רעידות בגוף לאחר מחשבה מרגיש כמו רפלקס ועוד משהו

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רעידות בגוף לאחר מחשבה מרגיש כמו רפלקס ועוד משהו
    ירון
    14/01/2016

    שלום, אני מקווה שאני שואל בפורום הנכון..
    אני בן 25 בריא באופן כללי אבל יש לי בעיה - מדי פעם אני חווה רעידות בגוף. לפעמים אני מרגיש שהמקור הוא בראש ולפעמים מהחזה או הידיים. זה מרגיש כמו תחושת "ניעור" כזאת לא נשלטת. (אולי רפלקס..) זה קורה לשבריר שניה ונעלם, לא משהו מתמשך.
    רוב הזמן הרעידות האלה מגיחות אחרי מחשבה מסוימת. אני די בודד, סובל מחרדה חברתית, הומו בארון, לא מסוגל להיות עצמי ולא בטוח שאני יודע איך להיות עצמי. אני נלחץ מאנשים כאילו שהם יותר טובים ממני, סוג של רואה בהם סמכות מסיבה לא ברורה.. לא הייתה לי מעולם זוגיות או אהבה, אני מרגיש נכה ולא מפותח רגשית. אני יודע שאני לא טיפש אך מרגיש מאוד ילדותי לפעמים, כאילו לא נמצא בתדר של כולם.
    בכל מקרה, לצערי, למרות הרפורמה בבריאות הנפש אני לא מצליח למצוא פסיכולוג באזור המגורים שלי שמקבל אליו לקליניקה. אני ממש רוצה לשפר את מצבי. האם יש קשר בין הרעידות האלה למצב הנפשי שלי? אם כן, יכול להיות שזה מעיד על בעיה חמורה יותר (או פשוט אחרת) מחרדה חברתית? ואיך אני יכול לנסות לטפל בעצמי? אני מרגיש כלוא, הזמן עובר ואני מפספס את השנים היפות שלי בזמן שכולם מתפתחים וחיים את חייהם. סליחה אם הארכתי והמון תודה על כל תגובה שהיא!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעידות בגוף לאחר מחשבה מרגיש כמו רפלקס ועוד משהו - תגובה

    יאיר לוי
    15/01/2016


    היי ירון,

    התחלת עם עניין הרעידות בגוף, ונדמה לי שככל שהמשכת לספר על עצמך, היה נדמה לי שאתה ממשיך ומעמיק פנימה, מקלף עוד שכבה ועוד שכבה. אני שומע שאתה במצוקה, מצוקה רגשית גבוהה. אני שומע שאתה מרגיש קצת חריג, אאוטסיידר, כאילו שאתה מתבונן על שאר האנשים, ו"לא נמצא בתדר של כולם". הוספת גם בצורה מאד נוגעת ש"אני מרגיש כלוא, הזמן עובר ואני מפספס את השנים היפות שלי בזמן שכולם מתפתחים וחיים את חייהם". אלו רגשות מאד קשים ולא פשוטים כלל להתמודדות.
    אני גם שומע ממך שאתה ער למה שקורה איתך, אתה שם לב לרעידות בגוף ובנפש. אתה מודע לתחושותיך, ואפילו (כך היה נדמה לי) גם מרבה להתבונן בעצמך פנימה.
    אם הבנתי נכון, אתה מעוניין בטיפול, אך מכל מיני סיבות, הרפורמה בבריאות הנפש מקשה עליך למצוא פסיכולוג באיזור מגוריך.
    אינני יודע בדיוק כיצד פעלת ומה עשית כדי לבקש טיפול מקופת החולים שלך, אז אכתוב כאן בקצרה מה ניתן לעשות במצב זה.
    באופן כללי, הדבר מאד תלוי בהתרשמות של הרופאים הקופה ממצבך.
    ראשית, יש לפנות לרופא משפחה (או לפסיכיאטר של הקופה) בבקשה לטיפול פסיכולוגי. במידה והוא יתרשם שאתה זקוק לטיפול, אז - א. הוא יפנה אותך למטפלים של הקופה (חלקם עובדים בתוך הקופה ממש, וחלקם עובדים כפרילנסרים בקליניקה הפרטית שלהם עם מטופלי הקופה). ואז תוכל להתחיל טיפול בכפוף למגבלות השונות של כל קופה (לרוב מספר הפגישות הוא מוגבל).
    ב. לחילופין, ניתן לבקש ממנו הפנייה והתחייבות (טופס 17) למרפאות של בריאות הנפש של משרד הבריאות, במידה ויש כאלו באיזור מגוריך. במקרה זה, הטיפול יהיה משולם על ידי הקופה (אך גם לו יש הגבלת זמן מסוימת). שוב, גם זה כפוף להתרשמות של הרופא בקופה ממצבך.
    שנית, אם הוא לא מתרשם שמצבך מצדיק טיפול פסיכולוגי, ניתן תמיד לפנות לפסיכולוג באופן פרטי. (מנסיוני, יש לא מעט פסיכולוגים שמודעים לסיבוכי הרפורמה, ולכן מוכנים גם להציע טיפול במחירים יותר נגישים).

    אני שותף מלא לצורך שלך בטיפול,
    ומאמין שטיפול מעמיק יוכל לעזור לך עם הקשיים שאתה חווה כרגע.
    בהצלחה ירון,

    יאיר.







    עניין הרפורמה אכן מסבך מעט את קבלת הטיפול,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו