שלם עם עצמי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שלם עם עצמי
    בדוי
    08/11/2015

    שלום
    אני בן 22, כשהייתי בן שנתיים עברתי ניתוח ראש כי היה לי תפר שנסגר טרם זמנו, ובגלל סיבות רפואיות וקוסמטיות עברתי ניתוח בו פתחו לי את הגולגולת, יש לי שיער שמכסה הכל, ובסך הכל אני נראה טוב, עברתי עוד ניתוח קוסמטי לפני שנה באזור המצח שהיה קצת שקוע באזור הרקה ועכשיו נראה רגיל לחלוטין ואי אפשר לדעת שעברתי ניתוח, אבל אני מוגבל מבחינת תספורות כי יש לי צלקת עוד מהניתוח הראשון בגיל שנתיים, ואני מרגיש שאני לא ממצה את הפוטנציאל שהיה אמור להיות לי בגלל הניתוח שעברתי, קשה לי להיות שלם עם עצמי כי אני יודע שאילו כל אדם אחר היה עובר את הניתוח הזה הוא היה נראה פחות טוב, קשה לי להיות שלם עם עצמי כי זה לא הגנים שהורישו לי הוריי, (לכל משפחתי יש "ראש יפה") איך אני יכול להיות שלם עם זה? אני יודע שאם לא הייתי צריך לעבור את אותו ניתוח הייתי נראה טוב יותר כמו שההייתי אמור להיראות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלם עם עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלם עם עצמי - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    הלוואי שלא היית צריך לעבור ניתוחים ושלא היה מתגלה שום פגם המצריך התערבות רפואית. לצערנו, כך היה - ולשמחתנו, נשמע שהפגם והניתוח לתיקונו, לא השאירו חותם פיזי בולט.
    עדיין, עולות בך מחשבות מציקות שמקשות עליך לקבל את עצמך כפי שהנך. המחשבות מלוות בהנחה שהיה צריך להיות אחרת. אנו איננו חיים את החיים שהיו יכולים להיות לנו - אנו חיים את החיים כפי שהנם. זוהי אמירה פשוטה לכאורה, אך לעתים קשה להכרה ולקבלה.

    באופן אישי, אני פחות מתחברת לניסוח: "להיות שלם עם עצמי". אני חושבת שתרבות הצריכה והמדיה בדורנו, משפיעות עלינו ועל ההתייחסות לעצמנו, לעתים, כמו אל מוצר, שחייב להיות: הכי יפה, הכי מוצלח, הכי מושלם... ואם לא? (והרי לרוב – לא...)
    אנחנו בני אדם. יש לנו חולשות, יש פגמים (כאלו שנראים לעין, כאלו שלא), עם מצבי רוח עולים ויורדים. במובן הזה, אני מציעה ניסוח מעט שונה מ"להיות שלם עם עצמי" – להשתדל לחתור לקבלה עצמית ולמימוש עצמי. לנסות להתבונן על כוליותך, כל מי שהנך, יחד עם הפגם ולהשתדל להתעמק בחלקים הנרחבים בחייך שהם ברי שליטה והתפתחות חיובית.
    אם מסובך לבד – טיפול פסיכולוגי יכול לסייע.

    ועוד מחשבה שהיא בחזקת השערה: לפעמים התמקדות יתר בפגמים פיזיים זניחים, יכולה להצביע על קשיים רגשיים עמוקים יותר וגם בזה טיפול יכול לסייע, מפני שמאפשר התבוננות פנימית נרחבת ומעמיקה.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה בעל מקצוע לפנות

    המשך
    16/11/2015

    לאיזה בעל מקצוע כדאי לי לפנות בהקשר זה לפסיכולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה בעל מקצוע לפנות - תגובה

    נטע אדלר
    16/11/2015

    אני מציעה שתקרא מעט ברשת על טיפול דינמי, על טיפול קוגניטיבי התנהגותי וגם על ACT ושתחפש מטפל לפי גישת הטיפול שמדברת אליך יותר.
    אתה יכול לפנות לפסיכולוג קליני, כמו גם לעו"ס בעל הכשרה בפסיכותרפיה או מטפל בעזרת אמנויות. כל איש מקצוע מתחום בריאות הנפש.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו