לא מוצאת משמעות לחיי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא מוצאת משמעות לחיי
    דפנה
    27/01/2016

    שלום,
    אני רווקה בת 38.
    אני לא מוצאת משמעות לחיי.
    ניסיתי להתחיל ללמוד, לעבוד, את העבודה עזבתי בגלל חוסר מוטיבציה, והלימודים שכבר שילמתי עליהם, כבר לא מעניינים אותי, הולכת ללימודים בלית ברירה.

    הכל מתעכב לי!

    דברים שאנשים השיגו מזמן, אני עדיין לא השגתי, פשוט נמאס לי.

    אני לא מקנאה, פשוט אני בחיי במקום אחר מימה שאני צריכה להיות.

    לפעמים אני רוצה לעזוב הכל ולמות, כי פשוט נמאס לי מהעיכובים, מהכשלונות, מהטעויות - נמאס לי מהכל.

    כמה אפשר לחכות שדברים יתממשו ויצליחו?!

    מה לעשות במצב כזה? איבדתי כיוון.

    נ"ב; לא רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מוצאת משמעות לחיי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מוצאת משמעות לחיי - תגובה

    נטע אדלר
    30/01/2016

    שלום דפנה,
    "האדם מחפש משמעות". מוטיבציה מרכזית של בני אדם לחיים, היא השגת תחושה של משמעות. משמעות יכולה להיטען בערכים שונים וסובייקטיביים. משמעות עבור האחד איננה משמעות עבור האחר. את מחפשת דרכים בהן תוכלי ליצוק אל חייך תחושה של משמעות ומנסה: בעבודה, בלימודים, אולי גם בניסיונות למצוא זוגיות, אך לא מצליחה להפיק את אותה התחושה.
    ההרגשה שאת חווה כתוצאה מהכישלונות היא הרגשה של החמצה ושל ייאוש. לפעמים, אנשים נכנסים למעגל-קסמים בו ההרגשה עצמה היא גם תוצר של ניסיונות שלא צלחו, אבל גם הרגשה שמשפיעה בעצמה על הניסיונות לתפקד וליהנות מהחיים (הנאה רוחנית יכולה להיות הרגשה של סיפוק ותחושה של משמעות, לאו דווקא "כייף"). כך עלול להיווצר דיכאון ומעגל-קסמים כזה, קשה מאוד להצליח לפרוץ לבד.

    אני קוראת על חוסר הרצון שלך לפנות לטיפול פסיכולוגי. אינני יודעת מה משפיע על חוסר הרצון. האם ניסיונות קודמים בטיפול? האם חוסר תקווה וחשק כלליים? האם אמונות ודעות מוקדמות לגבי טיפול פסיכולוגי?
    לגשת לטיפול הוא צעד משמעותי שכרוך בנכונות לתת אמון באפשרות של קשר אנושי להועיל ולפעמים זה לא מובן מאליו.
    עם זאת, אני רוצה לומר לך, שלטיפול פסיכולוגי יש פוטנציאל להועיל לך, לחזק אותך ולהבין את המקורות לתחושת התקיעות. גם אם מדובר בחרדות ובדיכאון, בהחלט יש לטיפול מה להציע לך. אפשרות נוספת, במקביל לטיפול, היא לפנות לאפיק התרופתי, בבדיקה אצל פסיכיאטר. תרופה אנטי-דיכאונית, יכולה לבסס קרקע נפשית לעמוד עליה ולהרגיש טוב יותר תוך זמן קצר ואז גם הטיפול יוכל להיות יעיל יותר עבורך.

    שינויים יכולים להתרחש ובכל גיל.
    אני מקווה שתצליחי להתחבר לתקווה שאת מחזיקה בתוכך ושתצליחי להיעזר.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מדוכאת

    דפנה
    01/02/2016

    תודה על המענה אבל אני מדוכאת כבר מהמצב.

    נמאס לי מהחיים.
    נמאססס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מדוכאת - תגובה

    נטע אדלר
    13/02/2016

    דפנה,
    אפשר וכדאי - ביחד עם הדיכאון - לפנות לעזרה. לא כדאי לחכות. המצוקה שאת מצויה בה מורגשת היטב במילותייך.
    אומנם הצעד הראשון צריך לבוא ממך: להגיע באופן ממשי למשרד המטפל, אך משם לא תהיי לבד ועוד מישהו יחשוב אותך, איתך. את זכאית לכך.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממה את חיה אם את לא עובדת?

    ברטה
    09/02/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו