מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- OCD, ילדות וכעסים-14/11/2015
שלום,
אני בת 25, סובלת מOCD (מטופלת כרגע בCBT והמצב משתפר).
יש כמה נושאים בחיי שטרם יצא לי לדבר עליהם עם הפסיכולוגית וארצה לקבל בינתיים חוות דעת כי מאוד מעניין אותי להבין ולדעת האם אני זקוקה לטיפול גם בתחומים אלה..
בילדותי (גיל 15-16) חוויתי בגידה של אבא שלי באמא שלי. התקופה היתה קשה לי, אבא גם לא מאוד התאמץ להסתיר.. מאוד קשה לי לדבר על זה ולמעט הפסיכולוגית שסיפרתי לה אף אחד לא יודע. בבית הספר התנהגתי כרגיל, הייתי טובה מאוד בלהסתיר. חלקים מסויימים מהתקופה ההיא גם נמחקו לי מהזכרון ואני מתקשה להזכר בפרטים. כיום ההורים שלי עדיין יחד. אני גרה עם בן זוגי.
הOCD נמשך אצלי כבר כמה שנים עם עליות ומורדות (לא הבנתי שזה OCD עד לא מזמן). בשנה האחרונה הפך להיות מצב בלתי נסבל, מחשבות ופחדים נוראיים, טקסים מוגברים ורק לאחרונה פניתי לטיפול. שמתי לב שלצד הOCD הופיעו מחשבות גם על התקופה ההיא של הבגידה. למרות שמאז אני ואבא שלי בסדר בינינו, אני תמיד מרגישה מעיין רתיעה ממנו (שאני מתאמצת להסתיר כדי לא להעליב אותו, בסך הכל הוא אבא טוב ומתאמץ עבורי ועבור אחיותיי).
אני בזוגיות כבר מספר שנים, ולאחרונה במקביל להכל חווה התפרצויות על חבר שלי, אני מאשימה אותו בכל דבר שלא מסתדר כמו שאני רוצה. באותם רגעים זה נראה לי הגיוני, במחשבה לאחור אני מתחרטת, כועסת על עצמי וכמובן שמבקשת סליחה.
הייתי רוצה לדעת עם יש קשר פסיכולוגי בין כל מה שסיפרתי כאן, והאם ניתן לטפל בזה או שההתפרצויות הן נטו אופי לא טוב שלי שאצטרך לעבוד על עצמי ולשפר.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר OCD, ילדות וכעסים - תגובה
נטע אדלר14/11/2015שלום לך,
יכול להיות שיש קשר בין הOCD לזיכרונות, למתחים ולהתפרצויות וגם יכול להיות (מה שנראה לי יותר) שמאז שאת בטיפול, צפים ועולים רגשות קשים, חרדות ומתחים, שעד עתה, כנראה עשית מאמץ שלא להיות איתם במגע ולא לחלוק אותם עם מישהו (גם עם עצמך...)
במובן הזה, יופי שהגעת לטיפול. יש לך כתובת, יש לך בית. גם אם הפניה לטיפול היתה בקשה לעזרה ממוקדת סביב הOCD, את יכולה וכדאי שתשתמשי בטיפול באופן רחב יותר ותעבדי באמצעותו את המתחים שעולים סביב הקשר עם אבא, הזוגיות של ההורים ואת המתחים סביב הזוגיות שלך, שמוצאים את דרכם להתבטא בהתפרצויות על החבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

