בת יחידה מקנאה במשפחות של אחרים

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת יחידה מקנאה במשפחות של אחרים
    זוהר
    28/09/2016

    היי יאיר
    יש לי בעיה שלפי דעתי מורכבת ושכנראה מצריכה טיפול אישי.אשמח לדעתך בנושא..
    אז ככה,אני בת 24 בת יחידה.
    מאז ומתמיד שנאתי את עצם היותי כזאת ,מאז ומתמיד בכיתי על זה ריחמתי על עצמי בגלל זה, נכנסת מפעם לפעם לסוג של דאון בגלל זה ,מקנאת המון המון המון באירועים משפחתיים בבני דודים שלי שבכל משפחה של דוד או דודה שלי יש הרבה ילדים ורק אני מכל המשפחה המורחבת ילדה אחת.ופשוט זה תוקף אותי במליון סיטואציות בחיים שלי ולפי דעתי זה פצע שילווה אותי לנצח.שאלה ראשונה זה האם יש דרך לגרום לי להשלים עם המציאות שלי ועם מי שאני?בלי רחמים עצמיים..
    בנוסף יש לי חבר כבר קרוב ל3 שנים וגם איתו קוראת לי התופעה הזאת של הקנאה .
    רק שפה הקנאה אפילו יותר חזקה וגדולה .א.אני מקנאת בזה שיש לו אח קטן שחבר שלי ממש אוהב אותו ומראה לו אהבה גדולה כלפיו(ואז אני פשוט מתחילה לקנא שחבר שלי אולי אוהב את אחיו יותר ממני,ושהלוואי שגם לי היה אח קטן לאהוב אותו ככה)ב.תמיד מקוננת בי המחשבה שממני תמיד הוא יוכל להיפרד מתישהו בחייו אם משהו לא יסתדר בנינו (לא משנה עד כמה הוא אומר לי שהוא אוהב אותי כיום)אבל מאחיו הוא לעולם לא יפרד כי זה אח שלו.ואז שוב אני נתקפת קנאה.
    אני שונאת שונאת שונאת להרגיש את התחושות האלה וזה קורה לי מלא פעמים.אפילו כשהוא מראה לי תמונה שלו ושל אחיו ואחותו סתם יושבים בסלון אני מקנאת ומתקשה לפרגן על התמונה שהראה לי באותו רגע.איך פותרים את הסוגייה ה מ ע י ק ה הזאת?תודה על העזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    זוהר
    28/09/2016

    חשוב לי לציין שאני לא בן אדם קנאי בדברים או נושאים אחרים רק בעניין הזה של משפחות ואחים ואחיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה ב ב ק ש ה. - תגובה

    יאיר לוי
    29/09/2016

    היי,

    נשמע לי שהיותך בת יחידה זו סוגיה מורכבת, ובעיקר - מאד כואבת עבורך. איך כתבת? "לפי דעתי זה פצע שילווה אותי לנצח".
    אני גם שומע שאת שואלת - "האם יש דרך לגרום לי להשלים עם המציאות שלי ועם מי שאני?". אז בדיוק בגלל שזה מאד מעיק עליך בחיים בכלל ובחיים הזוגיים בפרט, ומכיוון שהיית רוצה שחייך יראו אחרת, אז אני יכול להמליץ לך בחום לפנות לטיפול פסיכולוגי דינמי, שם תוכלי להבין ולעבד יותר לעומק מה עובר עליך. שם גם תוכלי לבדוק יחד עם הפסיכולוג/ית כיצד תוכלי להתמודד טוב יותר עם המציאות הזו של חייך.

    שנה טובה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו