חרדות ופחדים בחודש חמישי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חרדות ופחדים בחודש חמישי
    דיאנה
    16/04/2017

    שלום רב.
    אני כותבת לך את ההודעה הזו עם דמעות בעיניים. פשוט הגעתי למצב שאני כבר מיואשת ( אין לי כל כוונה לפגוע בעצמי) אני בת 28 נשואה כבר חצי שנה בהריון כבר חודש חמישי. מחכה לבת. יש לי מקצוע, משפחה והרבה חברים טובים. אני בחורה בריאה וגם באתר ממשפחה מאוד עשירה ואני חיה ברמת חיים גבוהה. על פניו, חיים טובים. אבל, מאז שאני זוכרת את עצמי, בבית ספר, צבא, תיכון, אוניברסיטה- סבלתי מפחדים וחרדות. זה התחיל בפחדים קטנים כמו חרדה מבחינות, חרדה מלהישאר שבת בבסיס. אבל עם השנים, זה החריף בצורה נוראית. הפכתי להיפוכנודרית . למרות שאין מחלה שלא נבדקתי אליה וכמובן שהכל תקין. אני נמצאת בפחד נוראי כל הזמן. מפחדת לצאת לרחוב. אני בכלל בהלם שאני הצלחתי להתחתן, לנהל זוגיות. כמובן שבעלי לא יודע. הוא מבין שאני חרדתית אבל אין לו מושג עד כמה. אני מפחדת לצאת מהבית. מפחדת שאנשים פתאום ידקרו אותי עם מזרק לדוגמה, מפחדת שיקרה משהו להריון, כל הזמן רואה תככים ומזימות בכל דבר. לא נהנת מהחיים שלי. לפעמים אני מפחדת שפעם אולי אנסו אותי ואני לא זוכרת. דברים כאלו. וזה רק דוגמה . אני לא יכולה להגיד לך מאיפה זה בא. הייתה לי ילדות רגילה לחלוטין. לא עברתי חלילה תקיפה או התעללות. במהלך השנים ניסיתי טיפולים נפשיים והייתה תקופה שלקחתי ציפרלקס. הכל לא עזר. עכשיו כאשר אני עומדת להיות אמא, לא הייתי רוצה שהבת שלי תהיה כמוני. ואין לי מושג מה לעשות מלבד להעביר את החיים שלי יום אחרי יום ולקוות שיהיה בסדר. אשמח לדעתך. חג שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ופחדים בחודש חמישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה: חרדות, פחדים וכל השאר

    יאיר לוי
    17/04/2017

    היי דיאנה,
    כמה צער יש בדברייך, כמה כאב. החיים שאת מתארת נשמעים כמו חיים שבלתי אפשרי לחיות אותם, כמה חרדות, כמה פחדים. לפי מה שכתבת, הפחדים והחרדות הללו מלווים אותך כבר שנים, ונשמע לי גם שאולי כעת, על רקע הלידה המתקרבת, הם עולים ביתר שאת, עולים ומתגברים.
    אני מבין שהיית בטיפולים נפשיים בעבר, ובחלק מהזמן גם היית עם טיפול תרופתי. אני מבין את התחושה שלך שזה לא עזר לך אז.
    אינני יודע כמובן באילו טיפולים היית ומדוע לתחושתך הם לא עזרו. אני כן ממליץ לך כעת לפנות שוב לטיפול, לכל הפחות לפגישה אחת של התייעצות עם פסיכולוג/פסיכיאטר כדי לאבחן טוב יותר את מצבך, ומכאן תוכלי להחליט איך ברצונך להמשיך. ממה שציינת וממה אני מתרשם, אני יכול להמליץ על טיפול פסיכולוגי דינמי, אבל ההחלטה היא כמובן שלך.
    לסיום, אני שומע שאת דואגת לבת שלך, וזה כבר משהו חשוב מאד. אני חושב שכדאי לך גם לדאוג ולטפל בעצמך, בוודאי שכעת, לפני הלידה הקרובה. את ראויה לכך.
    בברכה,
    יאיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו