תהליך אבחון בבעיות נפשיות אצל פסיכולוג

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תהליך אבחון בבעיות נפשיות אצל פסיכולוג
    אילן
    08/09/2016

    שלום
    לגבי קרוב משפחה שלי, העובדת סוציאלית נפגשה עם האימא כמה פעמים, והיא חושבת שיש לאשה "הפרעת אישיות גבולית" לפי כל הסימנים.

    איך אפשר לדעת בוודאות על הפרעה כזאת? האם פסיכולוג שייפגש אתה יכול לאבחן הפרעה כזאת ב100%. ואם כן כמה זמן צריך הפסיכולוג לאבחן כזה דבר? האם עובדת סוציאלית יכולה לאבחן כזאת הפרעה?

    תודה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך אבחון בבעיות נפשיות אצל פסיכולוג - תגובה

    יאיר לוי
    09/09/2016

    גדי שלום,

    מי שיכול ומוסמך לאבחן סימפטומים והפרעות שונות הינם אנשי בריאות הנפש, כלומר, פסיכולוגים ופסיכיאטרים.
    אקדים ואומר שכמובן שכל מקרה לגופו. אבל באופן כללי הפגישות הראשונות עם פסיכולוג או פסיכיאטר מוקדשות בעיקר להיכרות ולאבחון. מדובר על כמה פגישות לצורך היכרות, תהליך שיכול לקחת 2-3גם פגישות, לעיתים אף פחות (שוב, תלוי במורכבות המקרה).

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון הפרעה נפשית

    אילן
    18/09/2016

    מה קורה כאשר הפסיכולוג מזהה סימפטומים של הפרעה נפשית, כמו אישיות גבולית, מה קורה כאשר בעלה רוצה להתעדכן מהפסיכולוג, כיוון שהנושא רגיש, היכן הגבול של החיסיון רפואי? האם יש מצב שהפסיכולוג לא יעדכן את בעלה? או יכול להיות שהפסיכולוג צריך לבקש מימנה רשות לעדכן את בעלה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון הפרעה נפשית - תגובה

    יאיר לוי
    19/09/2016

    היי אילן,

    על כל מה שנאמר בחדר הטיפולים בין הפסיכולוגי למטופל/ת חל חיסיון רפואי. במצב שאתה מתאר, שבו הבעל רוצה להתעדכן במה שקורה בטיפול של אשתו, הכול חייב להיות כמובן ביידוע ובאישור. כלומר, אם האישה תהיה מטופלת, עליה לתת את הסכמתה לפסיכולוג (ולחתום על טופס ויתור סודיות) שהוא יוכל לשתף את בעלה במידע מסוים אודותיה, או אודות מה שמתרחש בטיפול. לעיתים ניתן גם לקיים איזו פגישה משולשת, של שניהם יחד עם הפסיכולוג. אבל שוב, הכול חייב להיות באישורו ובהסכמתו של המטופל.

    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו