מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רגשי נחיתות יחסייםיצחק17/10/2015
אני בשנות השלושים שלי בעל מקצוע שנחשב יחסית מכובד בארץ ובעל השכלה אקדמית די טובה.
לאחרונה פגשתי מספר נשים צעירות, לא על רקע רומנטי, שכולן נראות לי מוצלחות הרבה יותר ממני. למדו באוניברסיטאות עילית בארה"ב, שותפות בכל מיני פרויקטים מעוררי קנאה, דוברות שפות, ביקרו בכל העולם, והן בעיקר מאד משכילות ורחבות אופקים, רהוטות, פתוחות, וגם מטופחות ונאות...
המפגש איתן ערער לי קצת את עולם המושגים הפנימי. עד לא מזמן הרגשתי שאני בסדר גמור, יוצא יחידה קרבית, בוגר אוניברסיטה, מרוויח קצת מעל הממוצע, אבל עכשיו אני מרגיש כאילו שאני חלק מעדר של "בינוניות ישראלית" שלא מצליחה להתרומם. האנגלית שלי עם מבטא ישראלי כבד ולא שוטפת, בקושי ביקרתי בחו"ל ובטח שלא בגילן הצעיר, אני צפוי להרוויח הרבה פחות מהן לאורך הקריירה, ואני יודע הרבה פחות על העולם מבחורה שצעירה ממני בכמה שנים טובות. אז נכון שאני לא תושב העולם השלישי (וההודעה הזו היא קצת "צרות של עשירים") , אבל הפרופורציות שלי על דברים השתנו, והתחלתי לפתח מרירות מלאה ברגשי נחיתות בנוסח אכלו לי שתו לי, כלפי החברה והמדינה שגרמו לי ללכת לצבא ולבזבז שם זמן יקר, כלפי מערכת החינוך הישראלית שלא נותנת לתלמידים שום סיכוי באמת לפרוץ ולמצות את הפוטנציאל שלהם, ואפילו האוניברסיטה שבתכלס עם כל הכבוד לה לא ממש מנסה לאתגר ולא דורשת מהסטודנטים רבע ממה שמוסד יוקרתי בחו"ל דורש, ורוב הסטודנטים פשוט באים לקנות תעודה. התחושה שלי היא שכל כך הרבה שנים הלכו לעזאזל בכל מיני מסגרות ש"ישנתי" בהן רק כדי לסמן V על דברים, לא נורא סבלתי אבל גם ממש ממש לא נהניתי, עוד שיעור בכיתה י"א, עוד שמירה בצבא, עוד הרצאה בקורס מבוא שאפשר לסכם ב10 דקות במקום בשעה וחצי...
אני כל הזמן חושב וחולם אולי בכל זאת "לחשב מסלול מחדש", איך לעשות את זה, להתחיל בגיל מאוחר ללמוד רפואה, להתקבל להרווארד או לייל, להשתלב בעבודה בינלאומית נוצצת, באליטה האקדמית, להתחיל מחדש, להצטיין, לחייך מאוזן לאוזן, להסתער על החיים ולהיות כמו הבנות האלו, להשלים פערים...
אבל אחרי קצת חלימה בהקיץ מתעוררים וזה כבר מתחיל להראות כמו קרב אבוד מראש, אני לא בטוח שמלכתחילה היה סיכוי בתור ישראלי שגדל בארץ בתחרות הזאת, ואני בעצם די כמו כולם, האנשים שמסביבי, שמנפנים מנגלים ביום העצמאות והאנגלית שלהם נשמעת מזעזעת.
האם להתייאש ולהשלים עם הבינוניות המדשדשת שלי או להלחם ולנסות להשתנות מהקצה אל הקצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במקום להתייאש ולבכות על מה שכבר
ליאור17/10/2015היה ואי אפשר לשנות תתרכז במה שיש. יש לך מקצוע ועבודה טובה תנסה להתקדם במסלול שלך. ללמוד שפות אפשר תמיד. היום בעידן האינטרנט זה קל יותר. ואם כבר להלחם בוא תלחם על דור העתיד שיהיה להם קל ומעניין יותר בבית ספר ובאוניברסיטה. הקנאה לא תוביל אותך למקומות טובים. באותה מידה גם מישהו יכול לפגוש אותך ולקנא. אל תבזבז את שנות השלושים היקרות בהבל הבלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגשי נחיתות יחסיים - תגובה
נטע אדלר17/10/2015שלום יצחק,
אתה בוחר להעלות שאלתך בפורום העוסק בנושאי פסיכולוגיה ולא בנושאי תעסוקה, כנראה מפני שחש שהשאלה נוגעת לבירור נפשי יותר מאשר לבירור סביב קריירה. גם אני חשתי כך, כשקראתי את תיאורך. נראה שהמפגש עם אותן הנשים, חדר פנימה, אל מקום רגיש בנפשך והותיר אותך מעורער. השאלות שעלו בך סביב: המסלול שעושים בחורים במדינה, ישראל לעומת חו"ל, קריירה מקומית או קריירה בינלאומית, הן שאלות שיכולות להיות חשובות ומעניינות ברמת ה"מאקרו", אך חשוב מכך לשים לב מה קורה כאשר הן נוגעות לך - באופן אישי. הן פוגשות אותך סביב שאלות של ערך וגבריות. שינוי בקריירה הוא אפשרי, בוודאי בגילך שאינו מתקדם, אך כדאי שייעשה רק מתוך בירור פנימי ואחראי סביב המניעים הפנימיים שלך ואת זה אפשרי וכדאי לעשות בטיפול פסיכולוגי ובכל מקרה (-גם אם לא תשנה מסלול קריירה), בוודאי במידה ואתה ממשיך להיות מוטרד מהנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

