הפרעת אכילה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעת אכילה
    יעל
    18/12/2015

    שלום רב.
    אני מכירה ילדה בת 9 הסובלת להערכתי (הלא מקצועית) מהפרעת אכילה. היא רזה מאוד ונמוכה ביחס לבנות גילה. היא ממעטת לאכול, "משחקת" עם האוכל המונח בצלחת, בוהה בו רוב הזמן וכשמסתכלים עליה היא יותר מלקקת אותו מאשר אוכלת אותו ובסיומה של הארוחה הנמשכת זמן רב נשאר רוב האוכל על הצלחת. יש לה כאבי בטן תמידיים, כאבי גרון בהגדרתה "שורף לה הגרון", קולה מאוד חלש, כפות ידיה קרות תמיד ועוד... מכיוון שאמה של הילדה מתעלמת מהבעיה ואני כקרובת משפחתה מדרגה שנייה של הילדה אין לי סמכות לפעול בעניינה מה בכל זאת אני יכולה לעשות לטובתה של הילדה במישור הטיפולי מול רשויות הבריאות.
    דרך אגב: שיחות עם האמא של הילדה מוצאו, מיותרות ואינן לעניין.
    תודה מראש, יעל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת אכילה - תגובה

    יאיר לוי
    19/12/2015

    היי יעל,

    את מתארת סיטואציה באמת מאד מורכבת. מצד אחד, נשמע שאת מאד דואגת לילדה, דאגה כנה ואמפתית. מצד שני, לצערנו, אין הרבה באמת שאת יכולה לעשות במובן הקונקרטי של המילה. לילדה הרי יש הורים, והם האחראים עליה. אוסיף עוד משהו בזהירות המתבקשת, שעל פניו, מהתיאור שלך, זה גם לא נשמע מצב בו הרשויות יכנסו לתמונה ויתערבו במתרחש בתוך הבית. אנחנו גם תמיד צריכים לזכור שאיך שאנחנו רואים דברים מסוימים, אינו זהה לדרך שבה אחרים רואים ומפרשים אותם.
    כתבת שבהרגשה שלך, השיחות עם האמא מוצו. אינני ידוע כיצד התנהלו השיחות בינך לאמה של הילדה, על מה דיברתן, ומדוע השיחות איתה הן כבר "לא לעניין".
    האם דיברת פעם גם עם הילדה עצמה? יתכן וזה יפתח דלת נוספת.
    אם את רואה כי המצב ממשיך, את יכולה אולי למצוא מישהו/י אחר שבקשר טוב עם האם (חבר, קרוב משפחה נוסף), ודרכו לנסות אולי בעקיפין, בזהירות וברגישות לשוחח עם האם על העניין. אולי ניתן בעדינות לדבר איתה על ביקור אצל דיאטנית של הקופה, למשל, או אצל רופא משפחה. משהו שבאוזניה יישמע אולי יותר "נייטרלי" ומקובל.
    נשמע שהמצב באמת לא קל, אך לא תמיד הכל נתון בידינו.

    שבוע טוב,
    יאיר.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו