מפחדת להתחיל שוב טיפול - איך עושים את זה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מפחדת להתחיל שוב טיפול - איך עושים את זה?
    הזאת
    02/02/2016

    כבר שמונה חודשים שאני לא בטיפול - עזבתי כי סיימתי את הלימודים בתיכון וכבר לא התאים להורים שלי לשלם על זה.
    לאחרונה אני מרגישה כמה הטיפול חסר לי, שלא בדיוק השלמתי את התהליכים שהתחלתי ושיש עוד הרבה דברים בי שנותרו לא פתורים. אני רוצה להתחיל שוב, זו ההחלטה שהגעתי אליה. יש בי חרדות ופחדים שאני רוצה להיפתר מהם.
    פניתי לפסיכולוגית שהלכתי אליה בזמנו לשאול על מקומות זולים לטיפול, ונתקלתי בכל מני רגשות מוזרים. בכיתי בערך שעה עם הפסקות, הרגשתי שאני רוצה לדבר איתה ושאני רוצה לחזור אליה - לא לאיזה פסיכולוג אחר שלא מכיר אותי. זו לא אפשרות, ואני חושבת שאלה רגשות לא בריאים. הייתי צריכה להילחם בעצמי כדי לא לשלוח לה הודעה שרומזת לתחושות האלה, בידיעה שזה כבר לא עניינה...
    אני מפחדת פחד נורא ממטפל חדש. אני מפחדת שהוא לא יבין אותי, לא יכיל אותי, לא יקבל אותי כמו שהיא הצליחה. הרגשתי איתה בטוחה. איך מתחילים מסע כזה מחדש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפחדת להתחיל שוב טיפול - איך עושים את זה? - תגובה

    נטע אדלר
    21/02/2016

    שלום לך,
    אפשר מאוד להבין את הרגשות שצפו בך עם המפגש המחודש עם המטפלת, אומנם לא פשוט עבורך לחוש אותם, אך, בעיניי, הם אינם מוזרים או לא בריאים. להפך. הרגשות מלמדים על כך שהטיפול היה ועודנו יקר ערך עבורך ושהמטפלת היתה יקרה עבורך, שנוצרה ביניכן קרבה משמעותית. מלמדים על כך שקשה לך הפרידה ממנה, על הגעגוע אליה ואל המרחב הבטוח שהצליחה ליצור עבורך. מה טבעי מזה? (-:
    לא פשוט לסיים טיפול, בוודאי לא מתוך הכרח. זה מכאיב ומעציב ואולי גם מכעיס ועוד.
    נסי לקבל את רגשותייך ולא לשפוט אותם – אותך.

    אני מבינה שלא קיימת אפשרות להמשיך עם אותה המטפלת, למרות משאלת הלב שלך ושתצטרכי להתחיל טיפול חדש ולקשור קשר חדש. החוויה הטובה שחווית בטיפול ושהופנמה בתוכך, יכולה לעמוד לצידך בבנית הקשר החדש. משהו בפנים אצלך יודע שטיפול יכול להיות חויה מיטיבה.
    המסע הטיפולי החדש, יתחיל בגישוש ובהכרות. מוטב שלא להחזיק את הרגשות בפנים, אלא לשתף בהם את המטפל החדש. לספר על הקושי להיפרד מהטיפול היקר לך ועל הפחדים שעלו בך לקראת הטיפול הנוכחי. השיתוף יסייע לך לעבד את הפרידה מהמטפלת וגם ליצור צעדים ראשונים לקראת קרבה רגשית אפשרית, עם המטפל החדש.

    לאט-לאט.

    בהצלחה במסע החדש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו