מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחדים וחרדותשני06/10/2015
הי הייתי רוצה לדעת חוות דעת שלך
אני בת 24 אמא לשלושה תינוקות
מאז המלחמה האחרונה ניכנסתי לפחדים וחרדות במלחמה הייתי בהריון תאומים בסיכון ופשוט נכנס בי פחד וחרדה שאני מפחדת על הילדים שלי אני מפחדת שיקרה יותר גרוע
הפחד והחששות נכנסו בי לאט לאט אני מפחדת לצאת בחוץ אני פוחדת על החיים של הילדים שלי אני רואה מה קורה בירושלים והפחד והחרדות מתחזקים עכשיו אני בבית מובטלת ופשוט חושש לצאת בחוץ
אני חוששת שאם אני יצא בחוץ וחס ושלום יקרה משהו איך אני יציל את שלושת התינוקות שלי
אני בנאדם שאוהבת לצאת בחוץ לטייל וברגע שהחשש התגבר עם הפחד אני מסתגרת בבית עם הילדים אני אף פעם לא הייתי ככה ואני לא יודעת מה לעשות עם הפחד והחרדה הזאת מה עושים במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים וחרדות - תגובה
יאיר לוי08/10/2015
היי שני,
קודם כל, חשוב לי שתדעי שהפחדים שלך טבעיים מאד, הם בהחלט מתאימים למצב שהיית צריכה להתמודד איתו. רוב האנשים פוחדים בזמן מלחמה. את גם מספרת שהיית באותו הזמן גם בהריון עם תאומים בסיכון, אז אני מתאר לעצמי שרמת הפחד והחרדה שלך בתקופה הזו הייתה פי כמה וכמה. נשמע שהיית צריכה להתמודד עם הרבה גורמי לחץ במקביל ושזו הייתה תקופה מאד קשה עבורך.
זה גם טבעי מאד שכאמא לשלושה ילדים קטנים, רמת הדאגה והחרדה שלך גוברת, לאור המצב הביטחוני היום.
לצד רמת החרדה הגבוהה שלך שני, את מתארת גם שאת יותר נמנעת ומסתגרת בבית (שזו תגובה שכיחה ומוכרת לחרדה), כלומר, החרדה כבר גמרה לשינוי משמעותי בהתנהגות שלך ובעצם פוגעת כבר בתפקוד היומיומי שלך.
חשוב לי שתדעי שהמצב לא חייב להישאר ככה, אלא אפשר לטפל בהתנהגות וברמת החרדה שאת מתארת. אני יכול להציע לך לפנות לטיפול פסיכולוגי יותר ממושך, רחב ומעמיק, אשר נקרא גם טיפול דינמי, או לטיפול יותר קצר מועד וממוקד, שנקרא CBT. שני סוגי הטיפולים יכולים לסייע לך. את יכולה גם להתעניין ולקרוא עליהם באינטרנט.
בהצלחה בכל מה שתבחרי שני,
אני מקווה שתדעי ימים שלווים יותר בקרוב.
יאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

