה המרגיעה ,עד כמה שזה יכול להרגיע אמא אוהבת ודואגת למצבה הפיזי והנפשי ובקשר לעתידה של בתי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת צריכה להגיד תודה לדרור
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלק תודות
שירי21/08/2015במקום שאת תהיי רגישה לבת שלך. את מחפשת תשובות במקום אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין לך מה להודות לנטע
שירי21/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתדאגי דהבת שלך תתחתן
שירי27/08/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

