למי פונים כאשר פסיכולוג פוגע בפרטיות המטופל

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • למי פונים כאשר פסיכולוג פוגע בפרטיות המטופל
    פלוני
    10/03/2016

    שלום, תמיד אומרים שמה שנאמר בטיפול פסיכולוגי נשאר בחדר ולא יוצא החוצה שזה בסדר גמור, אבל אף אחד לא דיבר על מה קורה במידה והמידע כן יוצא החוצה והפסיכולוג מספר לאחרים מידע אישי על המטופל. איך יכול להיות דבר כזה ? אף גוף בעולם לא מפקח על הפסיכולוגים ? למי פונים כאשר מטפל פוגע בפרטיות המטופל?. לפסיכולוג ובמיוחד לפסיכיאטר יש כוחות וסמכויות שחייבות פיקוח, כמו לפסיכיאטר גם פסיכולוגים חייבים פיקוח מיוחד עבורם, בנוסף איך יודעים שהפסיכולוג עושה את עבודתו בטיפול ולא מדבר בטיפול בשיחת חולין שאפשר גם לדבר עם חבר או ידיד וכי הוא עושה את מה שלמד באוניברסיטה?, הרי הגבול הוא כל כך מטושטש, משהו פה בעסק פרוץ ואנשים חייבים להתעורר בנושא הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי פונים כאשר פסיכולוג פוגע בפרטיות המטופל - תגובה

    נטע אדלר
    23/04/2016

    שלום לך,
    התנצלותי על העיכוב בתשובה,

    לרוב מטפלים רוצים בטובת המטופלים שלהם, מחויבים להם מאוד ושומרים על כללי האתיקה. יחד עם זאת, כמו בכל עיסוק, מתרחשות חריגות ומתקבלים מידי פעם דיווחים על מטפלים שעברו על כללי האתיקה.
    למטפלים ממקצועות שונים ישנם קודי אתיקה מטעם האיגודים המקצועיים שלהם הם משתייכים והם אמורים לשמור עליהם. במקרה של חריגה ואם מדובר בעבירה של ממש ולא בעניין שהוא בר תיקון בתוך הטיפול, ניתן לפנות בתלונה לוועדה הממונה על המטפלים.
    הגוף האחראי על פסיכולוגים הוא משרד הבריאות ולכן במקרה ומטפל שהוא פסיכולוג עבר על כללי האתיקה, ניתן להגיש תלונה ל"משרד מנהלת פנקס הפסיכולוגים". התלונה תיבדק ותועבר ל"וועדת תלונות" להמשך בירור.

    בנוגע לשאלתך השניה –מטפל, אמור להתבונן בהתבוננות מעמיקה על התכנים המובאים לטיפול ולהתערב באופן שיחדש למטופל דבר מה אודות חייו וחיי הנפש שלו. למרות הרצון הטוב וההכשרה המקצועית, לא כל מטפל מצליח עם כל מטופל, מסיבות מגוונות.
    אם מטופל חש (לאחר סדרת פגישות) בקושי משמעותי עם המטפל או אם חש חוסר אמון כלפיו או כלפי המקצועיות שלו ואם בירור הקושי מול המטפל לא אפשרי או לא מניב התקדמות, כדאי להפסיק את הטיפול ולבחון אפשרות להתחיל בטיפול עם מטפל אחר.

    שתי שאלותיך נוגעות לשאלה של אמון בתוך חדר הטיפול. טיפול פסיכולוגי מתקיים בחדר סגור, בפרטיות ובאוירה המעודדת חשיפה מצד המטופל. אלו הם תנאים המאפשרים את הטיפול. בשאלתך נגעת בקשיים העלולים להתעורר ושכדאי לתת עליהם את הדעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו