נערה בגיל ההתבגרות שרוצה לנסוע

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • נערה בגיל ההתבגרות שרוצה לנסוע
    נועה
    27/07/2016

    שלום ,
    ביתי בת 16.5 ילדה די מפונקת אשר לאורך השנים חווינו עמה לא מעט מצבים של בעיות התמודדות .
    כל פעם שיש לה בעיה בעיקר בפן האישי ( פרידה מחבר , סירוב מצידנו לרכוש לה
    חפץ מסוים או לספק את צרכיה .....) היא לוקחת את זה מאוד קשה ומתנהגת בצורה
    לא נעימה ( מסתגרת בחדרה , לא מתקשרת איתנו וכו... )
    יש לציין שאנו הורים דאגניים אשר משתדלים עד כמה שאפשר להיות מעודכנים במעשיה
    מגבילים אותה בשעות ... לאחרונה הדרישות שלה גדלו ואין אנו יודעים מתי זה נכון ומתי להתעקש על החלטתנו .
    הילדה פנתה בבקשה לנסוע עם ( חבר שלה ) וחברים נוספים מחוץ לעיר לכמה ימים ,
    איננו יודעים איך להתמודד . הילדה מבקשת שנבטח בה .
    מה עושים ????
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה בגיל ההתבגרות שרוצה לנסוע - תגובה

    יאיר לוי
    31/07/2016

    היי נועה,

    נשמע שאת חווה בעוצמה ומכלי ראשון את קשיי גיל ההתבגרות...אכן, בכלל לא קל להתמודד עם זה. זהו גיל שבו המתבגר/ת כבר לא רוצה (לפחות לא במוצהר) לחסות תחת כנפי הוריו, אלא רוצה להיות נפרד מהם, הוא מבלה הרבה יותר עם קבוצת השווים, מפתח עצמאות ובגרות, ובעצם מבקש (מתעקש, נלחם) שיראו בו כאדם בוגר לכל דבר ועניין. בהקשר זה, ניתן לראות את הבקשה של בתך.
    נדמה לי שבבסיס לכל הדברים צריכה להיות תקשורת מיטיבה, גמישה ופתוחה לשני הכיוונים. כלומר, קודם כל, כדאי לבסס את זה, כדי שאפשר יהיה לנהל שיחה פתוחה וכנה גם על נושאים שבמחלוקת, כך שכל צד ירגיש שגם נותנים לו לבוא לידי ביטוי, שגם מקשיבים לו. בתוך כך, הייתי ממליץ גם שלא ללכת אחרי הנטייה שלנו להתמקם בעמדות קיצוניות, כלומר, לא להתבצר בעמדה אחת, בצורה קשוחה ובלתי הפיכה (כמו למשל, להגיד "לא" על כל דבר). גמישות היא תכונה חשובה בכל משא ומתן. במקרה שבו כל צד מתבצר בעמדתו, הרי שזה יביא ל"פיצוץ" במשא ומתן והמשך התבצרות עיקשת.
    אם כך, אני יכול לייעץ לכם לאור מה שתארת, להקשיב לבתך, להבין מה עומד מאחורי רצונה, ובהחלט גם להביע את עמדתכם ודאגתכם כהורים (למשל - אולי אתם סומכים עליה, אך לא על יתר חבריה, שאולי אינכם מכירים). עם דיבור פתוח על הצרכים של כל צד, תוכלו בהמשך גם לראות כיצד כל צד אולי בכל זאת יוכל להיענות ולבוא לקראת הצד השני. (לדג' - אפשר לאשר לה לנסוע, אך אם אתם דואגים מאד, אז אולי אפשר לעשות זאת בצורה מדורגת - קודם ליום, אח"כ ליומיים וכן הלאה).
    אם תסרבו לבקשתה - היא לא תהיה חייבת כמובן להסכים עם ההחלטה שלכם, אך לפחות היא תהיה עם ההרגשה שהקשבתם לה ושאתם מבינים אותה, והיא תשמע גם שאתם דואגים לה ואוהבים אותה. יתכן אף והיא תשמע שאתם רוצים לבוא לקראתה בדרכים אחרות שיבטאו את האמון שאתם נותנים בה.
    בכל מקרה, נועה, ואת זאת חשוב לזכור, אין כאן פיתרון שהוא "טוב" לעומת פיתרון שהוא "לא טוב". יחסים בין הורים לילדיהם המתבגרים הם אכן דבר מורכב מאד, ולעיתים גם הפכפך וסוער. אם אתם מוסיפים להיתקל בקשיים, אני ממליץ לכם לפנות לפסיכולוג/ית שעובד עם בני נוער לצורך קבלת הדרכה הורית ממנו בדיוק בסוגיות אלו.

    אז קחו נשימה ארוכה ושיהיה בהצלחה,
    יאיר.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך ...

    נועה
    31/07/2016

    תודה רבה על תשובתך , נתת לי חומר למחשבה וכלים להתמודד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך ... - תגובה

    יאיר לוי
    31/07/2016

    בשמחה נועה, אין על מה. מוזמנת לפנות בכל שאלה בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו