התייעצות לגבי סוג טיפול ומציאת מטפל

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות לגבי סוג טיפול ומציאת מטפל
    יוסי
    21/11/2015

    שלום

    אני בן 36 ויש לי בעיה במערכות יחסים זוגיות ממושכות, בד"כ בתחילת הקשר אני מאוד מתלהב ונמשך לבחורה, אך לאחר מספר חודשים מועט (נשמל חודשיים) יורד לי משמעותית מהבחורה וזה יכול גם להגיע למצב של מיאוס וסלידה, ומן הסתם זמן קצר אח"כ הקשר מסתיים בד"כ מיוזמתי.

    בנוסף לכך יש לי OCD מאובחן ברמה קלה-בינונית ויש לי חשד שהוא קשור לבעיה הנ"ל.

    מה תחום הטיפול שעוסק בבעיה הזאת? וגם אני לא מעוניין להשקיע כסף רב ולכן מעוניין בטיפול פסיכולוגי אצל מישהו ממכבי, יש לי את רשימת כל המטפלים במכבי אך אני לא יודע שום דבר עליהם, איך אני מוצא שם מישהו טוב?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות לגבי סוג טיפול ומציאת מטפל - תגובה

    יאיר לוי
    22/11/2015


    יוסי שלום.

    שאלת שאלה מאד ממוקדת "איך מוצאים מטפל טוב מתוך רשימת המטפלים של מכבי"? אני אענה מעט יותר בהרחבה ואז אתמקד יותר.
    אחד הדברים החשובים ביותר בטיפול פסיכולוגי הוא הקשר שיש לך עם המטפל/ת. בהיבט הזה, החוויה שלך היא החשובה כאן, איך אתה מרגיש עם המטפל המסוים שלך. וחוויה זו היא מאד סובייקטיבית. לאדם אחד טוב עם מטפל X ולשני טוב עם מטפלת Y. אין "חוקיות" בעניין הזה. מכיוון שכך, קשה (ואולי אף די חסר טעם) לנסות ולתת לחוויה הזו איזשהו תיאור מדויק, או לחילופין, שאני אנסה לציין בפניך רשימה של מאפיינים בטיפול, שיהיו חשובים עבורך. כאמור, החוויה שלך היא החשובה כאן.
    לאור זאת, קשה לי לומר לך מראש מיהו מטפל טוב מבין רשימת המטפלים שבידך. אתה יכול לנסות ולברר אולי בקרב חברים, משפחה או מעגלים רחבים יותר (כמובן במידה ונוח לך עם זה), האם יש או היה להם ניסיון מוצלח בטיפול פסיכולוגי ועם מי. אבל שוב, בסופו של דבר החוויה היא שלך, ולכן אין ממש תחליף למפגש האישי. חשוב בעיניי לתת לעצמך גם תקופה מסוימת לצורך התאקלמות, הסתגלות ובחינה של הקשר, ואז לברר לעצמך גם האם המטפל הזה הוא טוב עבורך, עונה לצרכיך, או שלא.
    כן אפשר לצאת מנקודת הנחה שרשימת האנשים שבידך היא של אנשים מקצועיים, עם השכלה והסמכה פורמלית, אשר כוונתם טובה.
    מעבר לכך, זה תלוי בך, במטפל האישי שלך, ובקשר הנרקם ביניכם.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    יוסי
    22/11/2015

    לגבי המשפט שרשמת: "אחד הדברים החשובים ביותר בטיפול פסיכולוגי הוא הקשר שיש לך עם המטפל/ת"

    אין לי ספק שזה חשוב להצלחת הטיפול, אבל כמו שרשמת זה רק אחד הדברים, מה עם יתר הדברים?
    בהנחה שאי אפשר לחזות את טיב הקשר עם המטפל, אני מעוניין במטפל שיש לו אחוז הצלחות יחסית גבוה עם רמת אפקטיביות/שינוי לטובה גבוהה שנשמרת לאורך זמן, זאת מתוך הנחה שיש לי יותר סיכוי להצליח עם אחד כזה, האם אתה מכיר מישהו או איך אני יכול למצוא מישהו כזה?

    בנוסף לא ענית לי על השאלה הראשונה, לאיזו התמחות/סוג טיפול אני צריך ללכת שהכי מתאים לבעיה שציינתי?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    יאיר לוי
    23/11/2015


    היי יוסי,

    אכן שאלותיך חשובות ונדמה לי שהן נוגעות בבסיס העניין בטיפול, והוא החוויה הסובייקטיבית.
    כך אני יכול להציב סימן שאלה בעצם לגבי יתר הדברים שציינת. למשל: "מטפל עם אחוז הצלחות גבוה" -מהו אחוז הצלחות גבוה? 70% ? 80% ? 60%?
    ובכלל, איך אתה מגדיר "הצלחות"? מהי הצלחה בטיפול? הרי כל אחד מאיתנו יגדיר זאת אחרת. כנ"ל לגבי "רמת אפקטיביות גבוהה שנשמרת לאורך זמן" - "לאורך זמן" זה למשך כמה חודשים? חצי שנה? שנה? יותר? שוב, ההגדרה היא סובייקטיבית.
    כאמור, אתה מעלה נקודות חשובות לטיפול בכלל, אבל נשמע שהן חשובות לך בפרט. אני יכול לייעץ לך להפנות זאת למטפל/ת שתיפנה אליהם, לשוחח איתם על הנקודות האלה, לשמוע מה דעתם, ולראות יחד עם המטפל/ת אילו מטרות אתה רוצה לקבוע לעצמך בטיפול.
    סה"כ הטיפול הוא בשבילך, ולכן רק אתה תוכל להגדיר באופן שהכי ישביע את רצונך, מה בסופו של דבר ייחשב להצלחה, וזה מה שחשוב.
    לגבי סוג הטיפול - זה מורכב. הייתי אומר שזה תלוי. אם אתה רוצה לטפל בסימטומים של ה-OCD, ממנו ציינת שאתה סובל ברמה קלה, אזי טיפול CBT (טיפול קוגנטיבי-התנהגותי) יהיה עדיף.
    אם ברצונך שבמוקד הטיפול יהיה בחינה מעמיקה ורחבה של מערכות היחסים שלך, תובנות לגביהם והשלכותיהן על חייך, הרי שטיפול פסיכולוגי דינמי מומלץ לצורך הזה.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו