גישות שונות בטיפולים פסיכולוגים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גישות שונות בטיפולים פסיכולוגים
    דוד
    09/06/2016

    התחלתי לא מזמן טפול אצל פסיכולוג קליני
    לפי הידע שהיה לי עד היום חשבתי שטיפול פסיכולוגי איכותי
    בעיקר אצל מי שסוחב ברבה מאוד בעיות כמוני , יכול לקחת הרבה מאוד זמן ואפילו שנים

    אמרתי למטפל שאני רוצה טיפול יסודי גם אם זה ייקח זמן ויעלה הרבה כסף
    תיארתי לו בעיה שהתחילה לפני כעשר שנים ומופיעה גם היום
    ניסיתי להתמקד ולתאר את אותה התקופה ואת כל הנסיבות והרקע שבו התחילה הבעיה

    המטפל למרבה הפלא לא חשב שאני נוהג נכון , הוא התעקש שאני אתאר לו מה אני חש היום איך הבעיה משפיעה עלי וכו'
    הוא טען שאין טעם לנבור בעבר ולהבין איך ולמה הכל התחיל ואמר שגם אם אדע מה הסיבה
    אין זה אומר אומר שאצליח להתגבר על הבעיה

    אני מצד שני מרגיש שהיום ,אין קצה חוט שיעזור לי לפענח את הגורמים והסיבות לחרדות והדרך היחידה היא לחזור אחורה ולהבין איך זה התחיל

    האם מדובר בגישה טיפולית שונה ? אולי אני לא נמצא אצל המטפל המתאים
    כי נראה לי שהוא מחפש לסגור את העניין במהירות להשים פלסטר ולא לרדת לשורש

    (הוא גם טען שוב למרבה הפתעתי שטיפול טוב לא צריך לקחת יותר מכמה חודשים )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גישות שונות בטיפולים פסיכולוגים - תגובה

    יאיר לוי
    16/06/2016

    היי דוד,

    מתנצל על העיכוב בתשובה.
    כמובן שאיני מכיר את הפסיכולוג שלך, ובכל זאת, אומר כמה דברים.
    ראשית (ואולי זה נשמע מובן מאליו)- הטיפול הפסיכולוגי הוא בשבילך. זהו בדיוק המקום עבורך, לבוא ולשתף בכל אותם דברים אשר מעסיקים אותך, ושאתה היית מעוניין לדבר עליהם.
    שנית, נכון, יש גם גישות שונות בטיפול פסיכולוגי. ישנם מטפלים שונים, שמטפלים באופנים שונים. כל אחד וסגנונו הוא, כל אחד והדרך הטיפולית שלו.
    במובן הזה, נדמה לי שאתה חווה כעת מעין התנגשות בין שתי הנקודות שציינתי כעת. אתה מתאר פער, פער שהוא כמעט גדול מדי בחוויה שלך, בין הצרכים שלך, שאיתם אתה מגיע לטיפול, לבין המענה שאתה מקבל, בין דמות המטפל ואופי הטיפול - כפי שאתה פוגש אותו.
    מכיוון שכך (ואם הדבר לא נעשה עד כה), אני ממליץ לך לשוחח עם הפסיכולוג שלך בעניין הזה, ולעשות איתו תיאום ציפיות לגבי הטיפול. אתה יכול לשתף אותו בחוויה שלך עד כה, בציפיותיך מהטיפול, ולראות מה יש לו לומר בעניין. יתכן ותגלה שבכל זאת, עמדותיכם וציפיותיכם קרובות זו לזו, ואז - מה טוב. יחד עם זאת, יתכן גם ותגלה שקיים פער גדול מדי ביניכם, פער שהוא אולי בלתי ניתן לגישור בחוויה שלך, בין מה שאתה זקוק לו לבין מה שהפסיכולוג הנוכחי יוכל להעניק לך. במקרה שכזה נדמה לי שתוכל לקבל החלטה יותר מודעת ומושכלת לגבי המשך הדרך ולגבי אופי הטיפול שאותו אתה מבקש לעצמך.

    בהצלחה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו