קושי נפשי להתחיל מקום עבודה חדש

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קושי נפשי להתחיל מקום עבודה חדש
    לי
    13/03/2016

    היי, אני כרגע בחיפוש אחר עבודה לאחר שסיימתי תואר ראשון.
    עם כמה שאני רוצה למצוא עבודה חדשה, כשזה מגיע לשלב שאני מזומנת לראיון או אף יותר גרוע- עתידה להתקבל לאותו מקום עבודה, אני תחילה שמחה ואז כשזה מגיע לרגע האמת אני חשה מתחים נוראיים וסוג של חרדות מההתחלה החדשה שעתידה להיות במקום עבודה חדש.
    זה משהו שאני מכירה על עצמי וחוויתי כל פעם מחדש כשהתחלתי מקום עבודה חדש- תמיד יש לי חרדות ומתחים לפני היום הראשון בעבודה וגם ביום הראשון (ולרוב גם מס' ימים אחרי) מאוד מאוד קשה לי נפשית. באיזשהו מקום אני רוצה כבר לדעת הכל, להיות מחוברת לאנשים ולהרגיש שאני "בבית" עד כמה שאפשר. יש לציין שלא עובר הרבה זמן ואני מסתגלת בצורה מעולה ומתחברת לרוב האנשים ואפילו קשה לי לעזוב בסוף. ועדיין, זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש! חוסר ביטחון שמשתלט עליי והניסיון שאני צוברת עם הזמן לא עוזר.
    אשמח לייעוץ בנושא...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי נפשי להתחיל מקום עבודה חדש - תגובה

    יאיר לוי
    21/03/2016

    שלום לך,

    אני מתנצל על העיכוב במענה.
    את מתארת חוויה של קושי רב, בעיקר עם התחלות חדשות, אבל נראה לי שגם באופן כללי, עם שינויים ומעברים "גדולים" משלב לשלב, מדבר לדבר - מלימודים לעבודה, בעת התחלה של עבודה חדשה, וגם קשיי פרידה בסוף תקופה. נשמע לי שאת סובלת בעיקר מקשיי הסתגלות. נסי לחשוב ולהיזכר האם חווית משהו דומה גם בעת שינויים נוספים שעברת בשלבים מוקדמים יותר בחיים - השתלבות בגן, מעבר מגן חובה לכיתה א', מעבר לחטיבה, לתיכון, בעת הגיוס לצבא וכדומה.
    שינויים או מעברים בחיים הם אכן משהו שמצריך יכולת הסתגלות מסוימת לסיטואציה החדשה. כפי שכתבת בעצמך, לאחר זמן לא רב, את חשה יותר בנוח, את מתחברת לשאר האנשים וכדומה.
    אם את רואה שאת מתקשה לחוות זאת כל פעם מחדש (כפי שכתבת, שחוסר ביטחון משתלט עלייך כל פעם מחדש...), או לחילופין, אם את רואה שקשיים בעת מעברים והתחלות חדשות מתגברים ומחמירים, אני יכול להמליץ לך לפנות לטיפול פסיכולוגי, שם תוכלי לברר סוגיה זאת לעומק, לקבל תמיכה, ולחשוב יחד עם המטפל/ת על דרכי התמודדות שיהיו יעילים יותר עבורך.

    נשמע שעם סיום התואר, את ניצבת בפני תקופה חדשה בחייך...
    שיהיה לך בהצלחה,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה!

    לי
    21/03/2016

    למען האמת הייתי אצל פסיכולוגים מרבית שנותיי הבוגרים (החל מגיל 16 בערך ועד גיל 21). החל מהצבא, בטירונות, אני זוכרת שהתחילו לי קשיי ההסתגלות... כמו כן, בתקופת גיל ההתבגרות המשפחה שלי חוותה קשיים כלכליים ונאלצנו לעבור 3 דירות בפרק זמן של מס' שנים בודדות ועוד דירה בעיר אחרת לתקופה של שנה, ככה שאפשר לומר שבמובן הזה חוויתי הרבה "התחלות חדשות". יתכן וזה הטריגר לכל קשיי ההסתגלות שאני חווה? שוב, תודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה! - תגובה

    יאיר לוי
    21/03/2016

    אינני יודע לומר בדיוק אם זה הטריגר, אבל נשמע שזה בהחלט לא הוסיף...
    לאור מה שציינת עכשיו לי, נראה לי שלפנות כעת לטיפול, יכול בהחלט לעזור לך לצלוח את התקופה החדשה הזו בחייך, של סיום התואר, מציאת עבודה חדשה, ולמעשה המשך גדילה, התפתחות ועצמאות.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו