עצה דחוף

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עצה דחוף
    נינה
    01/01/2016

    אני כותבת כאן כי אני חייבת לפרוק.
    אני בת 25 גדלתי בבית מאוד פתוח שאפשר לדבר בו על הכול. לאחרונה, שאלתי את אמא שלי בצחוק אם היא התנסתה סליחה על המילה בשלישיה. לתדהמתי היא ענתה שכן. הייתי המומה מאוד כי לא חשבתי שהיא טיפוס שיעשה דבר כזה. היא סיפרה שהשלישיה הייתה עם אבא שלי וחברה קרובה של שניהם. זה קרה לפני למעלה מעשור.
    הבעתי את הזעזוע שלי בצורה עדינה אבל העמדתי פנים שלקחתי את זה בקלות.
    להגיד את האמת? אני מרגישה גועל, סלידה ,זעזוע ,בחילה ,הרגשה כאילו אני מקיאה עוד שניה.
    אני קצת בהלם מעצמי שאני מגיבה ככה כי אני לא בחורה מיושנת או פרימיטיבית ואיו לי בעיה עם הנושא הזה של מין.
    יכול להיות שאני ככה בגלל שמדובר בהורים שלי , זה גרם לי אפילו לבכות מהחלחלה שאני מרגישה. לפעמים אני אומרת לעצמי שחבל ששאלתי את זה.
    איך אני שוכחת מזה ומרגיעה את עצמי?
    סליחה על הפסוט הבוטה הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצה דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה דחוף - תגובה

    יאיר לוי
    04/01/2016


    היי נינה,

    נשמע שעברה עלייך חוויה מאד לא פשוטה.
    את מתארת שגדלת בבית פתוח, שאפשר לשוחח בו על הכל, ואולי דווקא על הרקע הזה, הופתעת מתשובתה של אמך. הופתעת מאד. אפילו כתבת שזה עורר בך "תחושה של גועל, סלידה זעזוע ובחילה...זה גרם לי אפילו לבכות מהחלחלה שאני מרגישה". זו תחושה מאד עוצמתית וחריפה. מדוע הגבת כך? איך את יכולה לשכוח מזה ולהרגיע את עצמך? לצערי, איננו מכירים, כך שאינני יכול כל כך לתת לך מענה קונקרטי לגבי שאלות אלו כן ברור לי שזו הייתה חוויה מאד מורכבת, קשה (אולי אף הייתי מנסח מאד בזהירות - גם טראומטית) מבחינת עוצמת הרגשות שלך שהתעוררו בתגובה.
    כתבת "יתכן שאני ככה בגלל שמדובר בהורים שלי". זו בהחלט אפשרות, הרבה פעמים אנו חושבים שאנו מכירים את הורינו כל כך טוב, שאין שום דבר שיכול להפתיע אותנו לגביהם, ואז אנחנו בדרך כלל מופתעים. עם זאת, אני מניח שקיימות עוד אפשרויות שיכולות להסביר את עוצמת תגובתך.
    נראה לי שיהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי פשוט "לשכוח" מהחוויה הזו, לשים אותה מאחוריך ולהתייחס אליה כאילו לא הייתה מעולם. הלוואי והייתה אפשרות כזו.
    האם תוכלי להמשיך בחייך יחד עם האינפורמציה החדשה ששמעת מאימך? זו שאלה, שלדעתי טיפול יוכל לסייע לך לגביה.
    כך שאני סבור שצריך לתת לדברים קצת זמן, תני להם לשקוע ולחלחל, לעבד אותם קצת, לראות איך הדברים מתקדמים. אם את מרגישה שהעוצמה של הרגשות שלך ושל האירוע הזה קצת פוחתים עם הזמן, ושאת חוזרת לשגרת חייך, מה טוב.
    אם תרגישי שהאירוע העוצמתי הזה עודנו מלווה ומטריד אותך מאד, אזי אני ממליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי-דינמי, במטרה להבין מה קרה לך שם, מדוע התעוררה אצלך כזו סערה של רגשות, מדוע הגבת כפי שהגבת, ואיך ניתן להמשיך מכאן הלאה בצורה שתהיה טובה יותר עבורך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו