האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעים
    מישהי
    16/10/2015

    שלום,
    אתמול הייתה לי סיטואציה לא נעימה, וכשחזרתי הבייתה המקרה לא הניח לי.

    היום אני חושבת, אולי מצפון זה "דבר" לא טוב?!

    אני ברוב הזמן בשליטה עם עצמי..

    מה שכן היום אני חושבת שאולי לא המצפון רק גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי, אלא שנתתי למישהו אחר להחליט בשבילי.

    המקרה הוא כזה;

    הזמנתי מונית, לאחר כמה דקות הגיעה מונית, ושכחתי לומר לו שהזמנתי, חשבתי שהמונית הנ"ל זו למעשה המונית שהזמנתי.

    עליתי עליו ולאחר 3 דקות מתקשר אליי המונית האחרת שהזמנתי ושאל היכן אני.

    עניתי לו שעליתי על מונית אחרת בטעות.

    הנהג שאל אותי איפה אנחנו כדי שארד מהמונית ואעלה אליו.

    הנהג שהסיע אותי אמר לי תגידי שאנחנו כבר בדרך חזרה, ואני אמרתי מה שהוא אמר.

    הנהג שהתקשר אליי, אמר לי "לא יפה" נסעתי כל הדרך בשבילך".

    הוא אמר את זה בצורה כזו שזה עמד לי על המצפון.

    זה קרה בתום לב, אך יכולתי לא להסכים עם הנהג שהסיע אותי, לעצור ולחכות למונית שהזמנתי.

    2 דברים מטרידים אותי;
    שלא נהגתי נכון.
    שהושפעתי מהנהג האחר.

    אני בנאדם שלא אוהבת שמחליטים בשבילו, ועשיתי ההיפך מימה שאני נוהגת.

    אשמח לשמוע את תגובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעים - תגובה

    נטע אדלר
    17/10/2015

    שלום מישהי,
    המוסריות שחשובה לך והרצון לפעול על פי רצונותייך העצמאיים, הן תכונות יפות שלך, אולם המתח שאת חווה, הוא עצום ביחס לאירוע שתיארת, שאינו בעל חשיבות מכרעת בחייך. המילים שהכי "תפסו" אותי בתיאורך, היו: "גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי". הרס עצמי?! - בשל מה? גם אם נהגת בצורה אחרת מכפי שרצית, התוצאות הרי לא היו הרות גורל. במקביל לעבודה המשמעותית שאת עושה עם עצמך, (שתיארת בתכתובת הקודמת בינינו) כדאי לתת את הדעת על הקושי הרגשי שעולה סביב אירוע כזה, במיוחד אם המתח הפנימי סביב השאלה "האם נהגתי נכון", מוכר לך מאירועים דומים בחייך ומסב לך מתח נפשי רב בשגרת היומיום. נראה לי שהתשובות בפורום סביב אירועים מסוימים יכולות, אולי, להביא לרגיעה מסוימת נקודתית, אך הרגיעה היא זמנית ואינה מהווה פתרון עמוק. אני מעריכה שטיפול פסיכולוגי עשוי לתת מענה מעמיק ורציני ולסייע לך להבין את מקור המתחים שאת חווה ולשפר את ההתמודדות שלך עמם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו