מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעיםמישהי16/10/2015
שלום,
אתמול הייתה לי סיטואציה לא נעימה, וכשחזרתי הבייתה המקרה לא הניח לי.
היום אני חושבת, אולי מצפון זה "דבר" לא טוב?!
אני ברוב הזמן בשליטה עם עצמי..
מה שכן היום אני חושבת שאולי לא המצפון רק גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי, אלא שנתתי למישהו אחר להחליט בשבילי.
המקרה הוא כזה;
הזמנתי מונית, לאחר כמה דקות הגיעה מונית, ושכחתי לומר לו שהזמנתי, חשבתי שהמונית הנ"ל זו למעשה המונית שהזמנתי.
עליתי עליו ולאחר 3 דקות מתקשר אליי המונית האחרת שהזמנתי ושאל היכן אני.
עניתי לו שעליתי על מונית אחרת בטעות.
הנהג שאל אותי איפה אנחנו כדי שארד מהמונית ואעלה אליו.
הנהג שהסיע אותי אמר לי תגידי שאנחנו כבר בדרך חזרה, ואני אמרתי מה שהוא אמר.
הנהג שהתקשר אליי, אמר לי "לא יפה" נסעתי כל הדרך בשבילך".
הוא אמר את זה בצורה כזו שזה עמד לי על המצפון.
זה קרה בתום לב, אך יכולתי לא להסכים עם הנהג שהסיע אותי, לעצור ולחכות למונית שהזמנתי.
2 דברים מטרידים אותי;
שלא נהגתי נכון.
שהושפעתי מהנהג האחר.
אני בנאדם שלא אוהבת שמחליטים בשבילו, ועשיתי ההיפך מימה שאני נוהגת.
אשמח לשמוע את תגובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם טוב שיש מצפון? הרי רק נפגעים - תגובה
נטע אדלר17/10/2015שלום מישהי,
המוסריות שחשובה לך והרצון לפעול על פי רצונותייך העצמאיים, הן תכונות יפות שלך, אולם המתח שאת חווה, הוא עצום ביחס לאירוע שתיארת, שאינו בעל חשיבות מכרעת בחייך. המילים שהכי "תפסו" אותי בתיאורך, היו: "גרם לי להגיע למצב של הרס עצמי". הרס עצמי?! - בשל מה? גם אם נהגת בצורה אחרת מכפי שרצית, התוצאות הרי לא היו הרות גורל. במקביל לעבודה המשמעותית שאת עושה עם עצמך, (שתיארת בתכתובת הקודמת בינינו) כדאי לתת את הדעת על הקושי הרגשי שעולה סביב אירוע כזה, במיוחד אם המתח הפנימי סביב השאלה "האם נהגתי נכון", מוכר לך מאירועים דומים בחייך ומסב לך מתח נפשי רב בשגרת היומיום. נראה לי שהתשובות בפורום סביב אירועים מסוימים יכולות, אולי, להביא לרגיעה מסוימת נקודתית, אך הרגיעה היא זמנית ואינה מהווה פתרון עמוק. אני מעריכה שטיפול פסיכולוגי עשוי לתת מענה מעמיק ורציני ולסייע לך להבין את מקור המתחים שאת חווה ולשפר את ההתמודדות שלך עמם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

