OCD, ילדות וכעסים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • OCD, ילדות וכעסים
    -
    14/11/2015

    שלום,
    אני בת 25, סובלת מOCD (מטופלת כרגע בCBT והמצב משתפר).
    יש כמה נושאים בחיי שטרם יצא לי לדבר עליהם עם הפסיכולוגית וארצה לקבל בינתיים חוות דעת כי מאוד מעניין אותי להבין ולדעת האם אני זקוקה לטיפול גם בתחומים אלה..
    בילדותי (גיל 15-16) חוויתי בגידה של אבא שלי באמא שלי. התקופה היתה קשה לי, אבא גם לא מאוד התאמץ להסתיר.. מאוד קשה לי לדבר על זה ולמעט הפסיכולוגית שסיפרתי לה אף אחד לא יודע. בבית הספר התנהגתי כרגיל, הייתי טובה מאוד בלהסתיר. חלקים מסויימים מהתקופה ההיא גם נמחקו לי מהזכרון ואני מתקשה להזכר בפרטים. כיום ההורים שלי עדיין יחד. אני גרה עם בן זוגי.
    הOCD נמשך אצלי כבר כמה שנים עם עליות ומורדות (לא הבנתי שזה OCD עד לא מזמן). בשנה האחרונה הפך להיות מצב בלתי נסבל, מחשבות ופחדים נוראיים, טקסים מוגברים ורק לאחרונה פניתי לטיפול. שמתי לב שלצד הOCD הופיעו מחשבות גם על התקופה ההיא של הבגידה. למרות שמאז אני ואבא שלי בסדר בינינו, אני תמיד מרגישה מעיין רתיעה ממנו (שאני מתאמצת להסתיר כדי לא להעליב אותו, בסך הכל הוא אבא טוב ומתאמץ עבורי ועבור אחיותיי).
    אני בזוגיות כבר מספר שנים, ולאחרונה במקביל להכל חווה התפרצויות על חבר שלי, אני מאשימה אותו בכל דבר שלא מסתדר כמו שאני רוצה. באותם רגעים זה נראה לי הגיוני, במחשבה לאחור אני מתחרטת, כועסת על עצמי וכמובן שמבקשת סליחה.
    הייתי רוצה לדעת עם יש קשר פסיכולוגי בין כל מה שסיפרתי כאן, והאם ניתן לטפל בזה או שההתפרצויות הן נטו אופי לא טוב שלי שאצטרך לעבוד על עצמי ולשפר.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    OCD, ילדות וכעסים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OCD, ילדות וכעסים - תגובה

    נטע אדלר
    14/11/2015

    שלום לך,
    יכול להיות שיש קשר בין הOCD לזיכרונות, למתחים ולהתפרצויות וגם יכול להיות (מה שנראה לי יותר) שמאז שאת בטיפול, צפים ועולים רגשות קשים, חרדות ומתחים, שעד עתה, כנראה עשית מאמץ שלא להיות איתם במגע ולא לחלוק אותם עם מישהו (גם עם עצמך...)
    במובן הזה, יופי שהגעת לטיפול. יש לך כתובת, יש לך בית. גם אם הפניה לטיפול היתה בקשה לעזרה ממוקדת סביב הOCD, את יכולה וכדאי שתשתמשי בטיפול באופן רחב יותר ותעבדי באמצעותו את המתחים שעולים סביב הקשר עם אבא, הזוגיות של ההורים ואת המתחים סביב הזוגיות שלך, שמוצאים את דרכם להתבטא בהתפרצויות על החבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו