שאלה בנושא קושי להיכנס למערכת יחסים עקב חסמים נפשיים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנושא קושי להיכנס למערכת יחסים עקב חסמים נפשיים
    דן
    29/02/2016

    שלום רב
    אני בן 22,
    לאחר לבטים החלטתי שאני רוצה לפנות לטיפול פסיכולוגי, בנושא של קושי להיכנס למערכת יחסים עם בנות עקב חסמים נפשיים כמו אמונות מכשילות, חוסר ביטחון,ערך עצמי.. אני מעדיף טיפול פסיכולוגי שיהיה ממוקד בעניין..(טיפול ממוקד וקצר שלא מקיף תחומים אחרים, אלא אם כן זה יתבקש) רציתי לדעת לאיזה סוג מטפל כדאי לפנות בנוש זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק לחדד מעט

    דן
    29/02/2016

    אני חש גם מעט אובססיבי למראה החיצוני שלי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעוד שאלה אחרונה ברשותך

    דן
    01/03/2016

    אם אני מעוניין בפסיכולוג, רצוי שאחפש שהוא יהיה בעל התמחות ספציפית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעוד שאלה אחרונה ברשותך - תגובה

    יאיר לוי
    06/03/2016

    היי דן,

    באמת קיימות מספר גישות טיפוליות שיכולות לתת לך מענה, ובשאלתך נגעת בכמה נקודות שמאד רלבנטיות לכך.
    מאחר ואתה מבקש טיפול ממוקד סביב הבעיה, נשמע שטיפול פסיכולוגי בגישת CBT יוכל לעזור לך. זהו טיפול קוגנטיבי-התנהגותי, ממוקד וקצר טווח, שנועד לטפל ולשנות את הקוגניציות שיש לנו - מחשבות, אמונות - וכן את ההתנהגויות שלנו, שאינן יעילות עבורנו, ולמצוא להן חלופות. הטיפול הוא אקטיבי במהותו, במובן שיש לו מטרות ברורות, משימות, שיעורי בית וכדומה.
    לעומת זאת, אני מאמין שטיפול פסיכולוגי בגישה דינמית גם יוכל להועיל לך מאד, אלא שהוא מאד שונה במסגרת הטיפולית שלו, באופן שבו הטיפול מתנהל. כאן מדובר לרוב על טיפול ארוך טווח, מעמיק ומקיף יותר.
    ארוך טווח - במובן שאין בטיפול מסוג זה מגבלה של פגישות, או דד ליין לסיום הטיפול. ניתן כמובן לקבוע יחד על מועד סיום הטיפול (למשל, בעוד כשנה מהיום), אבל זה מאד תלוי בך. הכל נעשה בתיאום ובשיתןף פעולה.
    מעמיק ומקיף יותר - מכיוון שניתן לבחון בו את הבעיה שאתה חווה לעומקה, לרדת לשורש הדברים, לבחון זאת יחד מהרבה אספקטים, בהרבה רבדים, ובלי לחץ של זמן או הספק.
    אז כאמור, אני מאמין ששני סוגי הטיפול יוכלו לעזור לך, כל אחד בדרך שלו. זה נתון לבחירתך.
    כשאתה פונה לפסיכולוג/ית, כדאי באמת לומר להם מה אתה מחפש, ולשאול אותם באיזו גישה הם מטפלים, לוודא שזה מה שאתה מחפש. בהחלט יעזור לברר ולתאם זאת מראש.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו